Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-10-17, 15:58
  #157
Medlem
cerealtubemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ForzaLeon
Kollade hela säsongen på några dagar.
Bra och välgjord serie men "lite" seg ibland.

Lite funderingar!

Behöver inte polisen läsa upp ens rättigheter?
Ja hände inte överhuvudtaget och då enligt mig case closed och alla bevis hamnar i soptunnan.

Sen att inte få en droppe blod på sig efter 22 knivhugg när hela rummet är nedstänkt.
Ja något som en försvarare borde ta upp.
Tydligen inte något som kändes relevant.

Två saker som jag störde mig på när jag kikade på denna serie.

Serien ska visa på korruption i systemet. Hur åklagarsidan kan fiffla för att få en önskad utgång. Hans rättigheter lästes aldrig upp. Antingen glömdes det bort på grund av slarv från författarna eller medvetet som slarv av polisen. Polisen på stationen var inte alltför engagerade, trött och grov övertid. I verkligheten hamnar en åtalad aldrig i fängelse under rättegång. Lite friheter tog sig skaparna.

Jag gillade slutet. Det visar på hur komplicerat ett mordfall är. Blir rätt person åtalad, hur ser offrets historia ut. Nu ligger det uppe där att det finns 1% att Nas verkligen är gärningsmannen.

Det jag störde mig mest på var hur snabbt utredaren låste sig vid Nas. Case closed. Fanns inget intresse att gå igenom offrets historia, se om hon har några fiender, hur familj och släkt ser ut. Har offret ett kriminellt förflutet. Fler misstänkta har visat sig rätt snabbt Störde mig också på bristen av blod som dig.
Citera
2016-10-17, 23:14
  #158
Medlem
insectqueens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ForzaLeon
Kollade hela säsongen på några dagar.
Bra och välgjord serie men "lite" seg ibland.

Lite funderingar!

Behöver inte polisen läsa upp ens rättigheter?
Ja hände inte överhuvudtaget och då enligt mig case closed och alla bevis hamnar i soptunnan.

Advokaten frågade honom på stationen om dom läst upp hans rättigheter och han svarade att det hade dom.
Citera
2016-10-24, 05:59
  #159
Medlem
Korders avatar
Spoiler om slutet.

Citera
2016-10-28, 22:33
  #160
Medlem
santacls avatar
http://variety.com/2016/tv/news/west...ys-1201902681/

Do you want another season of “The Night Of”?

Yes, absolutely. The only issue with doing another season is for them to come up with an idea that excites them. Steve [Zaillian] and Richard [Price] are talking and sharing ideas. I think it’ll be a longer process, probably. Both of them take their time and will only do something they’re really passionate and excited about. They’re not going to do another season just to do another season.

Would another season be just one case again?

I don’t know. My guess is, it would be [one case in a season]. I think they’re talking about a lot of different variations, so at this point, all I know is that they’re talking about it. They haven’t come to us with anything. They’re just trying to get themselves excited about a take.

Would it be with John Turturro again?

That would be my hope. I think that’s what they’re thinking. But all of it is speculation at this point.

I hope we would see his feet more.

It did do a lot for psoriasis sufferers.
Citera
2016-11-05, 01:40
  #161
Avstängd
pethoms avatar
Då var den avklarad. Kul att titta på men, som redan nämnts, väldigt konstigt och dåligt gjort att ingen i tv-serien nämner mängden blod på brottsplatsen och bristen därav på den misstänktas kläder.
Citera
2016-11-05, 10:02
  #162
Medlem
PsychoChillers avatar
Den här serien är ett bra exempel på hur HBO lever på sitt namn. The Night Of är generisk och medioker men tokhyllas för att det är HBO. Och Turturros jävla fötter alltså...
Citera
2016-11-08, 12:06
  #163
Medlem
Har också kollat klart denna nu som jag missade när den kom. Även jag har blandade känslor inför vad jag sett. Serien var bra med bra skådisar och den höll mig fast på så sätt att jag ville titta vidare hela tiden. Men så här efteråt känner jag mig väldigt nollställd inför det jag sett. Inget riktigt bestående intryck, och jag vet inte om jag kommer att rekommendera den till andra heller. Avsaknaden av blodstänkt på kläderna är ju logiskt rätt knepig, men om man bortser från det så känns utgången i rättegången helt orealistisk.
Citera
2016-11-21, 21:54
  #164
Medlem
Continental Ops avatar
Den kändes lite väl långsam ibland men jag undrar om den inte skulle vinna på att ses en gång till. Som jag uppfattar det handlar den egentligen om ett djupt dysfunktionellt samhälle och framförallt om ett rättsväsende i förfall. Jag tror jag var lite ouppmärksam från början.

Bra serie hur som helst.
Citera
2016-11-22, 02:53
  #165
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Continental Op
Den kändes lite väl långsam ibland men jag undrar om den inte skulle vinna på att ses en gång till. Som jag uppfattar det handlar den egentligen om ett djupt dysfunktionellt samhälle och framförallt om ett rättsväsende i förfall. Jag tror jag var lite ouppmärksam från början.

Bra serie hur som helst.

Är väl lätt att man kommer in i andra spår med tanke på hur sjukt annorlunda pilotavsnittet var mot resten av serien. Tror jag nämnt det tidigare i tråden, men när jag såg serien kändes det som att man spelat in pilotavsnittet och sedan skrivit om handlingen därefter. Säger inte att det är så (det är det säkert inte), men så olika intryck fick jag.
Citera
2016-11-23, 18:00
  #166
Medlem
Continental Ops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Är väl lätt att man kommer in i andra spår med tanke på hur sjukt annorlunda pilotavsnittet var mot resten av serien. Tror jag nämnt det tidigare i tråden, men när jag såg serien kändes det som att man spelat in pilotavsnittet och sedan skrivit om handlingen därefter. Säger inte att det är så (det är det säkert inte), men så olika intryck fick jag.
Det är nog som du säger, piloten var satans spännande men sen dör det där av lite och då tappar man modet lite
Citera
2017-01-11, 13:58
  #167
Medlem
CptKirks avatar
Bästa var ju katten i slutet
Citera
2017-01-11, 16:16
  #168
Medlem
Yaroshenkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Tror jag nämnt det tidigare i tråden, men när jag såg serien kändes det som att man spelat in pilotavsnittet och sedan skrivit om handlingen därefter. Säger inte att det är så (det är det säkert inte), men så olika intryck fick jag.
Jo det kändes så. Men det är en remake av Criminal Justice, http://imdb.com/rg/an_share/title/title/tt1188927/ . Men de kan ha nog skrivit om en hel del.

8.7 på imdb är galet högt. Första avsnittet kan jag ge bra betyg men som helhet 5/10.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback