Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-04-18, 14:02
  #1
Medlem
Dette er noe svenske aviser ikke synes det er så interessant å skrive om!

Migrasjonspolitimann Ulf Boström:
"Det offisielle trusselnivået ligger nå på nivå 3.
Boström er ikke i tvil om at det reelt ligger på på 5"


Johan Walter sitter i det samme møterommet. Han er ansatt i Migrationsvärket, men uttaler seg som privatperson. Han har jobbet i de utsatte bydelene i nærmere 20 år.

- Jeg er overbevist om at det bare er et tidsspørsmål før det smeller, sier Walter.


http://www.nettavisen.no/nyheter/sla...423214623.html
http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...l-8432359.html
Citera
2016-04-18, 14:31
  #2
Medlem
seattles avatar
Den rapport som artikeln bygger på, "Utsatta områden - sociala risker, kollektiv förmåga och oönskade händelser", kom ut för flera månader sedan - i början av februari. I mars sänkte Säkerhetspolisen den nationella terrorhotnivån från en fyra till en trea där högsta nivå var fem.

Det är riktigt jävla illa i Göteborgs förorter, har bott i tre av de sex så kallade högriskområdena i artikeln, och det är mycket som absolut måste tas på mer allvar, men det börjar bli lite tjatigt nu med att antingen TV2 Norge, Aftenposten, Dagbladet eller någon annan av de norska medierna åker till antingen Södertälje eller Göteborg för att göra sina skräckreportage...
Citera
2016-04-18, 14:45
  #3
Medlem
Ja, denne polisen Boström aner sikkert ikke hva han snakker om Er vel best å ikke snakke om det, det går sikkert bedre etterhvert...

De mediene du nevner er representanter for det vi kaller PK media her i Norge. Denne type reportasjer er nemlig ikke hverdagskost, men gi meg gjerne noen linker om du mener jeg tar feil.

Har selv vært mye i Sverige, spesielt på 80-tallet. Tok meg en tur til Gøteborg i fjol sommer, jeg kjente igjen gatene, men ikke folket. Kunne like gjerne dratt til midt-østen! Sverige blir nok strøket av listen over ferieland jeg kommer til å besøke i fremtiden.
Citera
2016-04-18, 15:14
  #4
Medlem
Mulla Krekars avatar
Migrasjonspolitimann... Den titeln har jag aldrig hört förut? Alltså inte på svenska heller, migrationspolisman.
Citera
2016-04-18, 19:58
  #5
Medlem
Ja,ja dere får kose dere med disse muslimene deres og fortsett importen. Sett utenfra virker situasjonen helt tragikomisk og en smule trist. Sverige var en gang et fint land, men den tid er forbi.

Det er vel liten tvil om at det vil komme en terroraksjon begått av "svensker" i løpet av kort tid nå. Høyst sannsynlig før sommeren. Om det skjer i Gøteborg, Malmø, Stockholm eller Oslo for den saks skyld, er ikke så godt å si. Nå er det vel noe som heter at man ikke skal "drite i eget reir", men vet ikke helt om det gjelder terrorister - vi får vente å se.

Löfven snakker om å sende 80.000 i retur, men er det virkelig noen som tror at han kan få til det?
Citera
2016-04-18, 22:48
  #6
Medlem
Knullkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Migrasjonspolitimann... Den titeln har jag aldrig hört förut? Alltså inte på svenska heller, migrationspolisman.
En googling ger honom den svenska titeln integrationspolis.
Citera
2016-04-18, 23:06
  #7
Medlem
Mulla Krekars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
En googling ger honom den svenska titeln integrationspolis.
Ok, men har inte hört om den titeln ändå...

Men finns det integrationspoliser? Har de nån särskild gradbeteckning eller så? Vad är deras uppgift? Förutom gränskontroller då alltså.
Citera
2016-04-19, 03:45
  #8
Avstängd
ProfessorVems avatar
Ja att vi ligger på en 3a i Sverige nu är givetvis inte sant, det kastas granater nu igen lägligt till tussilagon slår ut såhär på försommaren.

Borde inte det räknas som en mild terrorhandling?

Vi ligger inte på 3, vi ligger på minst 4.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback