Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-04-18, 19:27
  #13
Medlem
Drinkycrows avatar
Det är ju så svårt att säga vad som gör någon framgångsrik. Människor jag ser upp till främst inom kultur var allt som oftast både sex och drogmissbrukare till viss grad, försupna och helt utan rutiner. Typ motsatsen av vad TS säger. Dessutom var de allra flesta rätt olyckliga och en ansenlig mängd tog så småningom livet av sig. Utsvävande sexualitet är typ ett krav, mental sjukdom ett plus.
Citera
2016-04-20, 09:33
  #14
Medlem
Triremers avatar
En framgångsrik person är inte negativ men inte heller ogrundat optimistisk. Den framgångsrike personen har en förmåga att förutse eventuella hinder och utarbetar en strategi för hur dessa ska hanteras.

Den framgångsrike personen gnäller inte. Visst kan saker och ting vara jobbiga men då kavlar den framgångsrike upp armarna och tar tag i det. Just att ta tag i saker direkt och inte låta problemen växa är en egenskap som behövs för att bli framgångsrik.
Citera
2016-04-20, 15:09
  #15
Medlem
Ålens avatar
Fake it til you make it... Jag vill mena att detta stämmer ganska bra. Handlar inte om att luras helt igenom, men samhället sätter upp en del fittiga hinder som man på något jävla sätt bara måste fejka sig för att komma över dessa för att ens få en chans att visa vad man går för. Misslyckade människor tror man måste vara totalt genomskinlig som människa. Lycka till. Fejkar och har oss gör vi ändå, varför göra annorlunda i karriären? Sedan ska man så klart kunna leverera när man väl tagit sig det där pinnhålet upp.

Ett råd till er ungstrutsar där ute. Känner du att du verkligen skulle vara bäst lämpad för ett jobb så skönmåla utav bara fan. Antingen det eller går jobbet till nån som skönmålar bättre än du.
Citera
2016-04-20, 15:20
  #16
Medlem
Ålens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Triremer
En framgångsrik person är inte negativ men inte heller ogrundat optimistisk. Den framgångsrike personen har en förmåga att förutse eventuella hinder och utarbetar en strategi för hur dessa ska hanteras.

Den framgångsrike personen gnäller inte. Visst kan saker och ting vara jobbiga men då kavlar den framgångsrike upp armarna och tar tag i det. Just att ta tag i saker direkt och inte låta problemen växa är en egenskap som behövs för att bli framgångsrik.

Våga få nej och nej och nej av omvärlden är en del av det du här pratar om. Att få ett nej är näst bäst efter ett ja. Ju fler nej desto närmre framgången kommer man. In i skiten som Björn Borg sa😊

Nu är knappast jag jättefrsmgångsrik materiellt sett dock, men rår mig själv som företagare. Vanliga arbetstagare kräver oftast ditten och datten utan självkritik precis som deras arbetsgivare. Och folk undrar varför de blir utbrända. De skulle bara veta kostnaderna för de där 25 laxen de drar ihop och som många tror är en sketlön. Klart som fan de blir utsugna. Nej, som enmansföretagare får man lära sig se framgången i det lilla. Babysteps till friheten.

Framgång är också något personligt. Känner man dig genuint framgångsrik då är man ta mig fan det.
__________________
Senast redigerad av Ålen 2016-04-20 kl. 15:24.
Citera
2016-04-21, 17:41
  #17
Medlem
orco2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loqita
Jag skulle svara fokus och gott omdöme på den frågan. Fokus för att slutföra det man påbörjat. Gott omdöme för att oftare fatta goda beslut än dåliga.

Fokus för att slutföra det man påbörjat.
Gott omdöme att ej påbörjan något man ej kan slutföra
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback