2016-04-17, 23:55
Medlem
Resanias avatar
Fick nyligen ett problem med min ca 1 år gammla Z3, telefonen märker inte av när jag stoppar i ett par hörlurar, men ljudet går att tvinga till hörlurs utgången med en app. Körde en full ominstallation med PC Companion men problemet kvarstår.

Någon som har löst liknande problem eller ska jag bara gå och lämna in den på garantin och va utan telefon ett tag?
Citera
2016-04-18, 00:23
Medlem
kraftfoders avatar
Du har nog fått glapp i kontakten. Garantiärende vet jag inte om det godkänns som, de kan vara väldigt fula och säga att det är ett handhavandefel som orsakat glappet, och då får du betala felsökningsavgift etc. (Även om det faktiskt rör sig om en dålig kontakt som borde gå på garantin).
Har du testat med fler lurar? Annars får du väl köra den där appen, om det nu funkar, alternativt skaffa trådlöst.
Citera
2016-04-18, 00:27
Medlem
Börja med att ta en lampa och kolla ner i kontakten, där kan vara skräp eller fickludd!
Citera
2016-04-18, 00:56
Medlem
Resanias avatar
Har kollat efter ludd (även pratat med en inne på telenor som kollade och sa att det såg rent ut).

Och om där är glapp borde det inte gå och tvinga ut ljudet där och ha det och fungera utan problem? (bortsett från skumt bakgrundsljud när det inte spelas något annat). Appen kostar pengar efter prövoperiod.

Trådlöst är inte en direkt bra lösning heller då jag har ett övertråkigt jobb så spelar musik ca 12h/dag.

Får ta felsöknings avgiften i värsta fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in