Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-04-17, 02:04
  #1
Medlem
flashbackdasens avatar
Använd gärna unvis framför för att inte gynna Bonnier. www.unvis.it/

http://www.dn.se/kultur-noje/jeanett...har-avlidit-1/

http://www.dn.se/kultur-noje/peter-w...radd-manniska/

http://www.dn.se/nyheter/sverige/jea...-mina-andelar/

Citat:
”Jag älskar Expressen”, säger du ibland. För några år sedan var tidningen illa ute ekonomiskt. Var det du som räddade Expressen då?

– Räddade vill jag inte säga. Men jag har sagt någon gång att så länge jag lever, så lever Expressen.

Jeanette Bonnier skrattar till; ett glatt, lite hest skratt.

– Inte många år till, höll jag på att säga …

Idag dog Bonnier-judinnan Jeanette.

Hur kan det påverka Bonnierkoncernen?
Ska man tolka det här som att även Expressen är död/döende?
Hur reagerar du på hennes död?
Citera
2016-04-17, 02:07
  #2
Medlem
Semenomore2s avatar
Det finns inte många som är så hatade av judarna själva som Bonniers så jag kan väl gratulera judiska nationen till det.

Man kan väl också hoppas att detta var slutet för den skittidningen. En efter en dör de ut, tidningarna alltså. Hoppas jag!
Citera
2016-04-17, 02:22
  #3
Medlem
pungspark63s avatar
Citat:
Jeanette Bonnier ägde ensam en tiondel av Bonnierkoncernen och var en av Sveriges rikaste personer. I en DN-intervju för drygt ett år sedan avslöjade hon att hennes släktingar inte kommer att få ärva hennes ägarandel i Bonnier. Arvet går i stället till en stiftelse som varje år ska dela ut en avkastning på miljontals kronor till konstnärer, forskare och förföljda journalister.

Som engagerad tidningsägare satt hon i styrelsen för både DN och Expressen.
http://www.dn.se/kultur-noje/jeanett...har-avlidit-1/

Undrar om Julia Caesar(Snapphanen) kan få del av pengarna nu då, hon har ju blivit förföljd av journalistsvin från DN...
Citera
2016-04-17, 02:53
  #4
Medlem
tokidokis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Semenomore2
Det finns inte många som är så hatade av judarna själva som Bonniers så jag kan väl gratulera judiska nationen till det.

Man kan väl också hoppas att detta var slutet för den skittidningen. En efter en dör de ut, tidningarna alltså. Hoppas jag!

Alla icke-judar är väl mer hatade till att börja med.
Citera
2016-04-17, 08:57
  #5
Medlem
note-its avatar
Expressen dog väl när internet kom. Eller har jag missat något?
Citera
2016-04-17, 14:25
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av note-it
Expressen dog väl när internet kom. Eller har jag missat något?


För mig dog de när de försökte lansera Linda Skugge som nån sorts kritiker och proffstyckare.
Citera
2016-04-18, 16:29
  #7
Medlem
Riktigt bra program för den som inte visste så mycket om Jeanette innan.

http://www.svtplay.se/video/342631/m...nier/avsnitt-6
Citera
2016-04-18, 17:31
  #8
Medlem
bradgardsindianens avatar
Lite trist att hon är borta. Inte nu för att hon kanske var jättesynlig för den breda allmänheten kanske men hon var ju synlig, och satsar på det hon trodde på, och var beredd att gnata och tjata lite.
Citera
2016-04-18, 17:47
  #9
Medlem
MrBulldoggs avatar
Det är aldrig klädsamt att glädjas över en annan människas död.

Men om det innebär att propagandaorganet Expressen därmed tog ett steg närmare avgrunden så får man väl fokusera på det positiva i situationen.
Citera
2016-04-18, 23:27
  #10
Medlem
godhetsapostelns avatar
Nu vet vi ju att bonniers strategi är att köpa aftonbladet. Den strategin har dom säkert inte övergett.
Citera
2016-04-20, 19:07
  #11
Medlem
Undrar hur det känns att vara en Bonnier, eller en Wallenberg, att ha så mycket makt, inflytandet I ett litet land som sverige och ända vara så otroligt förmogen jämnfört med vanliga folk ? Stora fiskar I ett litet damm. Förträffliga bjudningar I Östermalm varenda helg och sommar I Monaco med de kungliga eller whatever ..........undrar om de har pengar I Panama.
Citera
2016-04-20, 20:02
  #12
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av nocturnaltourist69
Undrar hur det känns att vara en Bonnier, eller en Wallenberg, att ha så mycket makt, inflytandet I ett litet land som sverige och ända vara så otroligt förmogen jämnfört med vanliga folk ? Stora fiskar I ett litet damm. Förträffliga bjudningar I Östermalm varenda helg och sommar I Monaco med de kungliga eller whatever ..........undrar om de har pengar I Panama.
Nä de är inte glammiga på det sättet, alltså Monaco m.m. Men det stämmer att de bor i Stockholms innerstad, Lidingö m.m. Och har fastigheter utomlands. Men går i alla fall innan skolreformen på vanliga skolor (strategiskt smart på den tiden tack vare de relativa betygen). Jag känner lite folk från båda de här familjerna. Två av dem är idag relativt kända profiler. De är hyggliga, inte stroppiga eller så. De går faktiskt inte och strör pengar runt sig - det finns det andra mer nyrika personer som gör på ett mycket mer provocerande sätt.

Men de två som jag känner som är Bonniers är helt klart starkt pro-invandring och politiskt korrekt. Ganska radikala åsikter.

Känner en person ur familjen Wallenberg och han känns som en amerikan på alla sätt, tycker jag. Känns inte riktigt svenska alls och har aldrig gjort det.

När jag stod nära honom så reflekterade jag inte över hans familj men idag så kan jag väl tycka att landet Sverige är familjen Wallenbergs privata kassaskåp. Själva existerar de på ett annat mer internationellt plan...

Är det judiska så är det inget som alls märks på dem. Jag tror inte att de uppfattar sig som judar. Var de har sina pengar har jag självklart ingen aning om.

När det gälle Expressen så hoppas jag självklart att den går under snarast och att en ärlig tidning tar dess plats.
__________________
Senast redigerad av .luftballong 2016-04-20 kl. 20:06.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback