Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-04-18, 21:10
  #61
Medlem
Mycket olika namn. Är BO mor till den som adopterat alla ungarna, eller själva adoptivföräldern?
Citera
2016-04-18, 21:16
  #62
Medlem
DonBaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zutt420
Mycket olika namn. Är BO mor till den som adopterat alla ungarna, eller själva adoptivföräldern?
BO var mormor till GM så det är dottern till BO som adopterade GM
__________________
Senast redigerad av DonBao 2016-04-18 kl. 21:28.
Citera
2016-04-18, 23:33
  #63
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonBao
BO var mormor till GM så det är dottern till BO som adopterade GM
Fast hon är väl egentligen inte mormor. Hon är väl adoptivmammans mor?
Vilket öde! Åka runt i världen och hämta ungar som tackar för detta genom att slå ihjäl ens egen mamma! Undrar om det leder till något uppvaknande hos batikhäxor av den här kalibern? Förmodligen inte...
Citera
2016-04-19, 00:07
  #64
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adolfhilter
Fast hon är väl egentligen inte mormor. Hon är väl adoptivmammans mor?
Vilket öde! Åka runt i världen och hämta ungar som tackar för detta genom att slå ihjäl ens egen mamma! Undrar om det leder till något uppvaknande hos batikhäxor av den här kalibern? Förmodligen inte...

Andra samlar på frimärken, mindre riskfyllt men de kan ha sitt ursprung i alla
världsdelar. Mycket tragisk händelse, dock vet ju ingen adoptivförälder vilka
anlag den adopterade har. Varför lämnar föräldrar bort sina barn?
Ofta är det antagligen en rad problem involverade som gör att barnen
lämnas vidare till någon institution där de förmodligen får det bättre.
Anlagen lever kvar även om miljön förändras/förbättras.

Ungarna har ju varken bett om att bli födda eller adopterade,
skall de automatiskt vara tacksamma?
Citera
2016-04-19, 00:54
  #65
Medlem
PussyLiquors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrDaggi
Pyromördarens psykiska hälsa är inte "dålig", han har varit extremt bakom flötet så länge jag kan minnas...
Kände du Simon?
Citera
2016-04-19, 01:37
  #66
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av girering
Andra samlar på frimärken, mindre riskfyllt men de kan ha sitt ursprung i alla
världsdelar. Mycket tragisk händelse, dock vet ju ingen adoptivförälder vilka
anlag den adopterade har. Varför lämnar föräldrar bort sina barn?
Ofta är det antagligen en rad problem involverade som gör att barnen
lämnas vidare till någon institution där de förmodligen får det bättre.
Anlagen lever kvar även om miljön förändras/förbättras.

Ungarna har ju varken bett om att bli födda eller adopterade,
skall de automatiskt vara tacksamma?
Nej någon evig tacksamhet kanske inte är att varken förvänta sig eller kräva. Dock behöver man ju inte slå ihjäl mormor, biologisk eller plast sådan.
Men ett stort bekymmer, skulle det vara för mig iaf, är ju att man ofta inte vet ett dugg vilka genetiska anlag det här lilla gulliga barnet på de där fotona bär på. Och vilken 20-åring man en dag kommer att ha hemma i köket. I fattiga länder är det inte vilka barn som helst som lämnas bort för adoptioner till andra länder. Där behöver man sina barn i hushållet...
Citera
2016-04-19, 23:03
  #67
Medlem
cybergrodans avatar
Jäkligt tyst om detta, både i media och här. Någon som vet något mer?
Citera
2016-04-20, 00:31
  #68
Medlem
cybergrodans avatar
Okej, jag fick ett PM från en person som ville att jag postade den här domen från 2015:
https://minfil.org/4855mbb8b5

Det rör GM (eller MGM kanske man ska skriva innan domen). Han har överklagat ett beslut om LSS, det framkommer även att han har en lindrig utvecklingsstörning samt lider av en del psykiska besvär.

Ingen blir väl förvånad kanske, men det talar ju för hans ''fördel'' på ett sätt, speciellt om han inte har fått den vård som han har behövt.

Så oerhört tragiskt detta...
Citera
2016-04-20, 02:06
  #69
Medlem
Låter som att han fått en ny psykos. Det här blir rättspsykiatrisk vård av detta.
Undrar hur hans bakgrund i ursprungslandet ser ut? Biologiska föräldrar, anledningen till att han lämnades till utlandsadoption etc...
Citera
2016-04-30, 19:49
  #70
Medlem
DonBaos avatar
En sak som är märkligt är att syskonen har separata dödsannonser i tidningen länk
Citera
2016-04-30, 23:42
  #71
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonBao
En sak som är märkligt är att syskonen har separata dödsannonser i tidningen länk
Mycket konstigt. Kan det vara så att den andra systern inte vill ha med Ann-Catrine att göra?
Typ: "Hon importerade ett psykfall som mördade min mamma och mina barns mormor"...
Citera
2016-05-01, 08:31
  #72
Medlem
DonBaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adolfhilter
Mycket konstigt. Kan det vara så att den andra systern inte vill ha med Ann-Catrine att göra?
Typ: "Hon importerade ett psykfall som mördade min mamma och mina barns mormor"...
Skulle mycket väl kunna vara så. Ser även nu på fb att ingen av syskonen längre är vänner med varandra samt den ena systerns barn har tagit bort ann-catrines barn som vänner
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback