Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-21, 00:59
  #661
Medlem
TemplarKnights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrik & Panik
Du är ungefär en aning luddig. Från ungefärlig sträcka till cirka tiden och nu diffen på plus minus 10 knyck. Inte säker, ungefärlig, troligen. 80 i snitt i stadstrafik är otroligt. Säkert.

Det är inte "otroligt". Det finns säkert folk som kört fortare än så i stadstrafik. Jag kan kolla upp den exakta sträckan och återkomma.
Citera
2017-04-21, 01:39
  #662
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TemplarKnight
Det är inte "otroligt". Det finns säkert folk som kört fortare än så i stadstrafik. Jag kan kolla upp den exakta sträckan och återkomma.

Beror ju helt på hur vägen ser ut som sagt. Man kan ju lika bra köra t ex Tegelbacken - Globen här i Stockholm via Centralbron. Då är det ju många gånger att beteckna som fis-tempo om man bara håller 80 i snitt. Men det beror ju helt på trafiken.
Det är dock knappast vad jag skulle kalla "stadskörning", även om denna sträcka börjar mitt i centrala Stockholm.

Men du borde ju kunna hitta sträckan i Google maps och sen använda vägbeskrivningsfunktionen. Den ska mäta exakt. Dom gånger jag testade mot GPS och det stämde sådär bra, så "plottade" jag dock ut med sträckmätnings-funktionen (tog typ en timme att följa alla kurvor exakt). Det var några år sen innan dom hade vägbeskrivningsfunktionen som mäter automatiskt. Men det finns ju ingen anledning att vägbeskrivningsfunktionen skulle vara sämre - den ritade linjen man får upp brukar följa vägen väldigt bra på satellitbilderna.
Citera
2017-04-21, 01:59
  #663
Medlem
Skrik & Paniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TemplarKnight
Det är inte "otroligt". Det finns säkert folk som kört fortare än så i stadstrafik. Jag kan kolla upp den exakta sträckan och återkomma.
80 i snitt innebär en marschfart på runt 120 beroende på sträcka. Jag kan ändra "otroligt" till "inte sannolikt" om det känns bättre för dig.
Citera
2017-04-21, 12:57
  #664
Medlem
TemplarKnights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrik & Panik
80 i snitt innebär en marschfart på runt 120 beroende på sträcka. Jag kan ändra "otroligt" till "inte sannolikt" om det känns bättre för dig.

Vadan denna marschfart? Jag är inte helt bekant med begreppet och tänker inte googla. Jag fick detta resultat med de medel som stod mig till buds. Har svårt att tro att resultatet skulle vara så fel och ej heller orimligt.
Citera
2017-04-21, 18:25
  #665
Medlem
Skrik & Paniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TemplarKnight
Vadan denna marschfart? Jag är inte helt bekant med begreppet och tänker inte googla.
Du är född på nittiotalet va?
Citera
2017-04-21, 19:39
  #666
Medlem
Mr.Mackzs avatar
Jag har kört ca 240-260 som snabbast på motorväg. Under hela turen körde jag inte så lagligt. Helvete va den bilen gick! Körde en bil med ca 700 hk vid tillfället.

I vanliga fall har jag rätt svårt att hålla begräsningarna också. Speciellt på 40, 60, 80 och så vidare. Så länge det är knappt ingen trafik. Vid skolor och bostadsområden håller jag inte 1 km/h över 30 utan där håller jag hastigheten likaså i centrum.
Citera
2017-04-27, 16:29
  #667
Avstängd
avcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hetsmongo
Toppade min Renault Master idag. 195 km/h vid Kållered (90 väg) 15 minuter senare ligger jag bakom en civ polis som kör i 130 själv. Så det verkar som hela grejen med hastighetregler är nonsens. Blir ofta omkörd av civilpoliser som är långt över hastighetsbegränsningen.
Hahaha, du är ju hög på riktigt. Den mindre Renault Trafic gör 160 (170 mätarfart) med största motorn i nedförsbacke. En Caravelle 140hk med förhöjt tak får du inte ens upp i 150. Master är för fan en jävla skåplastbil. 145 verkliga km/h kanske, men inte mer.

Citat:
Ursprungligen postat av C20
Jag känner även andra som liksom mig vanemässigt kör fort - och det är stor skillnad att åka med nån av dom (eller köra själv), mot en sån där "vardagsbilist" som har bråttom exempelvis.
Otvetydigt. Det första tecknet på att man stressat upp en bromskloss är att de slutar blinka ut ur rondeller (eller blinkar höger, men åker rakt fram)

"Vardagsbilisten" har också ofta asperger och saknar common sense som snabbare förare har. Ser jag någon som närmar sig med hög hastighet bakifrån, då går jag åt sidan även om det är trångt som fan. Det gör förvånansvärt få andra, åtminstone här i länet. Istället ligger man och hindrar för det tydligen är deras ensak att man inte får ha bråttom

Citat:
Ursprungligen postat av Per Vers
Har de verkligen sänkt på riksvägar?
Jag rör mig mycket på just riks och motorvägar och min uppfattning är att de snarare höjt många 70vägar till 80 medan de flesta 90vägar är kvar. I de fall där vägen har tillräckligt bra standard så är det även 100 som gäller.

Nu vet jag inte heller om detta kan gälla för riksvägarna.
Men jag läste någonstans, vilket inte var källkritiskt att just höjningen på många motorvägat till 120 har gjort att snitthastigheten där har sjunkit mot när det var 110.
Jag kollade inte källkritiskt då det passade bra in på min körning. Förr körde jag gärna i 140 och uppåt medan jag i dag ställer farthållaren, oftast på 130 då det passar rytmen.
De har tagit bort i princip alla common sense-hastigheter som 50, 70, 90 och 110, och ersatt med 40, 60, 80 och 100. Således kan de sätta dit även laglydiga medtrafikanter som kör både för fort och för långsamt.

Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Men hur kul är det att köra rakt framåt?
Det kräver ingenting, bara att gasa.

Vilken gamling som helst klarar det.
#1 moralkärringargument hos alla förståndshandikappade som överanalyserat så djupt att de tappat uppfattningen att det är farten som är själva grejen.

För att anknyta till dina senaste inlägg: hur kul är det att finna en kvinna? Det kräver ingenting, bara lite desperation. Vilken gamling som helst klarar det
Citera
2017-04-27, 18:20
  #668
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avc
Hahaha, du är ju hög på riktigt. Den mindre Renault Trafic gör 160 (170 mätarfart) med största motorn i nedförsbacke. En Caravelle 140hk med förhöjt tak får du inte ens upp i 150. Master är för fan en jävla skåplastbil. 145 verkliga km/h kanske, men inte mer.


Otvetydigt. Det första tecknet på att man stressat upp en bromskloss är att de slutar blinka ut ur rondeller (eller blinkar höger, men åker rakt fram)
.


#1 moralkärringargument hos alla förståndshandikappade som överanalyserat så djupt att de tappat uppfattningen att det är farten som är själva grejen.

För att anknyta till dina senaste inlägg: hur kul är det att finna en kvinna? Det kräver ingenting, bara lite desperation. Vilken gamling som helst klarar det
Hur svårt är det att köra i 200knyck? På motorväg. Vad krävs förutom förakt för lagen?
Citera
2017-04-27, 18:30
  #669
Avstängd
avcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Hur svårt är det att köra i 200knyck? På motorväg. Vad krävs förutom förakt för lagen?
Vem i helvete har sagt något om att det skulle vara "svårt"? Det är exakt detta ni sönderpundade moralkärringar inte förstår, vilket är anledningen till att vi är totalt likgiltiga till era "liv" eller vad ni grämer om. Ni har inte intelligens att resonera logiskt och är således en skam för mänskligheten.

Att åka fort handlar inte om att vara "cool", om att det skulle vara "svårt" eller att "hävda sig". Sådana handikappade skitargument är lika jävla barnsligt, primitivt och sinnesslött som WT-argumentet att alla invandringskritiker är rasister. Att åka fort gör man för det är roligt. Det är inte "svårt" att banga en hora på löningshelgen heller, folk gör det av helt andra anledningar
Citera
2017-04-28, 11:19
  #670
Medlem
EMMA1994s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avc
Vem i helvete har sagt något om att det skulle vara "svårt"? Det är exakt detta ni sönderpundade moralkärringar inte förstår, vilket är anledningen till att vi är totalt likgiltiga till era "liv" eller vad ni grämer om. Ni har inte intelligens att resonera logiskt och är således en skam för mänskligheten.

Att åka fort handlar inte om att vara "cool", om att det skulle vara "svårt" eller att "hävda sig". Sådana handikappade skitargument är lika jävla barnsligt, primitivt och sinnesslött som WT-argumentet att alla invandringskritiker är rasister. Att åka fort gör man för det är roligt. Det är inte "svårt" att banga en hora på löningshelgen heller, folk gör det av helt andra anledningar


Så sant lika som man får höra kör 5 minuter tidigare så behöver du inte köra som en idiot de har ju missat man kör som du säger fort för det är roligt och adrenalinkicken fart känslan men det förstår ju inte de flesta här i tråden
Citera
2017-04-29, 13:23
  #671
Medlem
FuriousRages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avc
Hahaha, du är ju hög på riktigt. Den mindre Renault Trafic gör 160 (170 mätarfart) med största motorn i nedförsbacke. En Caravelle 140hk med förhöjt tak får du inte ens upp i 150. Master är för fan en jävla skåplastbil. 145 verkliga km/h kanske, men inte mer.


I torsdags på väg hem till 08-land, så hade jag en Transporter jagandes efter mig, när jag kom fram till en bil så fick jag lungt lägga mig å köa, så kommen han som ett skollat ollon i minst 180 och ställer sig å köar 20cm bakom mig.
Visst, när det blev 2-väg, så drog jag iväg och var uppe i 200 inom några sekunder och han försvann bakåt, tills jag fick köa igen, och han kommer ikapp.

Konstigt att man väljer att hänga på en sportbil med sin lilla lastbil, och sedan få upp skräpet i 180
Citera
2017-04-29, 13:24
  #672
Medlem
FuriousRages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EMMA1994
Så sant lika som man får höra kör 5 minuter tidigare så behöver du inte köra som en idiot de har ju missat man kör som du säger fort för det är roligt och adrenalinkicken fart känslan men det förstår ju inte de flesta här i tråden

Just nu veckopendlar jag i jobbet, att åka "5 minuter tidigare" för mig gör ingen skillnad, för jag kör in runt 40 minuter på 35 mil.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback