Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2016-04-17, 11:55
  #49
Medlem
BootyLuvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lukash
Rosberg absolut överlägsen Schumi/Vettel-style när de var som bäst. Dock så tycker jag att Ferrari ser jävligt starka ut för framtiden, Kimi höll ju jävligt fint tempo sista halvat av racet, samma med Vettel. Hoppas det blir liknande fighter som dessa som var nu, över hela fältet, framöver.
Rosberg får dock otroligt mycket serverat just nu. Till det här loppet gjorde ju tekniska problem att Hamilton hade noll möjligheter att hota (vilket han kunnat göra).








(Nej, jag gillar inte Rosberg )
2016-04-17, 18:16
  #50
Medlem
Kodiak-s avatar
Det gick väl ungefär som man kunde förvänta sig. Solklar seger för Rosberg, men desto mer händelsefyllt där bakom.

Bra gjort av Kvyat att knipa en pallplats. Vettel är en hycklande barnunge.
2016-04-17, 18:50
  #51
Medlem
lukashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martinson
Efter att ha analyserat reprisbilderna får jag nog ta tillbaka min ilska från imorse på Kvyat.
Han går stenhårt på insidan, jag tror inte ens Vettel ser honom i speglarna, blir överraskad och håller åt sig och där är Kimi på väg tillbaka in i racing linjen efter att ha låst upp in i T1. Kontakt oundviklig och jag gillar hans sätt att be om ursäkt till stallet och Kimi.

Fantastiskt lopp i övrigt med mycket omkörningar som inte enbart är skapade av DRS.
ME gör en klart godkänd insats men det känns som att Sauber behöver få till ett par updates, vilket inte lär hända på ett tag.
Vilken gentleman Vettel är, gillade verkligen hur han urskuldade sig! Olycklig race-sitation och banan var ju tyvärr inte tillräckligt bred.
2016-04-17, 20:30
  #52
Medlem
Mich13s avatar
Grosjean kallade Marcus för "fucking cunt" efter racet. Pinsam snubbe. Har han ens sett situationen hur Marcus har en Toro Rosso till vänster om sig? Race incident. Var ska han ta vägen? Grosjean har varit inblandad i betydligt fler incidenter än Marcus under sin F1-karriär, till och med avstängd för att han var en säkerhetsrisk i ett fält som dessutom innehöll Maldonado.

Marcus borde ha nitat honom.
__________________
Senast redigerad av Mich13 2016-04-17 kl. 20:38.
2016-04-17, 21:49
  #53
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mich13
Grosjean kallade Marcus för "fucking cunt" efter racet. Pinsam snubbe. Har han ens sett situationen hur Marcus har en Toro Rosso till vänster om sig? Race incident. Var ska han ta vägen? Grosjean har varit inblandad i betydligt fler incidenter än Marcus under sin F1-karriär, till och med avstängd för att han var en säkerhetsrisk i ett fält som dessutom innehöll Maldonado.

Marcus borde ha nitat honom.

Var det inte Grosjean som körde över en annan bil i starten i La Source på Spa runt 2012...?

Jo det var det visst, mer än dagens kindpuss, men han fick hjälp

https://www.youtube.com/watch?v=O8Y5Co1kZjQ
__________________
Senast redigerad av perry2 2016-04-17 kl. 21:53.
2016-04-17, 22:17
  #54
Medlem
Martinsons avatar
Är det någon som har repris på Ericssons "idiotiska" körning? Jag såg en repris under loppet och visst, han styrde in precis framför honom ja... men jag minns inte om han bara försökte undvika kontakt med någon annan bil...? Det var ju ingenting som domarna reagerade på i alla fall.

Grosjean hade växt i mina ögon då jag har haft svårt för hans attityd och körning, men det föll snabbt tillbaka. Man kan vara missnöjd men man går inte till personangrepp.
2016-04-17, 23:05
  #55
Medlem
Mich13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
Var det inte Grosjean som körde över en annan bil i starten i La Source på Spa runt 2012...?

Jo det var det visst, mer än dagens kindpuss, men han fick hjälp

https://www.youtube.com/watch?v=O8Y5Co1kZjQ

Och då hade han varit en säkerhetsrisk hela säsongen och nu var det droppen och detta slutade ju också med att han stängdes av i Italiens GP. Det är riktigt fult när han trycker av Hamilton, långt innan det är dags att svänga. Bara flyt att Alonso inte fick Grosjeans bil i huvudet.

Citat:
Ursprungligen postat av Martinson
Är det någon som har repris på Ericssons "idiotiska" körning? Jag såg en repris under loppet och visst, han styrde in precis framför honom ja... men jag minns inte om han bara försökte undvika kontakt med någon annan bil...? Det var ju ingenting som domarna reagerade på i alla fall.

Grosjean hade växt i mina ögon då jag har haft svårt för hans attityd och körning, men det föll snabbt tillbaka. Man kan vara missnöjd men man går inte till personangrepp.

Marcus hade Sainz (eller Verstappen) på vänster sida när det svänger och är tvungen att styra undan samtidigt som Grosjean är på höger sida. Klassiskt när det är trångt efter starten.

Riktigt lågt och osportsligt. En sak att vara förbannad, men han gick över gränsen och att dessutom efter racet kalla Marcus för fitta. En sak att säga det i affekt, men nu var det nästan två timmar efteråt. Pajas.
2016-04-18, 18:20
  #56
Medlem
Martinsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mich13
Och då hade han varit en säkerhetsrisk hela säsongen och nu var det droppen och detta slutade ju också med att han stängdes av i Italiens GP. Det är riktigt fult när han trycker av Hamilton, långt innan det är dags att svänga. Bara flyt att Alonso inte fick Grosjeans bil i huvudet.



Marcus hade Sainz (eller Verstappen) på vänster sida när det svänger och är tvungen att styra undan samtidigt som Grosjean är på höger sida. Klassiskt när det är trångt efter starten.

Riktigt lågt och osportsligt. En sak att vara förbannad, men han gick över gränsen och att dessutom efter racet kalla Marcus för fitta. En sak att säga det i affekt, men nu var det nästan två timmar efteråt. Pajas.

Har kikat nu och det finns ju inget utrymme för Grosjean på innern??! Det är ju en chansning som heter duga och som inte går hem. Uppriktigt förstår jag inte varför han är upprörd överhuvudtaget. I stridens hetta ja, men en analys och reflektion av situationen så borde han inse hans eget misstag att sticka in nosen.
2016-04-19, 01:46
  #57
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Låst.

/Moderator
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback