Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-04-15, 08:30
  #1
Medlem
cirkusregeringuss avatar
Jag brukar läsa inlägg av en Flashback-användare som går under kontot "Teknik-Tony". På senare tid har jag inte överhuvudtaget kunna läsa hans inlägg, då de verkar blivit borttagna. Jag hittar däremot fortfarande så kallade döda länkar till hans trådstartar och liknande, vilket är belägg för att han faktiskt skrivit inlägg, men att de långt efteråt blivit bortmodererade.

Jag undrar varför hans inlägg blivit det? Strider inte detta mot er policy tillika slogan yttrandefrihet på riktigt, eller har det skett ett tekniskt problem med Teknik-Tonys konto?
Citera
2016-04-15, 11:10
  #2
Moderator
Tinuviels avatar
#Teknik-Tony är bannlyst för 1.07. I de fall notoriska troll återvänder är det inte ovanligt att inläggshistoriken rensas.

Se adminuttalande:
(FB) Avstängningen av orteh
Citera
2016-04-15, 15:14
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
#Teknik-Tony är bannlyst för 1.07. I de fall notoriska troll återvänder är det inte ovanligt att inläggshistoriken rensas.

Se adminuttalande:
(FB) Avstängningen av orteh
Även gamla inlägg som gjorts innan han började trollandet
Citera
2016-04-15, 20:34
  #4
Moderator
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sgranskare
Även gamla inlägg som gjorts innan han började trollandet

Hur skulle det gå till?

Termen troll här är alltså inte den gängse internetdefinitionen, dvs det rör sig inte om någon som försöker provocera med häpnadsväckande påståenden, det är fullt tillåtet enligt reglerna.

Termen troll på Flashback innebär att man kommer tillbaka med en nytt konto när man är avstängd med ett annat konto. Då raderas ibland alla inläggen med det nya trollkontot. Särskilt för s.k. notoriska troll som återkommer med nya trollkonton om och om igen.

Det går alltså inte per definition att radera inlägg "innan han började trollandet" eftersom det så klart inte finns några inlägg hos trollkontot innan trollkontot registrerades.
Citera
2016-04-16, 09:03
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Hur skulle det gå till?....
Min fråga kanske lät dum men jag ville få det på det klara. Jag tänkte det var som du säger, bara ordvalen i inläggen ovan mig gjorde mig osäker.

tack iaf
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback