Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-04-14, 18:16
  #1
Medlem
Somjagsas avatar
Vad anser ni vara en bra laddtid för en sajt byggd med wordpress och Visual Composer (plugin)?

Sitter med en rätt enkel sida som fick 9,6 sekunder hos Pingdom, det känns inte rätt på något vis. Inga tunga plugins förutom VC. Jag har skalat ner så gott det går, men det verkar inte hjälpa.

Jag pratar just nu med webbhotellet, Misshosting, för att se om de kanske kan flytta oss till en bättre server, något mindre belastat, men jag är inte så extremt hoppfull.

Så, vad anser du är en vettig tid att ladda en normal wordpressajt?
Citera
2016-04-14, 18:49
  #2
Medlem
Svårt och sia om, varför är du hos den leverantören från första början? finns ju så mycket bättre.
Citera
2016-04-14, 19:19
  #3
Medlem
Somjagsas avatar
Du, jag har testat de flesta hotell, både svenska och amerikanska... Alltid är det något som inte stämmer

Bäst gillar jag MDD Hosting, en kille som tröttnade på hur dåliga webhotell var och startade eget, men det var lite för dyrt för kunden jag har just nu. Man får det man betalar för

Men just nu är jag mest nyfiken på normala tider att ladda en wordpress-sajt.
Citera
2016-04-17, 19:54
  #4
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Somjagsa
Du, jag har testat de flesta hotell, både svenska och amerikanska... Alltid är det något som inte stämmer

Bäst gillar jag MDD Hosting, en kille som tröttnade på hur dåliga webhotell var och startade eget, men det var lite för dyrt för kunden jag har just nu. Man får det man betalar för

Men just nu är jag mest nyfiken på normala tider att ladda en wordpress-sajt.

Ja, MDD Hosting är ett mycket bra webhotell drivet av Michael Denney, men med servrar i Denver blir det lite segt till Sverige. Har flyttat från MDD till Inledd och laddar nu en wp site på 410ms.
Citera
2016-04-19, 13:30
  #5
Medlem
Somjagsas avatar
Okej... Det låter ju intressant, får kolla upp det.
Citera
2016-04-19, 14:40
  #6
Medlem
Somjagsas avatar
Haha, googlar man inledd leder det ju till en länk där man hittar företag som är på väg in i konkurs, bra val av namn... Inledd konkurs!
http://www.allabolag.se/what/bolag_m...inledd/page/77

Fast jag gissar att det inte var ett svenskt webbhotell? Har inte hittat dem ännu och går de inte att googla är de nog inte värda att satsa på! Ja ja, vi löser det nog här ändå! Men tack för tipset!

För övrigt så håller jag med dig, Michael är suverän på det han gör. Jag har varit med länge, mitt första forum var en av de kunder han raggade på "the admine zone" en gång i tiden.
Citera
2016-04-20, 19:51
  #7
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Somjagsa
Haha, googlar man inledd leder det ju till en länk där man hittar företag som är på väg in i konkurs, bra val av namn... Inledd konkurs!
http://www.allabolag.se/what/bolag_m...inledd/page/77

Fast jag gissar att det inte var ett svenskt webbhotell? Har inte hittat dem ännu och går de inte att googla är de nog inte värda att satsa på! Ja ja, vi löser det nog här ändå! Men tack för tipset!

För övrigt så håller jag med dig, Michael är suverän på det han gör. Jag har varit med länge, mitt första forum var en av de kunder han raggade på "the admine zone" en gång i tiden.

Blev visst lite fel där Skall naturligvis vara Inleed
https://www.inleed.se/
Citera
2016-04-27, 19:17
  #8
Medlem
cykelsadels avatar
Wordpress är ganska segt. Rekommenderar att installera nån form av cache. Finns ex. WP SuperCache annars kan du sätta upp externa cachemaskiner med varnish.
Citera
2016-06-30, 12:04
  #9
Medlem
Såg en undersökning att om laddtiden är längre än 3 sekunder så är risken stor att besökarna tröttnar och klickar bort din site.

Jag kör en extern Varnish accelerator cache hos GCE (Google Container Engine) som frontar min Wordpress site som kör i mitt Kubernetes/Docker-kluster hemma. Mest för att dölja ip-adressen utåt, men även snabba upp laddtiden för siten.

Jättelätt att deploya en Varnish i GCE då den finns färdig klar att köra från Docker Hub. Om någon vill ha Kubernetes deployment descriptor för Varnish skicka PM.
__________________
Senast redigerad av bln 2016-06-30 kl. 12:06.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback