2016-04-14, 15:45
Medlem
Om en ost man haft i kylen börjat mögla lite går det inte att äta då?
Tänker på mögelost som går att äta utan några som helst konsekvenser.

Nyfiken på att veta
Citera
2016-04-14, 15:48
Medlem
Tror inte det ör samma typ av mögel, mögelost är ju lagrad på ett annat sätt för att bli just mögelost. Skulle tro att du mest skulle bli dålig i magen av att äta hårdost med mögel i. Lät inget vidare heller för den delen.
Men du behöver inte slänga hela osten om det bara är en liten bit av osten som fått mögel. Skär av en liten bit ifrån möglet, och käka resterande
Citera
2016-04-14, 15:57
Medlem
studentrolands avatar
Finns tråd...
(FB) Är det farligt att äta mögel?(sammanfogad tråd där frågor om mögel på mat kan ställas
Citera
2016-04-14, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yanki
Tror inte det ör samma typ av mögel, mögelost är ju lagrad på ett annat sätt för att bli just mögelost. Skulle tro att du mest skulle bli dålig i magen av att äta hårdost med mögel i. Lät inget vidare heller för den delen.
Men du behöver inte slänga hela osten om det bara är en liten bit av osten som fått mögel. Skär av en liten bit ifrån möglet, och käka resterande
Antog det hehe Haha jag kommer inte att äta den bara en intressant fråga har slängt mycket ostar som har börjat möglat i mina dagar därför jag undra..

Citat:
Ursprungligen postat av studentroland
Finns tråd...
(FB) Är det farligt att äta mögel?(sammanfogad tråd där frågor om mögel på mat kan ställas
Det visste jag inte! Tackar
Senast redigerad av laughing 2016-04-14 kl. 16:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in