Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-04-14, 14:51
  #1
Medlem
Tjena alla flashbackare letar efter er som har kunskap inom hasch extraktioner.
Jag undrar fungerar Qwiso metoden med hasch istället för gräs ?
Citera
2016-04-14, 16:38
  #2
Medlem
oldeubois avatar
Du finner inget svar här?
(FB) Extrahera olja ur hasch
Citera
2016-04-14, 16:48
  #3
Medlem
Doppa haschet/weedet i en burk 99% rent alkohol, endast så mycket som behövs för att lösa upp haschet.

Sedan skakar du runt och låter burken stå i ca 5 minuter.

Häll ut alkohollösningen i ett kaffefilter över en annan burk och låt det rinna ut.

Sedan väntar du till alkoholet har avdunstat så kan du röka.

Ja, det funkar med hasch också, dock ser ingen anledning att göra hasch utav hasch förutom om det skulle vara utbankat.
__________________
Senast redigerad av svartbanan 2016-04-14 kl. 16:51.
Citera
2016-04-14, 17:27
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svartbanan
Doppa haschet/weedet i en burk 99% rent alkohol, endast så mycket som behövs för att lösa upp haschet.

Sedan skakar du runt och låter burken stå i ca 5 minuter.

Häll ut alkohollösningen i ett kaffefilter över en annan burk och låt det rinna ut.

Sedan väntar du till alkoholet har avdunstat så kan du röka.

Ja, det funkar med hasch också, dock ser ingen anledning att göra hasch utav hasch förutom om det skulle vara utbankat.


Man gör haschet starkare
Citera
2016-04-14, 17:27
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oldeuboi
Du finner inget svar här?
(FB) Extrahera olja ur hasch


Faktiskt inte då jag gjorde tråden. Tack ändå
Citera
2016-04-22, 02:06
  #6
Medlem
mrpsilocybes avatar
Afton

Har bara gjort detta två gånger. En gång med en 5a skräp och kanke 3g av bättre kvalitet. Båda gav typ samma mängd och slutprodukt.
Utmärkt sätt att göra en dålig bit bra samt platsbesparande om man gillar sådant men slöseri av bra röka. Fick ut ca 1½ kryddmått eller nå tror jag.

Båda gångerna köpte jag kemiskt ren >≈ 99,5% isoprop från kjell å co.
*Värmde upp iso'n till ca 35-40 i vattenbad. (Kände för det)
*Tog ca 1dl i en glasburk och hade ner hela 5an som var så jävla hård att jag inte orkade smula sönder den.
*Skakade burken i kanke 2 min, vänta 5 samt skakade 2min igen
*Hälde innehållet genom en fin tesil, genom ett kaffefilter två gånger (bytte filter) samt blötte upp filtret innan med lite iso från flaskan samt spolade ner kanterna på filtret lite så att så mkt om möjligt skulle åka genom.
* Ut med skiten i en mellantor pyrexglasugnsform som jag ställde i ett vattenbad bestående av en långpanna på spisen.
*satte spisen på lägsta med plåten centrerad över plattan och köksflkten på
*efter kanske 2½-3 h hade nästan allt dunstat
*skapade ihop det lite med ett rakblad och rörde rumt lite.
*Ca en timme till på spisen sedan stå över natten utan värme
*skrapade ihop allt och ner i en pytteliten läppbalsamburk, galet kladdigt å segt.
*tog lite på en tändsticka värmde med lågan från en tändare en bra bit ifrån men nära nog så att det smälte å droppade, släppte det på en cigg.

Blev goskev av en droppe stor som ett okokt riskorn.
Fungerar grymt bra i bongen med om du har en sådan där kopp man förvärmer, ta det lugnt med mängden bara. Svimmade av en för fet hitt en gång. Släppte ner motsvarande vad jag tagit om det var dåligt hasch
Ska väl säga jag röker lite, en gång månaden typ.

Sen ska du vara noga med att torka/dunsta av all isoprop, svårt att se de ska vara farligt med så små mängder men koncentratet brinner som fan annars. Klart enlgt mig när det är som nästan härdat segt Karlsson klister.
Samt hålla låg nivå på värmen, kommer inte ihåg vid vilken temp som thc å resten av de göttiga börjar brytas ner, googla. Men jag försökte hålla mig under 40grader i alla fall.

/Mvh en Qwiso noob
Citera
2018-02-12, 19:38
  #7
Avstängd
Qwiso är så jävla nice. Enkelt och snabbt, man behöver inte gorma med butan och riskera elda huset till grunden, man behöver inte heller någon vakuum maskin för att purge:a gojset heller.

Är det inte fler som använder sig av denna metod?

Finns ju en hel uppsjö av videos på Youtube där det beskrivs otroligt enkelt.

Vad jag förstått verkar inte dabbing alls stort i Sverige?

Följer många weedtubers som RawOG420 och Customgrow420
och de kickar ju dabs var och varannan dag. Toleransen lär väl skjuta i höjden men har man gott om röka så spelar det ingen som helst roll.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback