Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-04-14, 14:38
  #1
Medlem
Hej !
Jag har ett modem ZyXEL och jag har problem med Wi-FI. Den kopplar ifrån sig för att sedan koppla upp sig igen, detta är då mitt WI-FI till mobilen, på laptopen funkar det utmärkt och när jag är uppkopplad på WI-FI med mobilen nån annanstans så funkar även det.

Försökt kolla runt men hittar inget vettigt, kom gärna med tips
Citera
2016-05-07, 14:37
  #2
Medlem
Ingen som är kunnig? Internet funkar perfekt till allt, både trådlöst och med. Men mitt wi-fi till samsung galaxy stängs av/sätts på hela tiden ingen som vet hur man kan lösa det? Tack
Citera
2016-05-07, 18:07
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FforFucked
Ingen som är kunnig? Internet funkar perfekt till allt, både trådlöst och med. Men mitt wi-fi till samsung galaxy stängs av/sätts på hela tiden ingen som vet hur man kan lösa det? Tack

Har du koll på om/ifall både din Zyxel och mobil kan BÅDE 2.4 och 5 GHz WiFi?
I så fall sätt olika SSID på dem i Zyxel eller "tvinga" mobilen att bara använda det ena.
Citera
2016-05-10, 13:37
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iconicatab
Har du koll på om/ifall både din Zyxel och mobil kan BÅDE 2.4 och 5 GHz WiFi?
I så fall sätt olika SSID på dem i Zyxel eller "tvinga" mobilen att bara använda det ena.
Tack så mycket för svar, är ganska kass när det kommer till det här, men hur gör man det?
Hur kommer de sig att de funkat perfekt i nästan ett halv år, kan den ha bytt av sig själv?
Citera
2016-05-10, 21:22
  #5
Medlem
key33s avatar
Funkar din samsung bra mot andra nätverk? Att bara en enhet krånglar tycker jag tyder på att det inte är routern.
Citera
2016-05-11, 04:46
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FforFucked
...men hur gör man det?
Leta upp telefonens nätverksinställningar och leta på ugefär samma ställe som man väjer WiFi/SIM-uppkoppling 'först'.
OM det där någonstans står något om 5GHz eller 2.4GHz så ställ in att den bara använder 5GHz

Hittar du ingen sådan inställning (efter att ha letat NOGA) så kanske din mobil inte kan 5GHz. Och då har du inte just det problemet som jag 'föreslog'.

Citat:
Ursprungligen postat av FforFucked
Hur kommer de sig att de funkat perfekt i nästan ett halv år, kan den ha bytt av sig själv?

Jo samtidigt som många tycker om att slippa se "de trådlösa sladdarna", så gär det ju inte heller att se när de trasslat sig så att kontakten ramlat ur.

Du eller någon nära granne kan ha nån ny 2.4GHz-pryl nu: WiFi, Bluetooth, micro, fjärrkontroller, som 'stör'.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback