Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-29, 06:54
  #421
Medlem
Vakna och inse att parallella universum är verkligheten så kommer din upplevelse av livet också att gradvis bli som en dröm där du ser att du konstant skiftar genom parallella verkligheter. Varför kämpar ni för att behålla era begränsningar? Ett beroende av att kollapsa universums oändliga vågformspotential till newtoniska partiklar genom att välja en slutsats istället för att hålla sinnet öppet och låta universums intelligens strömma in.
Citera
2017-11-03, 09:03
  #422
Medlem
Patguns avatar
Mandela Effekt folks!

http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6811094
Citera
2017-11-04, 12:01
  #423
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Patgun
Mandela Effekt folks!

http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6811094

Menar du att djuret är nytt? Jag har heller inget minne av en sådan gnagare.
Citera
2017-11-05, 23:58
  #424
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av impasto
Namnet kommer ifrån att många personer är övertygade om att Nelson Mandela dog flera år tidigare än 2013. Dessa "minnen" är så starka att dom helt enkelt inte kan tro något annat än att det måste vara sant - i ett parallellt universum. Ett annat vanligt exempel är filmen "Interview with the Vampire" (En vampyrs bekännelse i Sverige. Den med Tompan.) som många istället minns som "Interview with A Vampire". Teorin är alltså att vi omedvetet kan skifta mellan olika parallella universum där en person som är död i ena lever i andra och filmer kan ha snarlika men ändå olika namn.
Detta s.k. fenomen har en egen subreddit och diskuteras flitit på en massa andra forum på nätet.

Är det någon på flashback som själv tror sig upplevt Mandela-effekten?
Jag tycker för egen del att detta s.k. fenomen är en förbluffande uppvisning av hejdlös narcissism där något så vardagligt som att minnas något fel måste vara ett tecken på att det finns flera dimensioner men kul är det.

Nej det bevisar bara att minnet inte är perfekt och lätt spelar dig ett spratt. Ditt minne av en och samma grej kan ändras med tiden. Det är inget bevis för något annat än att hjärnan i te är felfri och att människor är korkade när dom ”letar efter icke existerande anledningar”. Jösses...
Citera
2017-11-06, 00:02
  #425
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viktigtinlagg
Det sägs att det antingen har med CERN att göra eller att det har med kvantdatorer att göra. Det innebär väl troligen att det var ca tio år sen som tidslinjerna delade sig.

Hur kan man någonsin veta om man lever i den riktiga världen eller inte?

Det är ganska enkelt. Är du död finns du inte mer. Men lever du så gör du det i den ENDA existerande värld/dimension som existerar. Så lever du eller är du död?
Citera
2017-11-06, 18:20
  #426
Medlem
Patguns avatar
Mandela Effekten händer på riktigt, så är det bara.
Citera
2017-11-24, 16:06
  #427
Medlem
Patguns avatar
ni sovande zombies eller förnekare av det övernaturliga. Förklara bort mandela effekten i denna filmen: Tillbaka till Framtiden I. Som troget fan i barndomsår har jag sett denna film hundratals gånger. I första delen åker Marty tillbaka hem från skolan. I ettan var kvarteret som Marty bodde i kliniskt städat och rent vid infarten till gatan. Men seeeee nuuuuu!!!

http://www.forumbilder.se/GA7B0/snapshot-2

Så kanske man väckte ett dussin människor med denna

p.s. i tvåan var sannerligen kvarteret i ett ghetto make-over men sanna mina ord EJ i film nr. 1!!!
Citera
2017-11-24, 17:25
  #428
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Patgun
ni sovande zombies eller förnekare av det övernaturliga. Förklara bort mandela effekten i denna filmen: Tillbaka till Framtiden I. Som troget fan i barndomsår har jag sett denna film hundratals gånger. I första delen åker Marty tillbaka hem från skolan. I ettan var kvarteret som Marty bodde i kliniskt städat och rent vid infarten till gatan. Men seeeee nuuuuu!!!

http://www.forumbilder.se/GA7B0/snapshot-2

Så kanske man väckte ett dussin människor med denna

p.s. i tvåan var sannerligen kvarteret i ett ghetto make-over men sanna mina ord EJ i film nr. 1!!!
Hänt mig med, en del scener där det är dag ändras till natt på omtittning.
Citera
2017-11-26, 00:48
  #429
Medlem
Jupp. Detta sker. Har själv upplevt "flip flops" Flintstones stavades med ett t ett tag (alltså flinstones). Vart sjukt förvirrad då jag minndes flintstones. Läste i en flintstones bok på en bokhandel och det stod verkligen flinstones med ett t. Några veckor senare hade ändrats tillbaka till flintstones med två t. Var i samma bokhandel och kollade in samma flintstones bok. Det hade ändrats där också, samma bokex. Sjukt detta. Tror vi lever i någon slags datorsimulerad verkligehet och att det finns vissa "buggar" som orsakar detta.
Citera
2017-11-27, 13:09
  #430
Medlem
Låten Papa Don't Cry av Madonna har nu blivit Papa Don't Preach.

Ganska störande, men vad kan man göra?
Citera
2017-11-27, 15:50
  #431
Medlem
Patguns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cadmin
Låten Papa Don't Cry av Madonna har nu blivit Papa Don't Preach.

Ganska störande, men vad kan man göra?

hmm wow. då tillhör du en annan tidslinje där det var pappa dont cry, coolt. Jag minns då alltid pappa don't preach....
Citera
2017-11-27, 21:18
  #432
Medlem
FETochFULs avatar
Jag minns att Nutellan hade ett "g" framför sig. alltså gNutella
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback