Citat:
Ursprungligen postat av
ProfessorVem
Som rubriken lyder?
Jag brukar nypa mig i armen och samtidigt åka ut med mitt medvetande och se mig utifrån, då känner jag inte att jag nyper mig själv.
Så det är garanterat medvetandet som upplever känslorna.
Men då till frågan, hur går det till?
Det finns bara ett sätt som något osynligt och omätbart som medvetandet skulle kunna interagera med en livsform. Magnetfält.
Kroppen består av komplext organiserad materia med hög upplösning i hög stabilitet som är väldigt exakt kalibrerad och uppgraderad över tid. Alla kemiska bindnigar i kroppens molekylflöde, alla joner, proteiner, kolväten, bildar gemensamt en elektromagnetisk signatur som är genomgående i hela kroppen. Enda sättet att ett medvetande skulle kunna interagera med en sådan struktur är ett elektromagnetiskt fält som är en direkt spegling av sammansättningen. Interfacet är nervnätverket där molekyler svarar i realtid på sin omgivning och också agerar i realtid. Där sker det avgörande genomförandet av beslut som fattas och allmän operation av maskineriet. Tydliga magnetiska fält finns bakom nervsignalernas funktion. Medvetande som magnetfält är en rimlig förklaring till hur det interagerar med kroppens sinnen.