Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2016-10-30, 16:43
  #37
Medlem
Musik.mannens avatar
Mulla Krekar jag gissar på att du använt dig av Isoprepanol alkohol då köpt på typ apoteket eller någon elektronik affär eller är det lättare med handsprit?

Men det där med att du lyckats filtrera bort bitrex lät intressant!

Är det bara aktivt kol som du har använt dig utav då eller funkar det med exempelvis kaffesump tillsammans med kaffefilter att man kör igenom det några gånger?
Handsprit borde väl innehålla en massa andra konstiga saker som dom tillsatt för att det ska smaka dåligt eller innehåller den bara bitrex?
Citera
2016-10-31, 16:30
  #38
Medlem
Mulla Krekars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Musik.mannen
Mulla Krekar jag gissar på att du använt dig av Isoprepanol alkohol då köpt på typ apoteket eller någon elektronik affär eller är det lättare med handsprit?

Men det där med att du lyckats filtrera bort bitrex lät intressant!

Är det bara aktivt kol som du har använt dig utav då eller funkar det med exempelvis kaffesump tillsammans med kaffefilter att man kör igenom det några gånger?
Handsprit borde väl innehålla en massa andra konstiga saker som dom tillsatt för att det ska smaka dåligt eller innehåller den bara bitrex?
Nja, det var 70%-ig etanol med endast bitrex som denatureringsmedel, som man i början av 90-talet kunde köpa receptfritt på apoteket, eller så var det för min pappa jobbade där. Jag fick i.a.f. inte tag i odenaturerad sprit. Jag var i tonåren då. Men jag hade ett litet labb där jag lyckades destillera spriten så att den blev drickbar. Sen hade jag ett rör med aktivt kol som jag hällde M-spriten igenom, o på så sätt blev drickbar.

T-Röd o liknande innehåller väl dessutom isopropanol, etylacetat o annat som gör spriten mer odrickbar.
Citera
2017-09-04, 11:46
  #39
Medlem
Sezlows avatar
Jag har druckit utspädd handsprit då det begav sig.
Det var inga problem alls. Nu drack jag visserligen bara två eller tre snapsar 40%, men som sagt, inga problem alls.
Om man kryddat drickan med något gott, t.ex. malört eller annat lämpligt skulle nog ingen märka någon skillnad.
Citera
2018-04-13, 14:53
  #40
Medlem
charlieudayhs avatar
Här ska ni få en guide.

Efter ett par liter Alocogel av märket DAX 85% så har jag kommit fram till hur man får den drickbar.

Rengör din kaffebryggare, alltså filterhållaren och kannan från kafferester. Sätt i dubbla filter i filterhållaren, visst ett funkar också, men blir rena med dubbla. Blanda en del DAX 85% i ett glas och lika mycket/lite mer kallt vatten och rör runt med en sked.

Häll blandningen i filtren (inte i bryggaren) och låt det droppa långsamt i kannan, det tar sin tid, efter ett tag har du 4-6 cl drickbar sprit i kannan. Nu är dina filter helt igentäppta av återfuktande medel och annat du inte vill dricka.

Häll upp den drickbara spriten som är i kannan i ett glas och ta loss filterhållaren och häll över kvarvarande blandning i ett annat glas.
Skölj av kannan och filterhållaren och sätt i nya filter och återupprepa proceduren med kvarvarande blandning.

Rekommenderar att dricka spriten rent med en glas läsk/energidrick/saft bredvid. En klunk sprit sköljs ner med valfri dryck. Funkar också att grogga på eftersom det återfuktande medlet är borta.

Upptäckte i början att det är vidrigt att dricka Alcogel utan att filtrera bort all skit, det var mycket kväljningar.

Finns små 75 cl Dax 85% på bla Willys, COOP och ICA för 21-31 kr. Vet att Större Willys/ICA säljer 600 cl pumpar som är enklare och kostar runt 40-50 kr.
Ska du köpa pumpar på Apoteket kan de kosta runt 80 kr, men om du beställät ifrån Apotekets hemsida och hämtar ut det 2-3 dagar senare köper du för webbpris, vilket är ca 45 kr/flaska.

Varsågoda.
Citera
2018-04-13, 14:58
  #41
Medlem
Ni e fan inte kloka i huvudet.

Men sköna.
Citera
2018-04-13, 17:25
  #42
Medlem
Mulla Krekars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av charlieudayh
Här ska ni få en guide.

Efter ett par liter Alocogel av märket DAX 85% så har jag kommit fram till hur man får den drickbar.

Rengör din kaffebryggare, alltså filterhållaren och kannan från kafferester. Sätt i dubbla filter i filterhållaren, visst ett funkar också, men blir rena med dubbla. Blanda en del DAX 85% i ett glas och lika mycket/lite mer kallt vatten och rör runt med en sked.

Häll blandningen i filtren (inte i bryggaren) och låt det droppa långsamt i kannan, det tar sin tid, efter ett tag har du 4-6 cl drickbar sprit i kannan. Nu är dina filter helt igentäppta av återfuktande medel och annat du inte vill dricka.

Häll upp den drickbara spriten som är i kannan i ett glas och ta loss filterhållaren och häll över kvarvarande blandning i ett annat glas.
Skölj av kannan och filterhållaren och sätt i nya filter och återupprepa proceduren med kvarvarande blandning.

Rekommenderar att dricka spriten rent med en glas läsk/energidrick/saft bredvid. En klunk sprit sköljs ner med valfri dryck. Funkar också att grogga på eftersom det återfuktande medlet är borta.

Upptäckte i början att det är vidrigt att dricka Alcogel utan att filtrera bort all skit, det var mycket kväljningar.

Finns små 75 cl Dax 85% på bla Willys, COOP och ICA för 21-31 kr. Vet att Större Willys/ICA säljer 600 cl pumpar som är enklare och kostar runt 40-50 kr.
Ska du köpa pumpar på Apoteket kan de kosta runt 80 kr, men om du beställät ifrån Apotekets hemsida och hämtar ut det 2-3 dagar senare köper du för webbpris, vilket är ca 45 kr/flaska.

Varsågoda.
Tack!

Men lite funderingar...
Måste man använda sin kaffekokare? Det borde väl räcka med en tratt?
O du menar alltså att endast kaffefilter tar bort det äckliga? Inget aktivt kol eller liknande?

EDIT: Är detta lagligt? Man får inte framställa starksprit, men spriten finns ju redan där, man filtrerar ju den bara? Jag tänkte på när jag blev dömd för att ha "framställt" vissa ämnen som tydligen var olagliga, men de fanns redan där (i vissa fröer), jag hade ju bara extraherat de, inte framställt, som i syntetisera de? Destillationsapparater är ju inte heller tillåtna att inneha utan tillstånd, men de används ju inte i ditt exempel.

Citat:
Ursprungligen postat av lunkkvistaren-s
Ni e fan inte kloka i huvudet.

Men sköna.
Vi är alkisar allihopa!

__________________
Senast redigerad av Mulla Krekar 2018-04-13 kl. 17:29.
Citera
2018-04-13, 21:43
  #43
Medlem
charlieudayhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Tack!

Men lite funderingar...
Måste man använda sin kaffekokare? Det borde väl räcka med en tratt?
O du menar alltså att endast kaffefilter tar bort det äckliga? Inget aktivt kol eller liknande?

EDIT: Är detta lagligt? Man får inte framställa starksprit, men spriten finns ju redan där, man filtrerar ju den bara? Jag tänkte på när jag blev dömd för att ha "framställt" vissa ämnen som tydligen var olagliga, men de fanns redan där (i vissa fröer), jag hade ju bara extraherat de, inte framställt, som i syntetisera de? Destillationsapparater är ju inte heller tillåtna att inneha utan tillstånd, men de används ju inte i ditt exempel.


Vi är alkisar allihopa!


Visst borde en tratt fungera att sätta filtren i, och sen sätta det i ett glas. Har dock konstaterat att det inte går att sätta ett filter över ett glas och hälla i blandningen eftersom kaffefilter går sönder väldigt lätt när det blir blött.
Filtret behöver sitta stabilt, därför är en kaffebryggare optimalt.
Det går heller inte att flytta på filtret när det är igentäppt i filterhållaren för att få det att droppa igen, det går bara sönder och det blir ett hål i det och då rinner det ofiltrerad vätska ner i kannan och du måste göra om alltihop.
Häll över kvarvarande blandningen i ett glas och byt filter hela tiden bara. Vad kostar det, 13 kr för 100 filter? Det går åt en del filter och tar lite tid, men spriten är fullt drickbar.

Man känner verkligen på de filter man använt hur snorhala de är på insidan efter allt återfuktande medel som fastnat.

Ingen aning kring regler och lagar gällande det här. Bör vara helt ok, ser inget problem.

EDIT: Spriten jag får ut av att filtrera med dubbla filter är fin, ibland glasklar och ibland grumlig beroende på antal filter och andel vatten.
Om jag är otålig och dricker av det som är kvar i filtren istället för att byta filter så spyr jag eller får kväljningar.
Funkar hyffsat att blanda en grogg på det om man har bråttom eftersom en del återfuktande medel är borta, men att dricka ofiltrerat rent och försöka svälja ner med valfri vätska funkar inte för mig.

Vätskan måste få ha droppat igenom ett eller dubbla filter, då är det drickbart. Både som grogg och att dricka rent och svälja ner med något gott.

Se till att skölja ur kannan och filterhållaren varje gång du sätter i nya filter när det är igentäppt, det blir skummigt så man ser att det är en del äckel som är kvar i prylarna.
Det är fräscht att skölja rent grejerna/glasen och allt du använder så ofta som möjligt.

Bästa tipset är att köra dubbla filter i kaffebryggaren, gör en 50/50 blandning som verkligen fyller upp filtren så det droppar/rinner genom hela filtret, går snabbare då. Sen är det bara att hälla över det som är kvar i blandningen i ett stort glas och sätta i nya filter och göra om när det inte droppar längre. Under tiden njuter du av spriten som passerade filtren innan de blev igentäppta.
En liten blandning hamnar i botten på filtret och blir igentäppt snabbt, gör en ordentlig blandning och utnyttja hela filtret.

Kan inte säga att den här spriten är som vanlig sprit...visst man blir påverkad, men jag tycker man inte blir så berusad som man borde bli med tanke på hur mycket man dricker.
Sen tycker jag mig bli väldigt trött av den här spriten, och berusningen känns kortare, typ.

Men när man inte har andra alternativ är det toppen.
__________________
Senast redigerad av charlieudayh 2018-04-13 kl. 22:02.
Citera
2018-04-15, 09:45
  #44
Medlem
StormaktRods avatar
DAX PreOp 80 kirurgisk handdesinfektion innehåller Etanol, N-propanol och glycerin.

N-propanol ska man iaf se upp med, det är rätt så potent med 2-4 ggr större dämpande effekt på CNS och mycket lägre LD50 än Etanol. Lyckas man ta väck glycerinet, N-propanolen och eventuella tungmetallsrester är det kanske drickbart om man gillar att pisset luktar aceton. Ett par riktigt hemska handspritgroggar har man ju provat, dock föredrar jag handtillverkad 40-60%ig etanol som kommer på 25L dunk och betalas kontant istället för apotekets.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback