Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-04-13, 21:12
  #1
Medlem
hej.. jag har de lite tufft.. jag har 17.000 i delbetalning.. jag fick kassa timmar inom mitt jobb och jag får bara ut 10.000 kr denna månad som kommer! Hallå ge mg mer ångest.. Det är 2 veckor kvar innan den lönen och jag är tom!! hur ska jag göra för att överleva med mat? kommer ha ca 2500kr över nästa månad, help me!!
Citera
2016-04-13, 21:31
  #2
Medlem
lite rörigt inlägg så du har inga pengar nu. Varför är det en så stor summa?
Sedan mat det klarar du dig galant med nästa månad.
Jag har soc så jag lever på lite. Min mat kostar mig ca 1300+ i månaden.
Kyrka kan du få mat på. Ta ett sms lån. handla mat för dem pengarna.
Sedan så betalar du sms lånet när du får pengarna. Och ta ett nytt när det du har kvar tar slut,
Men betala sedan lånet.
Citera
2016-04-13, 21:31
  #3
Medlem
Är väl ingen annan än du själv som har satt dig i denna situation?
Sälj det som har gjort att du har skulder.
Citera
2016-04-13, 21:37
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Witzm
lite rörigt inlägg så du har inga pengar nu. Varför är det en så stor summa?
Sedan mat det klarar du dig galant med nästa månad.
Jag har soc så jag lever på lite. Min mat kostar mig ca 1300+ i månaden.
Kyrka kan du få mat på. Ta ett sms lån. handla mat för dem pengarna.
Sedan så betalar du sms lånet när du får pengarna. Och ta ett nytt när det du har kvar tar slut,
Men betala sedan lånet.


Förlåt att jag är otydlig! Kag jobbar som behovare på securitas och blev lovad en massa guld och gröna skogar så jag köpte en säng och ett Playstation och jag hade ALDRIG gjort det om de inte vore för att jag trodde allt skulle gå runt..
Citera
2016-04-13, 21:38
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mazzazz
Är väl ingen annan än du själv som har satt dig i denna situation?
Sälj det som har gjort att du har skulder.

Jo sant, men kan jag lämna Playstationet nu? köpte de i januari? eller borde jag sälja på loppis eller något?
Citera
2016-04-13, 22:15
  #6
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moasagersson
Jo sant, men kan jag lämna Playstationet nu? köpte de i januari? eller borde jag sälja på loppis eller något?

Lägg ut det på tradera med reservationspris som ligger på 60 eller 70% av nypris, så riskerar du inte att bli totalblåst samtidigt som det kan bli budkrig om du har tur. Förvånansvärt många har noll koll på nypriser och rycks med i budgivningen när det är auktion.
Citera
2016-04-14, 04:01
  #7
Medlem
Ta det även som en läxa att vänta tills du har pengarna i handen innan du handlar.
Citera
2016-04-14, 06:24
  #8
Medlem
OldFashioneds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moasagersson
Förlåt att jag är otydlig! Kag jobbar som behovare på securitas och blev lovad en massa guld och gröna skogar så jag köpte en säng och ett Playstation och jag hade ALDRIG gjort det om de inte vore för att jag trodde allt skulle gå runt..

Du blev lovad timmar, och då går du och köper en ny säng och en Playstation INNAN du fått lön för de utlovad timmarna?

Dyrköpt läxa.
Citera
2016-04-14, 07:35
  #9
Medlem
Bunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moasagersson
hej.. jag har de lite tufft.. jag har 17.000 i delbetalning.. jag fick kassa timmar inom mitt jobb och jag får bara ut 10.000 kr denna månad som kommer! Hallå ge mg mer ångest.. Det är 2 veckor kvar innan den lönen och jag är tom!! hur ska jag göra för att överleva med mat? kommer ha ca 2500kr över nästa månad, help me!!

Citat:
Ursprungligen postat av Moasagersson
Förlåt att jag är otydlig! Kag jobbar som behovare på securitas och blev lovad en massa guld och gröna skogar så jag köpte en säng och ett Playstation och jag hade ALDRIG gjort det om de inte vore för att jag trodde allt skulle gå runt..

Driver du med oss? Hur kan du ha en delbetalning på 17 K på en säng och ett TV-spel???

För övrigt...jag kände sympatier för din situation tills dess att jag läste om orsaken till varför du hamnat i trubbel. Låna gör man till utbildning eller bostad, i övrigt spenderar man inte pengar man inte har, för så stort behov av en säng eller ett TV-spel kan du inte ha att du inte skulle överleva fram tills dess att du har råd med dem, att du inte skulle kunna vänta med inköpen.

Tycker även du generellt borde fundera igenom hur du vill leva och hur du vill ha din privatekonomi. Vill du bli en av dom som lever "ur hand i mun", det vill säga konsumerar alla pengar man får in allt eftersom dom kommer in, eller vill du spara, investera och bygga en stabil privatekonomi som ger gratispengar i form av avkastning på kapital du investerat i fonder, aktier och andra investeringar?
Citera
2016-04-14, 08:30
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bunny
Driver du med oss? Hur kan du ha en delbetalning på 17 K på en säng och ett TV-spel???

För övrigt...jag kände sympatier för din situation tills dess att jag läste om orsaken till varför du hamnat i trubbel. Låna gör man till utbildning eller bostad, i övrigt spenderar man inte pengar man inte har, för så stort behov av en säng eller ett TV-spel kan du inte ha att du inte skulle överleva fram tills dess att du har råd med dem, att du inte skulle kunna vänta med inköpen.

Tycker även du generellt borde fundera igenom hur du vill leva och hur du vill ha din privatekonomi. Vill du bli en av dom som lever "ur hand i mun", det vill säga konsumerar alla pengar man får in allt eftersom dom kommer in, eller vill du spara, investera och bygga en stabil privatekonomi som ger gratispengar i form av avkastning på kapital du investerat i fonder, aktier och andra investeringar?


Jag förtjänar vart enda ord du skriver!
Jag vill självklart investera.. Jag är bara så jävla dum som trodde jag skulle klara det..
Citera
2016-04-14, 08:31
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OldFashioned
Du blev lovad timmar, och då går du och köper en ny säng och en Playstation INNAN du fått lön för de utlovad timmarna?

Dyrköpt läxa.


Jag fick skit bra månaden innan!
26 innan skatt och fick då ut 19k

Och de skulle fortsätta så men de blev som surpirse :/
Citera
2016-04-14, 10:01
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moasagersson
Förlåt att jag är otydlig! Kag jobbar som behovare på securitas och blev lovad en massa guld och gröna skogar så jag köpte en säng och ett Playstation och jag hade ALDRIG gjort det om de inte vore för att jag trodde allt skulle gå runt..
Köpa före man har pengarna är ju aldrig en bra idé .
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback