Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-30, 22:10
  #685
Medlem
Milovinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Maken till bisarr artikel som kommenterar ett exploderande utgiftsområde har jag nog aldrig läst:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/ko...cle22625186.ab

Tema: 336 miljarder. Så mycket kostar flyktingarna staten under de närmaste fem åren.
Läskigt mycket? Lugn, vi har råd.


Trehundratretttiosex miljarder. Sug på den. Detta är alltså den officiella, direkta, kostnaden för invandringen under de närmaste 5 åren. Sannolikt är den totala kostnaden mycket högre. Men nu redovisas alltså direkt i budgeten siffror som är rent hårresande.

Lena Melin relativiserar detta med ett överslätande "Lugn, vi har råd". Lena Melins tes är att eftersom BNP ökar, så har vi råd. I ett välfärdssamhälle går normalt BNP-ökningar till ökad välfärd för medborgarna, och ökad konkurrenskraft i samhället. Men här ska den istället under 5 år gå till att bekosta massinvandringen.

Dessutom; BNP-ökningen i sig är till stora delar beroende på ökningen av invandringskostnaderna. Det är som när man stället om landet till krisekonomi och börjar producera en massa på lånade pengar. Då stiger naturligtvis BNP.

Nej, denna artikel var något av det äckligaste jag läst, för hela syftet är att tysta ner kritik mot ett fullständigt skenande utgiftsområde där staten tappat all kontroll. Normalt är detta något som granskas av massmedia. Här är hela syftet istället att heja på Löfvens förvridna budget. Äckligt!

Helt sjukt att det inte verkar finnas något kostnadstak. Men när det handlar om våra barn och våra äldre, samt personer i behov av vård och assistans då djevlar skall det räknas fram och tillbaka, man skall spara hit och dit, prioritera framåt och bakåt. Fy fan säger jag bara.

Man har ingen skamm i kroppen.
Dina och mina gemensamma resurser rakt ner i ett svart hål.
Citera
2018-08-30, 22:16
  #686
Medlem
GenesisPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milovina
Helt sjukt att det inte verkar finnas något kostnadstak. Men när det handlar om våra barn och våra äldre, samt personer i behov av vård och assistans då djevlar skall det räknas fram och tillbaka, man skall spara hit och dit, prioritera framåt och bakåt. Fy fan säger jag bara.

Man har ingen skamm i kroppen.
Dina och mina gemensamma resurser rakt ner i ett svart hål.

Grupp-mot-grupp blir plötsligt väldigt relevant och lätt att ta beslut om när det gäller svenskar som får stå tillbaka eller svenska grupper som ska dela på kakan. Men om invandrare förlorar på ett politiskt beslut är GMG jättehemskt.

Verkligen efterblivet. Eftersom varenda budget, beslut och ekonomi går ut på att ställa olika intressen mot varandra och prioritera.
Citera
2018-08-30, 22:20
  #687
Medlem
Omg what is this, har ingen spärrat in den där kärringen ännu?
Citera
2018-08-30, 22:23
  #688
Medlem
Milovinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Grupp-mot-grupp blir plötsligt väldigt relevant och lätt att ta beslut om när det gäller svenskar som får stå tillbaka eller svenska grupper som ska dela på kakan. Men om invandrare förlorar på ett politiskt beslut är GMG jättehemskt.

Verkligen efterblivet. Eftersom varenda budget, beslut och ekonomi går ut på att ställa olika intressen mot varandra och prioritera.

Tänkt vilket enormt reformurymme vi hade haft med en bråkdel av dessa resurser.
Det kunde finansierat allt valfläsk från samtliga riksdagspartier gånger 2.
Citera
2018-08-30, 22:25
  #689
Medlem
GenesisPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milovina
Tänkt vilket enormt reformurymme vi hade haft med en bråkdel av dessa resurser.
Det kunde finansierat allt valfläsk från samtliga riksdagspartier gånger 2.

Ja. Det är många, många miljarder genom åren som stulits för att ge bort till främlingar och deras behov och till typer som Jan Emanuel.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback