Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-04-13, 21:08
  #1
Medlem
DonLatinos avatar
Åt precis en halv Marabou 185g (~500kcal/100g) och tänkte ifall det är okej att äta detta under en deff? Kan jag täcka detta genom att köra ett hårt pass imorgon? Blev orolig ang. detta då jag inte brytt mig om kost på den senaste tid på grund av personliga skäl. Och eftersom att jag precis börjat med att ligga på ett stabilt kaloriskott.

Mvh
__________________
Senast redigerad av DonLatino 2016-04-13 kl. 21:12.
Citera
2016-04-13, 21:11
  #2
Medlem
AquaRegias avatar
Det är okej att äta hur man vill varje dag. Men nej, du kommer inte att kunna kompensera för det med träning imorgon.
Citera
2016-04-13, 21:19
  #3
Medlem
Nej, du dör på fläcken!
Citera
2016-04-13, 21:35
  #4
Medlem
Ah vad man saknar tiderna då man kunde äta marabou, toffifee, kitkat samt dricka aloe vera drycken när man ville

Saknar även pizza och thai-mat

Nu är man fast i diet och näringsrik mat

Finns även god mat som är näringsrik
Citera
2016-04-13, 21:37
  #5
Medlem
Se det för vad det är och gör ej om det. Risken för marabou utlöst psykos är för stor annars.
Citera
2016-04-13, 22:06
  #6
Medlem
DonLatinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AquaRegia
Det är okej att äta hur man vill varje dag. Men nej, du kommer inte att kunna kompensera för det med träning imorgon.
eftersom att?
Citera
2016-04-14, 01:27
  #7
Medlem
ReflectionZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonLatino
eftersom att?

Eftersom inte ens ett hårt styrketräningspass förbränner lika många kalorier som halva den där kakan innehåller.
Citera
2016-04-14, 02:19
  #8
Medlem
Signaturums avatar
Beror ju på vad du har som mål, men såvida du inte preppar inför en tävling där du måste ha en ruggigt strikt diet kan du säkert trycka i dig lite godis var/varannan vecka.
Så länge det inte blir chips/pizza/choklad/öl/läsk varje dag ser jag inte något problem med detta, speciellt inte på balans.
För mig funkar det med att fuska en gång i veckan med valfri mat/godis/snacks, jag håller mig glad och det blir lite variation bland all kvarg/tonfisk/sallad.

Som den gode Rich Piana säger - That shit doesn't count, right babe?
Citera
2016-04-14, 06:56
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReflectionZ
Eftersom inte ens ett hårt styrketräningspass förbränner lika många kalorier som halva den där kakan innehåller.
60min promenad förbränner det han åt.
Citera
2016-04-14, 16:58
  #10
Medlem
Hekatonkheirs avatar
Herregud, klart man kan äta lite "skit" då och då. Till och med eliten äter rätt mycket skräp, men de har ju diverse "mexican supplements" som kan kompensera åt dem. De perioder då jag tränar mycket hårt och därför måste se över kosten noggrannare än vanligt planerar jag alltid in diverse "godsaker" VARJE DAG, t.ex ett par bitar choklad efter middag eller liknande. Jag gör så för att jag vet att det för mig minskar risken att jag bryter kostplaneringen med oplanerade skräpmåltider och för att det med lätthet ryms inom kaloriplanen där jag redan får i mig alla nutrienter jag behöver.

Några bitar choklad är inte mycket värre än ett par skedar ris eller makaroner.
Citera
2016-04-14, 17:05
  #11
Medlem
svarttaxins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AquaRegia
Det är okej att äta hur man vill varje dag. Men nej, du kommer inte att kunna kompensera för det med träning imorgon.

Eh? Viktuppgång/nedgång handlar om energi in och energi ut. Om man äter 1000 kcal och sedan förbränner 1000 kcal, då har det jämnat ut sig. Så jo, han kan kompensera chokladen med träning samma dag eller dagen efter, när det gäller viktnedgång så är det den långa perioden det handlar om, inte dag till dag. När man under en tidsperiod hamnat -7000 kcal så har man i princip gått ner 1 kg fett.
Citera
2016-04-14, 17:26
  #12
Medlem
AquaRegias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svarttaxin
Eh? Viktuppgång/nedgång handlar om energi in och energi ut. Om man äter 1000 kcal och sedan förbränner 1000 kcal, då har det jämnat ut sig. Så jo, han kan kompensera chokladen med träning samma dag eller dagen efter, när det gäller viktnedgång så är det den långa perioden det handlar om, inte dag till dag. När man under en tidsperiod hamnat -7000 kcal så har man i princip gått ner 1 kg fett.

Matematiskt, ja. För gemene man så är det dock inte så enkelt i praktiken: http://tranastyrka.se/du-kan-inte-ko...a-for-skitmat/
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback