Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-04-13, 20:45
  #1
Medlem
mmas avatar
Citat:
Rizin Fighting Federation announced the completed fight card for the April 17 show in Nagoya City, Japan.

Rizin Fighting Federation will return on Sunday April 17 with an intriguing fight card that will feature a 242-pound catchweight headliner between Grand Prix runner-up Jiri Prochazka and Japanese veteran Kazuyuki Fujita.

The Japanese upstart promotion will also showcase some of their talent from the NYE shows, including Vadim Nemkov, Teodoras Aukstuolis, Gabi Garcia and RENA. The promotion also signed new talent, including Chris Barnett and Daron Cruickshank.

The event will also feature a two-on-two tag-team grappling match between Wanderlei Silva and Kiyoshi Tamura against Kazushi Sakuraba and Hideo Tokoro. The contests is expected to open up the main card proceedings.

Rizin 1 begins at 2am ET on Sunday April 17 in Nagoya, Japan.

Check out the entire fight card below:

Main Card:
Kazuyuki Fujita vs. Jiri Prochazka
Vadim Nemkov vs. Karl Albrektsson
Jaideep Singh vs. Teodoras Aukstuolis
Gabi Garcia vs. Anna Malyukova
Wanderlei/Tamura vs. Sakuraba/Tokoro

Preliminary Card:
RENA vs. Cyndi Alves [Shoot Boxing Rules]
Daron Cruickshank vs. Shinji Sasaki
Kirill Sidelnikov vs. Chris Barnett
Hisaki Kato vs. Yuta Watanabe
Allan Nascimento vs. Yuki Motoya
Kanako Murata vs. Natalya Denisova
Tetsuya Yamato vsHiroto Yamaguchi [Kickboxing Rules]
Danilo Zanolini vs. Norihisa Amimoto [Kickboxing Rules]
Yuya vs. Yuki [Kickboxing Rules]

Dags för Rizin snart. Tydligen heter denna gala 1.. vet inte varför, eller jag vet inte ens om det stämmer om jag ska vara ärlig. Nu står det så iaf.

Dom feta tycker jag i första anblick är intressanta, är halvrutten på japanska fighters faktiskt, och den där wand-fighten är ju nån form av team-grappling-grej. Alltså sådär intressant.

Kul med Kirill, saknat han. Även om han inte såg jätte-fit ut i senaste galan så ser jag fram mot att se han igen. Gillade han tidigare.
Citera
2016-04-13, 21:58
  #2
Medlem
Dirty.s avatar
Helt ärligt är Nemkov vs Albrektsson den intressantaste matchen på hela kortet även om man skippar svenskt perspektivet. Så inte alltför mycket att vara hypad över, inte så mycket mer att se än en Superior Challenge så att säga.
Citera
2016-04-13, 23:04
  #3
Medlem
Moffegrevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dirty.
Helt ärligt är Nemkov vs Albrektsson den intressantaste matchen på hela kortet även om man skippar svenskt perspektivet. Så inte alltför mycket att vara hypad över, inte så mycket mer att se än en Superior Challenge så att säga.


Fan snackar du om, Gabi Garcia fightas ju.


Hennes stand up såg så bedrövlig ut senast. Ser dock att hennes motståndare är en flugviktare, wtf?
Citera
2016-04-13, 23:42
  #4
Medlem
mmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moffegrev
Fan snackar du om, Gabi Garcia fightas ju.


Hennes stand up såg så bedrövlig ut senast. Ser dock att hennes motståndare är en flugviktare, wtf?

Jafan jag missade att feta hennes namn.

Hennes förra fight var helt jävla galen haha!
Citera
2016-04-16, 13:21
  #5
Medlem
Moffegrevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mma
Jafan jag missade att feta hennes namn.

Hennes förra fight var helt jävla galen haha!



Förstår fortfarande inte hur de kan tillåtas matcha monstret Garcia mot en flugviktare(!) ?

I övrigt ser Karl Albrektsson ut att vara i roidat bra form! Vore stort om han vinner den här.
Citera
2016-04-17, 11:45
  #6
Medlem
Moffegrevs avatar
Inte kommit ut som torrent ännu på mina trackers. Har någon en spoiler free länk till en stream/torrent?
Citera
2016-04-17, 13:53
  #7
Medlem
Anarkhoss avatar
Imponerande av Albrektsson. Såg riktigt vass ut!

Haha, Fedors besvikelse efter Nemkovs förlust.
Citera
2016-04-17, 14:33
  #8
Medlem
Mx_1337s avatar
Riktigt skön vinst för Albrektsson. Kändes rättvist även om man kanske är svenskfärgad i bedömningen. Om det var någon som kunde haft "hemmafavör" hos domarna var det väl Nemkov med Fedor i ringhörnan..

Iallafall, bra seger, obesegrad, UFC eller Bellator nästa?

Sammantaget bra helg för svensk kampsport. Hermansson försvarar titeln i Cage Warriors, 2-0 för Sweden Top Team på Glory igår, och Albrektsson i Japan!
Citera
2016-04-17, 15:32
  #9
Medlem
Vadim Nemkov vs. Karl Albrektsson / Rizin FF - Rizin 1

https://www.youtube.com/watch?v=053x...ature=youtu.be
Citera
2016-04-17, 16:47
  #10
Medlem
Joliet-Jakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jamie_L
Vadim Nemkov vs. Karl Albrektsson / Rizin FF - Rizin 1

https://www.youtube.com/watch?v=053x...ature=youtu.be

Herregud vad det där ringformatet känns amatörmässigt, läskigt när albrektsson rullade ner o slog skallen i trappkanten.

Men sjukt nice att albrektsson fick W, kändes som en jämn match men karl lite vassare. Tung seger och säkert lärorikt att gå alla 3 ronder!
Citera
2016-04-17, 20:13
  #11
Medlem
Moffegrevs avatar
JAg är riktigt imponerad av Albrektson. Det här var verkligen en tuffare motståndare än någon han tidigare mött och han klarade det galant. Gillar att han aldrig får panik utan ständigt håller sig lugn och rationell i jobbiga situationer. Tror han har en lysande framtid i den här sporten.
Citera
2016-04-18, 07:10
  #12
Medlem
Dirty.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joliet-Jake
Herregud vad det där ringformatet känns amatörmässigt, läskigt när albrektsson rullade ner o slog skallen i trappkanten.

Men sjukt nice att albrektsson fick W, kändes som en jämn match men karl lite vassare. Tung seger och säkert lärorikt att gå alla 3 ronder!
Shit ja, sen finns det ju folk som fortfarande försvarar ring över bur. Det är ju inte bara faktumet att han trillade ut som absolut inte får hända utan även att det kräver mycket mer inblandning av domaren.

Men sjukt kul med vinst för Albrektsson, han verkar ha allt som krävs för att nå riktigt långt. Lite sjukt att han kanske är vårt största hopp att nå top15 i framtiden och han är i samma division som både Alex och Ilir.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback