Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-19, 18:10
  #37
Medlem
Hypnos kan hjälpa dig på samma sätt som man kan ta bort fobier under hypnos. Sök upp en certifierad hypnos terapeut och berätta som det är.
Citera
2017-04-20, 08:43
  #38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VelvetRed
Det är tabu, men det skiter jag helt ärligt i.

Jag vill bara få vara "fri" och inte känna att jag dras till något annat än än det andra könet.

Det låter kanske skumt, men jag vet inte hur jag skall beskriva det.

Jag kan inte undvika det, då jag tänker på det och blir påmind om det in min vardag. Undrar bara om det finns ett vedertaget sätt att kunna undgå en fetish?
Anonyma Sexmissbrukare (as), finns i alla stora städer och i alla fall varje del av landet. 12-stegsprogrammet och intensiv kbt tror jag skrynklar hjärnan rätt duktigt. Terapin kan gå ut på att hitta källan, ursprungstolkning. "Search and destroy, tame the fuss"

Varningens finger däremot: bakom parafilin gömmer sig kanske någon djupare/jobbigare/mörkare böjelse eller upplevelse. Parafili kan i ditt fall vara en ren försvarsmekanism mao.
Citera
2017-04-20, 22:20
  #39
Medlem
Skattebrotts avatar
Nej, man kan aldrig viljemässigt ändra vad du tänder på!

Du kan möjligtvis hitta en annan parafili och utöva den istället.

Men att återgå till något som är mindre attraktivt för dig är knappast möjligt!

Försök att angripa problemet på ett annat sätt! Uppenbarligen handlar detta om dissonans med det som Freud kallade "överjaget". Du tänder på något, men det sitter en ängel inuti ditt huvud som säger att det är "fult" att tända på detta, enligt något resonemang.

Vad det än är du tänder på, så tänk på följande sanningar:

Man kan aldrig hjälpa vad man tänder på. Därför kan ingen påstå att du bör skämmas. Skämmas kan man bara göra över sånt man kan rå för. Man är inte "sjuk" bara för att man är ovanlig. Enligt psykiatrin är man bara "sjuk" om man gör något som skadar en själv eller andra.

Kanske kan du KANALISERA din fetisch på ett sätt som gör att ingen skadas? Om det exempelvis är barn du tänder på, så kanske du kan onanera och fantisera om barn, eller gnugga mot barndockor, istället för att faktiskt ha sex med riktiga barn? Om det är djur du tänder på, kanske du kan locka djuren att slicka dig i sin egen takt, istället för att du våldsamt sätter på djur utan att de är villiga. Tänder du på att ha sex med syskon, vänta tills de är byxmyndiga, se till att de är med på det, och gör det utanför Sveriges gräns. Har du inga syskon, spela rollspel så att nån får låtsas. Det skadar ingen och är därför okej. Tänder du på lik, prova att ha sex på kyrkogårdar och sånt. Köp en döskalle på nätet som någon har testamenterat just för detta ändamål. Jag kan testamentera min kropp som knullobjekt om du vill (räknar dock inte med att dö ännu på några decennier).

Gränsen mellan okej sex och inte okej sex brukar dras enligt principen SSC - Safe, Sane & Consensual.
Säker: du skyddar dig mot könssjukdomar och bestående kroppsliga skador
Sane: du fattar beslutet när du är nykter och har tänkt igenom alla för- och nackdelar
Consensual: dina partners är helt med på det ni ska göra och har den juridiska befogenheten att ge ett sådant samtycke (gäller ej dödshjälp, personer som ej är vid sina sinnens fulla bruk, under hot eller är icke byxmyndiga).

Problemet löst! Kör på! Försök komma över sextabuet!
Citera
2017-04-20, 22:25
  #40
Medlem
Skattebrotts avatar
Läste att det är din kristna tro som är problemet. Så angrip då det problemet. Bibeln går ju uppenbarligen att tolka på många olika sätt. De flesta som kallar sig kristna förnekar till och med att det bor en gud uppe i himlen utan säger att det bara är liknelser. Så det borde inte vara svårt att hitta en tolkning av kristendomen som tillåter din fetisch. Annars så kan du ju lägga ner religion, önsketänkande, vidskeplighet, mysticism och andra övernaturligheter helt och hållet och bara tro på sånt som kan bevisas.
Citera
2017-05-02, 16:05
  #41
Medlem
Jag tror alla har sina olika fetisher utan att man tänker på det. Fetisher är ju saker som just får oss att gå igång och bli tända och attraherade, kan vara allt ifrån fina kläder på en fin person till specifika kroppsdelar, handlingar eller material.
Vad skulle annars få oss att vilja ha sex eller nåt intimt med någon om vi inte går igång på nåt specifikt? Tänk på det. Det är fullt naturligt
Citera
2017-05-06, 13:42
  #42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svedjo88
Jag tror alla har sina olika fetisher utan att man tänker på det. Fetisher är ju saker som just får oss att gå igång och bli tända och attraherade, kan vara allt ifrån fina kläder på en fin person till specifika kroppsdelar, handlingar eller material.
Vad skulle annars få oss att vilja ha sex eller nåt intimt med någon om vi inte går igång på nåt specifikt? Tänk på det. Det är fullt naturligt


Att ha en fotfetish är så enkelt som många tror. Det är som oftast att många hamnar i missförstånd alldeles i onödan eftersom de inte kan på något sätt hantera dialogen som ska till för skapa erotisk magi.

För att inte tala om skammen många dessvärre sitter igen med.
Citera
2017-05-10, 04:17
  #43
Medlem
VelvetReds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skattebrott
Läste att det är din kristna tro som är problemet. Så angrip då det problemet. Bibeln går ju uppenbarligen att tolka på många olika sätt. De flesta som kallar sig kristna förnekar till och med att det bor en gud uppe i himlen utan säger att det bara är liknelser. Så det borde inte vara svårt att hitta en tolkning av kristendomen som tillåter din fetisch. Annars så kan du ju lägga ner religion, önsketänkande, vidskeplighet, mysticism och andra övernaturligheter helt och hållet och bara tro på sånt som kan bevisas.

Går ej, och min kristna tro går helt emot detta. Dte är en "gyllene kalv".

"once seen, you cannot unsee".

Lite så. Jag kommer nog inte kunna bli av med det förrens Kristi återkomst till jorden., men det är just därför jag behöver honom. Ingen här kan ju bota mig uppenbarligen, ni bara vill att jag skall ge mig hän åt problemet.
Citera
2017-05-10, 06:28
  #44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VelvetRed
Såhär är det, den fetish jag har, har ingen negativ inverkan på mig eller samhället som sådant. Jag vill bara bli av med den pga min kristna tro. Iom att jag bla anser att man bör avstå ifrån att onanerar och ha avgudar.

Grejen är att jag är förtjust i vuxna, kvinnliga dockor.

Därmed bryter jag emot bägge de reglerna..

Att ha en fascination för kvinnors fötter, t.ex är inte direkt fel då det ändå är kvinnan ifråga jag åtrår, även om det är fel det med såöänge hon inte är min fru.

Men huvudpunkten i min frågeställning är att jag inte vet vad jag skall göra?

Är dockor verkligen avgudabilder? Du tillber den ju (väl?) inte tänker jag, även om du inte "får" knulla med dem.
Mitt råd är relativt enkelt. Boka tid med en sexterapeut och berätta hur du har det och att du tänder på dockorna, men inte vill göra det. Jag TROR att det handlar om att du vill vara i full kontroll över din "partner", så att allt sker på dina villkor. Hur funkar det när du ligger med människor? Har du kontrollbehov då? Känns det läskigt när du inte styr det hela? Är du osäker på din egen tillräcklighet och/eller förmåga i sängen?
Hoppas du får ordning på det hela!
Citera
2017-05-10, 08:34
  #45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skattebrott
Läste att det är din kristna tro som är problemet. Så angrip då det problemet. Bibeln går ju uppenbarligen att tolka på många olika sätt. De flesta som kallar sig kristna förnekar till och med att det bor en gud uppe i himlen utan säger att det bara är liknelser. Så det borde inte vara svårt att hitta en tolkning av kristendomen som tillåter din fetisch. Annars så kan du ju lägga ner religion, önsketänkande, vidskeplighet, mysticism och andra övernaturligheter helt och hållet och bara tro på sånt som kan bevisas.


OT: Uppenbart att du inte påläst, en kristen förnekar aldrig Gud, då är han/hon inte kristen.

OnT: har inget svar på din fråga men är du en troende kristen så borde det gå lättare för dig, jag säger inte att det är lätt, men lättare.
Citera
2017-05-25, 01:19
  #46
Medlem
VelvetReds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av failuretoexist
OT: Uppenbart att du inte påläst, en kristen förnekar aldrig Gud, då är han/hon inte kristen.

OnT: har inget svar på din fråga men är du en troende kristen så borde det gå lättare för dig, jag säger inte att det är lätt, men lättare.

Lättare att veta "bättre" ja. Men jag har ändå problem med hur jag känner, och hur starkt det blir i förhållande till min tro och moral.

Jag kan inte lösa det dilemmat.

Det bästa vore kanske att låsa in mig och kasta bort nyckeln så att jag inte kan komma ut och förstöra mer för mig själv?
Citera
2017-05-25, 10:45
  #47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VelvetRed
Lättare att veta "bättre" ja. Men jag har ändå problem med hur jag känner, och hur starkt det blir i förhållande till min tro och moral.

Jag kan inte lösa det dilemmat.

Det bästa vore kanske att låsa in mig och kasta bort nyckeln så att jag inte kan komma ut och förstöra mer för mig själv?

Det "bästa" är att läsa och förstå budskapet i Bibeln och vad han erbjuder dig, men det tar tid och det är inte lätt, dessutom ska du bråka med lucifer själv, som vill dig inget annat än illa.

Det finns ett bra litet formulär, "Läs Biblen på 365 dagar" följer du den så blir det mycket lättare. där stakas det upp vilka brev du ska läsa och i vilken ordning.

Jag själv är inte troende kristen men tror på Gud, har däremot en mamma som är det, så jag har fått mycket kunskap oavsett jag velat eller inte.

Kämpa på!
Citera
2017-05-26, 14:09
  #48
Medlem
area50s avatar
Frågan är om du kanske bara är porrskadad & att din hjärna är inställd på att bara söka nya kickar i form av olika fetisher?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback