Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-04-13, 14:16
  #1
Medlem
Nemjungs avatar
Tjena, bestämde hastigt en resa till Tokyo nu, flyger imorgon. Bosatt i Sydkorea så blir en weekend. Men lite stressad av vad man ska hitta på. Ska hålla oss i Tokyo området å på sin höjd besöka MT.Fuji eller va de heter å Tsukiji fishmarket tänkte vi beroende på hur hårt vi festar. Nån som har nåt å tipsa om? Bra matställen? Vill gärna testa på deras fantastiska sushi å ramen, men helst inga svindyra ställen.
Tack
Citera
2016-04-13, 14:24
  #2
Avstängd
Vostalikass avatar
Det finns säkert taxi chaufförer som ni kan fråga...har aldrig varit där så inga tips tyvärr. Men lär vara en fet stad att festa loss i
Citera
2016-04-13, 14:47
  #3
Medlem
mt fuji ar ungefar en 10 timmars klattring upp och ner, tar val 2 timmar att aka dit fran tokyo. dom har sasonger dar man inte kan ga upp, vet inte om den oppnat an. ganska trakigt, skulle rekommendera andra saker att gora istallet.

tokyo beer festival borjar nu.
hanami kommer bli stort snart nar korsbarsblommorna blommar.
dom har ungefar 100 konserter i snitt i tokyo.

trump room ar en riktigt bra klubb i shibuya.
gillar du att dansa finns ageha ochksa, storsta klubben i asien. gar att ta gratis buss fran shibuya.
Citera
2016-04-13, 15:20
  #4
Medlem
Nemjungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uzipop
mt fuji ar ungefar en 10 timmars klattring upp och ner, tar val 2 timmar att aka dit fran tokyo. dom har sasonger dar man inte kan ga upp, vet inte om den oppnat an. ganska trakigt, skulle rekommendera andra saker att gora istallet.

tokyo beer festival borjar nu.
hanami kommer bli stort snart nar korsbarsblommorna blommar.
dom har ungefar 100 konserter i snitt i tokyo.

trump room ar en riktigt bra klubb i shibuya.
gillar du att dansa finns ageha ochksa, storsta klubben i asien. gar att ta gratis buss fran shibuya.

Låter najs! Körbärsträden blommar för fullt här i Sydkorea så antar att de tagit fart i Japan med. Ok, Mt.Fuji känns ju uteslutet nu då, lillebrorsan som ville de men jag känner att det finns roligare saker att göra än de då speciellt om man bara har 5 dagar. Tokyo beer festival ska jag kolla upp. Några bra områden för två killar att besöka med bra nattliv? Inte nödvändigtvis klubbar men är öppen för allt. TÄnker mig mest goa bargator etc
Citera
2016-04-15, 07:11
  #5
Medlem
xlrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uzipop
mt fuji ar ungefar en 10 timmars klattring upp och ner, tar val 2 timmar att aka dit fran tokyo. dom har sasonger dar man inte kan ga upp, vet inte om den oppnat an. ganska trakigt, skulle rekommendera andra saker att gora istallet.

tokyo beer festival borjar nu.
hanami kommer bli stort snart nar korsbarsblommorna blommar.
dom har ungefar 100 konserter i snitt i tokyo.

trump room ar en riktigt bra klubb i shibuya.
gillar du att dansa finns ageha ochksa, storsta klubben i asien. gar att ta gratis buss fran shibuya.

Körsbärsblomningen är över i Tokyo.
Citera
2016-04-15, 07:13
  #6
Medlem
xlrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemjung
Låter najs! Körbärsträden blommar för fullt här i Sydkorea så antar att de tagit fart i Japan med. Ok, Mt.Fuji känns ju uteslutet nu då, lillebrorsan som ville de men jag känner att det finns roligare saker att göra än de då speciellt om man bara har 5 dagar. Tokyo beer festival ska jag kolla upp. Några bra områden för två killar att besöka med bra nattliv? Inte nödvändigtvis klubbar men är öppen för allt. TÄnker mig mest goa bargator etc

Om ni vill ha klubbar så är Roppongi / Azabu, Shibuya rekommenderat. Där får ni ganska enkelt med er något hem dessutom.
Citera
2016-04-15, 09:14
  #7
Medlem
Driver82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xlr
Körsbärsblomningen är över i Tokyo.

Tyvärr är det visst så men de finns en del träd kvar i Shinjuku Goyen Park som blommar än. Jag fick tipset av en snubbe i hotellreceptionen och var där för några timmar sen med dottern.
Soligt och fint var det också
(tack för alla tips också, helnöjd med resan )
Citera
2016-04-17, 03:43
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uzipop
mt fuji ar ungefar en 10 timmars klattring upp och ner, tar val 2 timmar att aka dit fran tokyo. dom har sasonger dar man inte kan ga upp, vet inte om den oppnat an. ganska trakigt, skulle rekommendera andra saker att gora istallet.
...
Visst kan man saga att det finns en sasong, men de stanger inte berget pa nagot vis, mer an mojligtvis vagen till station(erna) fem. Nu pratade nagon om att de kanske oppnar vagen denna helgen. Det gar alldeles utmarkt att knata upp for Mt Fuji aret om. Daremot ar kanske alla stugorna resp toaletter stangda. Stugorna brukar vara oppna fran mitten/slutet av juni till slutet av augusti/borjan av september lite beroende pa hur mycket sno det ar pa berget. I ar oppnar de nog relativt tidigt da det varit mindre sno.
Citera
2016-04-22, 08:17
  #9
Medlem
Nemjungs avatar
Grymt tack för tipsen, blev en hel del party i roppongi å shinjoku å andra områden, kommer inte ihåg namnen. Om nån åker till tokyo ensam eller med en kompis å vill festa kan jag rekommendera att gå med Tokyo bar crawl på facebook, en grupp som organiserar bar besök på olika ställen i et tområde å avslutar på den största nattklubben, fullt med folk så man träffar nya sköna typer, rekommenderas starkt hade riktigt kul.
Dessutom var de full körsbärsträds blomning varän de fanns träd, så hade visst tur =)
Citera
2016-04-22, 09:43
  #10
Medlem
xlrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemjung
Grymt tack för tipsen, blev en hel del party i roppongi å shinjoku å andra områden, kommer inte ihåg namnen. Om nån åker till tokyo ensam eller med en kompis å vill festa kan jag rekommendera att gå med Tokyo bar crawl på facebook, en grupp som organiserar bar besök på olika ställen i et tområde å avslutar på den största nattklubben, fullt med folk så man träffar nya sköna typer, rekommenderas starkt hade riktigt kul.
Dessutom var de full körsbärsträds blomning varän de fanns träd, så hade visst tur =)

Tokyo Pub Crawl

Kul att du hade en grym tid här!
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2709082

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback