Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-09, 22:16
  #289
Medlem
Moll-Es avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samesh
Såg Homecoming igår, väldigt lättsam film utan något egentligt innehåll som lätt förpassas till glömskans dal när man väl sett den. Däremot så reagerade jag på hur starkt man har satsat på att framhäva det multietniska i filmen, vi har Parkers nya vän som är svart eller möjligtvis polynesisk, Liz som är svart och så har man då dessutom ändrat karaktärsursprunget så att Flash helt plötsligt är indier och MJ är svart. Man gnäller över white-washing men att ta bort vita karaktärer är helt okej tydligen.

EDIT: Angående muskler så har väl Spider-Man aldrig varit särskilt muskulös?, han ska ju vara atletiskt byggd istället för det är ju hans rörlighet som är hans trademark.
Håller med dig i det du skriver. Filmen var ett sömnpiller och inte det minsta intressant. Tycker även att de förstörde MJ med att göra henne så "udda".
Citera
2018-05-24, 16:01
  #290
Medlem
Mysterio blir skurken i tvåan, Mchael Keaton återvänder som Vulture. Det ryktas att Jake Gyllenhaal ska spela Mysterio, men det är inte confirmed ännu.

Gillade inte ettan. Kändes för barnslig och saknade tyngd. Tycker de gjorde Peter Parker för dum och naiv, som ett litet barn nästan. Hoppas på att tvåan lbir lite bättre.
Citera
2018-12-13, 13:10
  #291
Medlem
Såg om den igen för nån dag sen och fy fan den suger verkligen.
Hade jag fått min vilja fram hade jag velat se Venom och Carnage spöa skiten hur den där taniga lilla så kallade Spiderman som Tom Holland spelar. Haha vilket skämt han är. Ser ut som en 13-14 åring och lika tunn. Patetiskt värdelös film och och opassande skådespelare.
Citera
2022-08-17, 10:35
  #292
Avstängd
Vattenkammad123s avatar
Denna fick 25 sidor, den senaste från 2021 fick inte ens en tråd? Snacka om folk tappat intresset...
Citera
2022-09-20, 23:23
  #293
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vattenkammad123
Denna fick 25 sidor, den senaste från 2021 fick inte ens en tråd? Snacka om folk tappat intresset...

Den senaste, No Way Home, var ändå den klart bästa Spider-Man sedan den med Tobey Maguire från 2002. Aningen hektisk, ända tills dubbletterna sänker tempot. Men man blev mycket starkt berörd ett par gånger. Det gamla gardet skurkar hade god matchform.

Fantastisk avslutning. En tår i ögonvrån.

Visserligen riktad till ungdomar, men Marvels övriga produkter håller fjädervikt i en jämförelse. Holland är för första gången tung i rollen. Stod inte ut med honom först, men nu vill man se mer. Fast kanske säkrast att sluta på topp?

Betyg: 4 av 5.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback