Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-04-13, 11:50
  #1
Medlem
Hej! Jag har en Ryobi grästrimmer men inget batteri. Kan jag använda borrmaskinens? Det är en coline från Clas Ohlson.
Citera
2016-04-13, 11:54
  #2
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thella82
Hej! Jag har en Ryobi grästrimmer men inget batteri. Kan jag använda borrmaskinens? Det är en coline från Clas Ohlson.

Om du menar "passar det" så är svaret "nej".
Citera
2016-04-13, 11:55
  #3
Medlem
snivlems avatar
läs på lapparna med tekniska data på både batteri och trimmer...matchar det? vad matchar inte? och passar det överhuvudtaget? eller måste du bygga en anslutning själv?
Citera
2016-04-13, 12:28
  #4
Medlem
woofers avatar
Vad är det för batteriteknologi? Om det är någon form av litiumbatteri så måste man se upp med vad man gör. Ladd och urladdningselektroniken behöver inte sitta i själva batteriet (även om det är vanligast i dyrare typer av produkter). Detta kan få mycket otrevlig konsekevenser om ladd eller urladdningsströmmen blir för stor. Batteriet kan ta eld eller skadas allvarligt.

De passar garanterat inte ihop mekanisk. Trimmern och borrmaskinen drivs dessutom antagligen med olika spänning och med olika effekt vilket gör att även om du gör en fulinkoppling av batteriet så kommer det sannolikt inte att fungera och risken är att batteriet eller trimmern skadas bortom räddning.
Citera
2016-04-13, 12:40
  #5
Medlem
Ok det var ju synd, har inte kollat om de passar, men det verkar ju ändå som att man inte bör försöka. Finns det billigare batterier och laddare eller måste man ha Ryobi?
Citera
2016-04-13, 12:42
  #6
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thella82
Ok det var ju synd, har inte kollat om de passar, men det verkar ju ändå som att man inte bör försöka. Finns det billigare batterier och laddare eller måste man ha Ryobi?

Du måste ha ett batteri som passar just din maskin. Du låste ha en laddare som passar just det batteriet.

Det kan finnas andra tillverkare.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback