Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-04-16, 06:31
  #13
Medlem
Knivur-273s avatar
Haha, jag har en gammal cykel från 90-talet. Allt är utbytt utom vevpartiet, vevlagren framgaffeln,framgaffellaggren, styrstången, styret och framhjulet

Allt annat.

Edit: Jag ville visa att om komponenterna är bra, så håller de.
__________________
Senast redigerad av Knivur-273 2016-04-16 kl. 06:34.
Citera
2017-09-10, 23:50
  #14
Medlem
Önskar ett snabbt svar här, och hoppas någon hinner svara innan jag behöver slå till.

Ska ha en enkel budgetcykel för 3 km enkel tur i vanlig stadsmiljö några dagar i veckan endast. Den kommer alltså gå max 18 km/v, men ska klara av att stå utomhus alla dagar under de kommande 1-1,5 åren.

Vilken cykel klarar detta bäst av t ex Biltema, XXL sport eller t ex IKEA i typ 2000-klassen? Inga problem att åtgärda saker som fastfrusna växlar, sprucken sadel eller liknande senare men undrar om någon vet om Biltemas ramar rostar fort t ex? Bäst garanti för tiden jag ska använda den?

Har inte tid att spana in någon begagnad eller så utan vill kunna köpa en på plats i butik någon dag i veckan. Jag fattar att Monark och Crescent är bättre och håller längre och allt det där, men jag har andra cyklar till det hemma och detta är inte vad jag söker för tillfället.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback