Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-03-28, 13:03
  #193
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BestCoast.
Lyckas inte hitta det "allsvenska" paketet när jag ska välja paket, finns bara "sport premium+ C more"

Någon annan med samma problem?
När jag kollar nu ser jag att dom har ett erbjudande på det paketet som ger 100kr rabatt varje månad i ett halvår. men rabatten gäller bara nya kunder, så antagligen har dom fulat sig och osynliggjort det paketet till ordinariepris för existerade kunder/konton, du få starta en chatt med dom eller ringa. Eller mer ekonomiskt starta ett nytt konto så du också får rabatten.
Citera
2023-03-28, 19:41
  #194
Medlem
Martin24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BestCoast.
Lyckas inte hitta det "allsvenska" paketet när jag ska välja paket, finns bara "sport premium+ C more"

Någon annan med samma problem?

https://images2.imgbox.com/92/cb/l3G2oyHm_o.png
Citera
2023-03-31, 15:29
  #195
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BestCoast.
Lyckas inte hitta det "allsvenska" paketet när jag ska välja paket, finns bara "sport premium+ C more"

Någon annan med samma problem?

Citat:
Ursprungligen postat av pumahunter
När jag kollar nu ser jag att dom har ett erbjudande på det paketet som ger 100kr rabatt varje månad i ett halvår. men rabatten gäller bara nya kunder, så antagligen har dom fulat sig och osynliggjort det paketet till ordinariepris för existerade kunder/konton, du få starta en chatt med dom eller ringa. Eller mer ekonomiskt starta ett nytt konto så du också får rabatten.

Någon av er som testade att skapa ett nytt konto för erbjudandet? Funkade det lika enkelt som på andra tjänster? Samma kort fungerarade?
Citera
2023-04-05, 16:11
  #196
Medlem
puckots avatar
Hur ser Discoverys gratisutbud ut? Vad i utbudet brukar generellt vara gratis? Är t.ex. alla lokala egenproducerade svenska program på deras kanaler som kanal 5, 9 och 11 alltid gratis eller åtminstone större delen? Kan man enkelt se vad som är gratis eller ej? Är gratisprogram utmärkta på något tydligt sätt?

Dom program som är gratis och sänds på tv, läggs dom ut direkt eller kanske dagen efter att dom sänds på tv, eller kan det vara en fördröjning på några dagar eller något vecka innan man kan se dom gratis? Finns det någon gräns för hur länge generellt ett avsnitt ligger ute gratis, innan det eventuellt går över till betal-delen igen?

Hur är det med deras dokumentärer, är mycket av det gratis eller bara ett litet begränsat utbud? Varierar dom ofta utbudet av gratis dokumentärer eller ligger det ofta ute samma gratis dokumentärer under långa perioder?

Jag vill mest få en känsla av hur gratis-delen fungerar och hur pass begränsad den är.
Citera
2023-04-05, 18:54
  #197
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BestCoast.
Lyckas inte hitta det "allsvenska" paketet när jag ska välja paket, finns bara "sport premium+ C more"

Någon annan med samma problem?
Jag hade nu problem och se ishockey slutspel fast ja har sport premium+ cmore det stod att jag måste uppgradera fast jag har en vecka kvar (gick inte uppgradera mer), gick in och valde den med 100kr rabatt, skiter i resten nu.... Och appen är skit på surfplattan.
__________________
Senast redigerad av tjanska 2023-04-05 kl. 19:13.
Citera
2023-10-13, 23:29
  #198
Medlem
CyberIngmars avatar
Varför går det inte att välja undertexter nu när man streamar från mobilen till tvn? Det har gått förut. Kollar jag mobilen kan jag välja undertext.

Android.
Citera
2023-11-11, 20:13
  #199
Medlem
Ealrenzs avatar
Jag har ett annat problem nu med appen.
Kollar jag i smurfplattan så kan jag välja text men så fort jag castar programmet via Chromecast så försvinner den där symbolen som gör att man kan fixa text.

Har bara snikkonto så kan det vara så att man måste pröjsa för att kunna få text när man castar?
Kör ofta svenska program så det är gött att få med text för jag har lite hörselknas
Citera
2023-11-11, 22:16
  #200
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ealrenz
Jag har ett annat problem nu med appen.
Kollar jag i smurfplattan så kan jag välja text men så fort jag castar programmet via Chromecast så försvinner den där symbolen som gör att man kan fixa text.

Har bara snikkonto så kan det vara så att man måste pröjsa för att kunna få text när man castar?
Kör ofta svenska program så det är gött att få med text för jag har lite hörselknas
Om vi bortser från att fullvuxna inte ska använda sig av teknisk utrustning utvecklad för tre äpplen höga figurer av blå natur, så är det tyvärr ett vanligt problem att app-utvecklare glömmer att fixa så valet för texting/ljudspår är åtkomligt även i Cast-läget i VOD-appar, eller så att en eventuell icke-default inställning som är vald i appen följer med vid anslutning till en Cast-receiver, varvid den istället går tillbaka till default-inställningen vid inladdning av Cast-receivern.

Ska som överkurs nämnas att när utvecklare väl fixat så text/ljudspårs-valet är åtkomligt vid anslutning till en Cast-receiver så testar dom det bara i appens fullskärmsläge, kör man appen i split-screen försvinner det igen(ett problem jag specifikt har med TelenorStream-appen).

Du får maila kundtjänst och be dom åtgärda felet, det brukar kunna ge resultat. Snabbast resultat kan man få om man skämmer ut dom med en dålig recension på Apple/Google PlayStore.
Citera
2023-11-12, 08:25
  #201
Medlem
Ealrenzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pumahunter
Om vi bortser från att fullvuxna inte ska använda sig av teknisk utrustning utvecklad för tre äpplen höga figurer av blå natur

Jag anade kommentar åt detta håll men jag bjuder på det

Tack för bra svar, jag skall bli ännu gubbigare och dra ett mail till kundtjänst helt enkelt.
Citera
2023-11-12, 08:32
  #202
Medlem
Ealrenzs avatar
Update:

Strax under 50 år men jäklar vilken ålderskoll detta blev.
Hade inte ens tänkt på att kolla i Google play vad andra upplevde.
Utgick kallt ifrån att jag gjorde fel och var dum i huvudet.

Det har varit knas med appjäveln och precis nu fanns en uppdatering så nu jäklar är det svensk text-bonanza igen!!
Citera
2023-11-16, 20:43
  #203
Medlem
Ealrenzs avatar
Samma skit fortfarande.
Det är bara text i appjäveln!

Får skriva surt gubbmail och pissigt betyg i appnedladdningsstället.

Så ni vet läget
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback