Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-04-12, 21:47
  #1
Medlem
Hej. Har i tre år haft detta. Eller läkarna tror jag har det. Jag har testats för allt vad jag vet och jag har ingen annan sjukdom. Det yttrade sig först som smärtor i huden som blev värre vid fysisk aktivitet. Kläder skor gjorde ont. Det kändes även som det burrar eller vibrerar inne i kroppen. Detta blev också värre vid aktivitet. De hittade tre diskbråck men det kan inte förklara resten av problemen. Nu har jag i två år gått på gabapentin och saroten sedan 6 månader. En del av problemen har lagt sig så länge jag tar det lugnt. Det jag har nu är att det känns som en vibrationsplatta där jag trycker emot. Dvs på baken om jag sitter och hela baksidan av kroppen om jag ligger på ryggen. Om jag har träningsvärk tex på magen får jag ont i huden. Känns som brännskadad hud. Om jag stryker med handen på höften så känns det i nerverna i foten. Mina fötter har tagit mest stryk och det har i perioder pulserat i foten som en klocka. Exakt varannan sekund pulserade nåt. Detta kan pågå i dagar eller veckor dygnet runt. Nu var det nån som sa jag behöver inlägg i skorna då de tror jag har tendens till Mortons syndrom. Av alla läkare jag gått till har ingen stött på någon med mina problem men det hade varit skönt att hitta någon med liknande besvär. Detta var en bråkdel av konstigheter jag har..
Citera
2016-11-12, 00:39
  #2
Medlem
Inget svar. Är jag ensam i sverige med detta,? Vid sökning här får man endast träff på två andra trädar😳
Citera
2016-11-12, 02:38
  #3
Medlem
SvartaBjorns avatar
Jag antar att man kollat ditt B12-värde.
Själv fick jag konstiga smärtor i benen/fötterna samt även depressiva symptom innan jag diagnosticerades med perniciös anemi (B12-brist). Tar ett tag innan kroppen har gjort sig av med sitt lager så kan vara värt att ta om provet.

Ett långskott...
Citera
2016-11-30, 20:51
  #4
Medlem
Har fått diagnosen sensitisering. Efter långvarig smärta i bäckenet efter en (trolig) inflammation i prostata har jag sedan ett år tillbaka en brännande känsla i huden (som solbränna) från höften ner till fötterna.
Funkar gabapentin och saroten? (Går själv på cymbalta och lyrica - ingen större effekt, förutom bättre humör...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback