Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2017-06-09, 20:41
  #49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Ah, dvs inte några legitimerade lärare.

Jodå, dessa har läst in den pedagogik som krävs för att bli lärare och således ordnat med sin legitimation.
Citera
2017-07-15, 00:10
  #50
Medlem
Som nyexad ma/no på högstadie/gymnasium i Sthlm kan du lätt begära 38-40' och du kommer säkert få det.
Citera
2018-10-24, 00:01
  #51
Medlem
Vad kan man som gymnasielärare i matematik i Stockholm med ett par år erfarenhet kräva i lön?
Citera
2019-04-26, 21:00
  #52
Medlem
Jannebigplays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apkungen89
Vad kan man som gymnasielärare i matematik i Stockholm med ett par år erfarenhet kräva i lön?

Nu skulle jag säga minst 45 000:-. Jag skulle nog höfta med 50 000:- om jag var på intervju.
Citera
2019-04-28, 21:12
  #53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jannebigplay
Nu skulle jag säga minst 45 000:-. Jag skulle nog höfta med 50 000:- om jag var på intervju.

Är alldeles för högt. Då borde lärarna sluta gnälla om hur dåligt de tjänar.
Citera
2019-04-28, 22:01
  #54
Medlem
Jannebigplays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Christianbadass
Är alldeles för högt. Då borde lärarna sluta gnälla om hur dåligt de tjänar.

Problemet är löneutvecklingen. Ingångslönen är hög idag men det är ju endast för att det är en enorm lärarbrist. Har du däremot jobbat på samma skola i 30 år är det inte ovanligt att du har en lön på 35 000;-. Bara att kolla på skolan jag arbetar på. De nyexade lärarna glider in på runt 38 000:- medan lärarna som snart ska gå i pension ligger under detta. Får man 500 kr i löneförhöjning varje år så har man tur. Detta leder till att man tvingas att byta skola vilket inte bara är dåligt för en själv då man oftast trivs med kollegor och arbetsplatsen utan det är även dåligt för elever som ständigt får nya lärare.
Citera
2019-04-28, 22:18
  #55
Medlem
Lanzals avatar
Nyexad, högstadiet.

32000kr.
Citera
2019-04-28, 23:02
  #56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bhassoun
Det är lånade pengar som skapar en lönekarusell av detta slaget inom offentlig sektor. dessa genier skulle aldrig klara de antagningspoäng som råder på ingenjörssidan och man blir lärare för att man kommer inte in på något annat. Man är för dum i huvudet för att ens klara ingenjörsmatten eller fysiken.

Jaha, är ingenjörer heliga himmeln själv som aldrig får närmas av andra dödliga i vare sig arbetsförmåner eller lön och syndare som vågar sig på detta måste straffas? De kanske skulle gjort ett annat val om det är så hemskt att lärare tjänar mer, var så god och bli mattelärare i tensta då eftersom det är fina pengar.

Tillgång och efterfrågan brukar det ju kraxas om i andra situationer. Med det sagt brukar lönestatistik vara ett jävla snår som dessvärre ofta är vilseledande eller utelämnar relevant information också, dubbelt upp när det ska igenom flashbackfiltret.
Citera
2019-05-08, 16:35
  #57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jannebigplay
Problemet är löneutvecklingen. Ingångslönen är hög idag men det är ju endast för att det är en enorm lärarbrist. Har du däremot jobbat på samma skola i 30 år är det inte ovanligt att du har en lön på 35 000;-. Bara att kolla på skolan jag arbetar på. De nyexade lärarna glider in på runt 38 000:- medan lärarna som snart ska gå i pension ligger under detta. Får man 500 kr i löneförhöjning varje år så har man tur. Detta leder till att man tvingas att byta skola vilket inte bara är dåligt för en själv då man oftast trivs med kollegor och arbetsplatsen utan det är även dåligt för elever som ständigt får nya lärare.



38 bananer, är det mattelärare eller allmänt?
Citera
2019-05-08, 20:46
  #58
Medlem
Jannebigplays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mialterego
38 bananer, är det mattelärare eller allmänt?
Allmänt i Stockholmsområdet. Matematik- och NO-lärare kan nästan välja sin lön. Framförallt NO-lärare.
Citera
2019-05-08, 23:02
  #59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jannebigplay
Allmänt i Stockholmsområdet. Matematik- och NO-lärare kan nästan välja sin lön. Framförallt NO-lärare.


Är det bara så i Stockholm eller i andra "storstäder" som Malmö och Göteborg?
Citera
2019-05-08, 23:05
  #60
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Den.smarta
För en utbildad förskollärare är ingångslönen runt 30-32000 så då borde det vara högre för lärare i högstadiet och gymnasiet.

låter ju ganska mycket med tanke på att det hela tiden är konflikter bland förskolepersonalen. detallra bästa är att dra utomlands så fort man har examen, och har kommit in på meriter.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback