Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2005-11-18, 15:04
  #1
Medlem
Dr.Jekylls avatar
Bröt ur denna ur tråden om DC-huben, så låt oss tjöta härifrån!

Jag tycker inte om det här.
Köp filmer förfan. Detta är tamejfan inte Hollywood, finns INGA kulor för filmskaparna att dra in förutom försäljning av filmer. Köp filmerna istället!
Citera
2005-11-18, 15:54
  #2
Medlem
Kicker.s avatar
Riktigt schysst. Har fan varit lite glest med street-art på dc.

DR.Jekyll och fiveOne5 har en bra poäng, men håller inte i längden eftersom ekonomin oftast är mindre bra, i alla fall i min lilla kassa. Då lägger jag helst inte gärna 350 kr på en film som ja kan fixa gratis.

//Kicker.
Citera
2005-11-18, 16:44
  #3
Medlem
mossan_kylens avatar
Ska jag ha en ny film vill jag gärna se den först, eller så kollar jag på den hos en polare eller laddar ner den och kollar lite, sen om det verkar lovande så kanske jag köper den men det är klart att dom som gör filmer inte vill man ska ladda ner men vem vill det

Lev livet (Kom ihåg det är Fredag: Ta väl hand om er, stoppa cannorna i väskandra på er en jacka, stoppa ner några bira i väskan och ut o måla )
Citera
2005-11-18, 18:16
  #4
Medlem
Dr.Jekylls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kicker.
Riktigt schysst. Har fan varit lite glest med street-art på dc.

DR.Jekyll och fiveOne5 har en bra poäng, men håller inte i längden eftersom ekonomin oftast är mindre bra, i alla fall i min lilla kassa. Då lägger jag helst inte gärna 350 kr på en film som ja kan fixa gratis.

//Kicker.

Nej men där har du ju hela problemet.
Ska vi säga hejdå till filmer snart, bara för folk "inte har råd". Du har råd att köpa ett par filmer, men jag lovar dig, du kommer inte skrapa ihop dina sista hundralappar och köpa en film utan då laddar du ner den. Skitsynd, men det är sanningen.

Sluta tjafsa om postcounters och liknande nu! // Moderator
Citera
2005-11-20, 00:47
  #5
Medlem
BrunteVIs avatar
Förstår inte varför man ska pröjsa för graffrullar..
Citera
2005-11-20, 11:29
  #6
Banned
fiveOne5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrunteVI
Förstår inte varför man ska pröjsa för graffrullar..
Varför fan inte? Dom kommer sluta göra filmerna om alla jävlar sprider dom på nätet utan att betala..
Citera
2005-11-20, 13:25
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiveOne5
Varför fan inte? Dom kommer sluta göra filmerna om alla jävlar sprider dom på nätet utan att betala..
Tror du verkligen det??
Jag kan ju ha fel, men jag tror att de som gör de här filmerna gör det för att synas, inte för att tjäna pengar på det.
Citera
2005-11-20, 14:27
  #8
Medlem
En graff-film kostar nog samhället mer en vad en "vanlig" film kostar att producera.
Sen ska man dessutom betala flera hundra kronor för den filmen, man betalar ju förfan ändå graff-filmen genom att betala skatt, tror jag.
Citera
2005-11-20, 16:11
  #9
Banned
OHIOs avatar
Hmm..det är alltså okej att sno sprayburkar,målarfärg, pennor och all annan tänkbar utrustning för att sedan bomba loss. Men att ladda ner ex antal mb graff är helt omoraliskt!!? Ni e ju galna!

Citat:
Ursprungligen postat av fiveOne5
Varför fan inte? Do kommer sluta göra filmerna om alla jävlar sprider dom på nätet utan att betala..

Efter att ha läst många av dina inlägg så verkar du ha rätt så bra koll på graffitifilmer, är det så att du sittar på ett tjock bibliotek av köpefilmer...skulle inte tro det, det doftar inte utan rent ut sagt STINKER dubbelmoral från dig FiveOne5!
Citera
2005-11-20, 18:20
  #10
Medlem
memorexoneces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mansig
En graff-film kostar nog samhället mer en vad en "vanlig" film kostar att producera.
Sen ska man dessutom betala flera hundra kronor för den filmen, man betalar ju förfan ändå graff-filmen genom att betala skatt, tror jag.

Vad menar du??

Citat:
Ursprungligen postat av OHIO
Hmm..det är alltså okej att sno sprayburkar,målarfärg, pennor och all annan tänkbar utrustning för att sedan bomba loss. Men att ladda ner ex antal mb graff är helt omoraliskt!!? Ni e ju galna!

Det är mest för att det är dina vänner som gör filmen och att man vill att det ska komma fler filmer. Går alla back på filmerna så slutar folk att göra filmer.

Men många laddar ner eller kopierar filmerna som görs. Det är ändå till stor del fattiga ungdomar.

Tror många tycker att man ska köpa filmerna. Men man vill inte göra det själv.

Det finns även de som inte tycker att man ska sno från graffitiaffärer. Sen finns det de som gör det.
Citera
2005-11-20, 19:02
  #11
Banned
fiveOne5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OHIO
Efter att ha läst många av dina inlägg så verkar du ha rätt så bra koll på graffitifilmer, är det så att du sittar på ett tjock bibliotek av köpefilmer...skulle inte tro det, det doftar inte utan rent ut sagt STINKER dubbelmoral från dig FiveOne5!
Jag har inte alls koll på filmer, men dom flesta har jag faktiskt laddat ner. Dubbelmoral jag vet, men man måste inte gå ut med det och göra så att varenda jävel laddar ner istället.
Citat:
Ursprungligen postat av Mansig
En graff-film kostar nog samhället mer en vad en "vanlig" film kostar att producera.
Sen ska man dessutom betala flera hundra kronor för den filmen, man betalar ju förfan ändå graff-filmen genom att betala skatt, tror jag.
Det där var nog det dummaste jag hört. Betalar jag skatt för att sanera tåg?
Citat:
Ursprungligen postat av Chunky Salsa
Tror du verkligen det??
Jag kan ju ha fel, men jag tror att de som gör de här filmerna gör det för att synas, inte för att tjäna pengar på det.
Det kostar att göra film och trycka dvds vettu..
Citera
2005-11-20, 19:22
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiveOne5
Det där var nog det dummaste jag hört. Betalar jag skatt för att sanera tåg?
Okej, jag medger att jag inte är ett dugg insatt i ämnet, men var tas pengar ifrån för att sanera tåg, byggnader osv från graffiti, det är väl skatten eller gör jag bort mig totalt nu
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback