Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-09, 22:20
  #133
Medlem
at3ists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mushymushy
Spoiler free: Marginellt bättre än det totala haveriet som var BvS, men fortfarande väldigt långt ifrån Wonder Woman.


3 av 10 i betyg

Ironin när du avskyr Snyder men i hans version av JL så var det du gnäller på i filmen bättre... Tex. mer bakgrundshistoria till Flash och först och främst Cyborg, fler scener med Aquaman där det blir mer logiskt varför han joinar fighten, att Batman är i princip på "självmordsuppdrag" för att han mår skit över hur han behandlade Superman tidigare och känner att han inte riktigt passar in, moderlådorna hade också mer logik då Steppenwolf tänkt använda dem för att framkalla sin faktiska morsa vid namn "Heggra", sedan så är det i "canon" sagt att dessa "moderlådor" kan heala tex. "manipulate the life-force of a host to sustain it past fatal injuries", Lois Lane hade en större del också, främst i och med att få stålmannen att sluta fucka ur, sedan skulle filmen haft med Darkseid i slutet mm.

Jag gillade inte JL så värst, den är väl en "rycka på axlarna"/ok-film som kunde varit otroligt mer logisk och bättre. Suicide Squad blev inte bättre av en massa reshoots och scener som skulle ha mer humor, inte heller JL. Men det är väl viktigt med en massa one liners och reshoots där man får se mer av Gal Gadots röv...
Citera
2017-12-14, 01:39
  #134
Medlem
JayGatsbys avatar
Jag tycker filmen var riktigt bra (är helt okej med att DC är med allvarliga än Marvel, Thor Ragnarök var ju överdrivet larvig).

Men varför i hela friden har Zack Snyder blivit SJW? Muslimscenen i början, The Flash's nervositet med Cyborg, hur kan en fistbumb vara "racial"?
Har för mig att det var någon mer tramsig grej; DC har ju alltid varit mindre sugna på vänsterpolitisering än Marvel och Zack Snyder har alltid känts mer höger. Hoppas inte detta eskalerar.
Citera
2017-12-14, 14:12
  #135
Medlem
Maravillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby
Jag tycker filmen var riktigt bra (är helt okej med att DC är med allvarliga än Marvel, Thor Ragnarök var ju överdrivet larvig).

Men varför i hela friden har Zack Snyder blivit SJW? Muslimscenen i början, The Flash's nervositet med Cyborg, hur kan en fistbumb vara "racial"?
Har för mig att det var någon mer tramsig grej; DC har ju alltid varit mindre sugna på vänsterpolitisering än Marvel och Zack Snyder har alltid känts mer höger. Hoppas inte detta eskalerar.

Tycker den scenen("muslimhatet") var fruktansvärt löjlig och malplacerad. Så jävla typiskt Snyder. Han försöker så hårt med sin mörka ton att det istället blir tragikomisk smörja av skiten.
Riktig jävla pajas.
Citera
2017-12-14, 18:23
  #136
Medlem
EliasAlucards avatar
Såg den idag... skitfilm som inte är värd att slösa en krona på. Läste också att Zack Snyder inte kommer att få regissera fler DCEU filmer efter att toppbossarna är missnöjda med intäkterna, vilket var på tiden (korkad regissör som inte fattar något om superhjältar), dock tror jag inte att de kommer att kunna rädda uppföljarna, att Snyder inte är med längre. Supermandräkten är t.ex. inte tillräckligt estetisk, hela Supermanmytosen är på många punkter felgjord sedan Man of Steel (alldeles för mörk Superman; han är ljusets hjälte, inte Batman med superkrafter, och var är Fortress of Solitude, som exempel? Nästan all kryptonisk teknologi med koppling till Jor-El, sögs upp när han skickade de kryptoniska skurkarna till fantomzonen), Wonder Woman och Flash är judiska tonåringar, Cyborg ser löjlig ut, Aquaman har aldrig varit en tilltalande superhjälte, Batman är typ den enda som är okej, men han är lite av en mesig tönt i den här filmen till skillnad från förra filmen, vilket beror på att han saknar superkrafter och hunsas omkring hela tiden av de andra, medan i förra filmen slogs han mot människor. Och så är Robin död också, av någon oförklarlig anledning. Men vad ska man förvänta sig av Zack Snyder, som tyckte att det var badass att i hans version av Batman, så kan Batman bli våldtagen i fängelset

Marvel har lyckats hundra gånger bättre med deras shared universe. I det stora hela så beror detta på att Znyder och andra inblandade, inte förstår något om Superman och försökte göra honom mörk och mainstream. Superman är science-action liksom, inte Batman. Hur de återuppväckte Superman här, var en ganska usel plot (se Superman: Doomsday istället). DC Comics lyckas för det mesta, ganska bra med deras animerade Supermanfilmer, men när det blir live action filmer av Superman, ja då anlitas det alltid någon pompös idiot till regissör (Richard Lester, Bryan Singer, Zack Snyder osv) och producent (Jon Peters), som inte fattar någonting om Superman eller superhjältar generellt. Då blir det som det blir.

Hur som helst, tveksamt om även denna film kommer lyckas över 1 miljard dollar gränsen i box office, och bra det, eftersom det bästa vore om DC Comics gjorde en reboot av deras shared universe, eftersom Znyder har saboterat Superman för hårt. Dessutom har Henry Cavill nästan blivit flintis vid det här laget, av alla steroider. så hans karriär kommer inte hålla länge till.
Citera
2017-12-14, 18:55
  #137
Medlem
Tveklöst den sämsta filmen (om man ens kan kalla detta för en film?) jag har sett (motvilligt), i år. Så omänskligt och själlöst att det är makabert. Det är ärligt talat fantastiskt att folket bakom dessa "mastodontproduktioner" inte ens vet eller förstår grunderna till filmskapande. Ingen struktur, ingen logik, till synes inget egentligt manus - ingenting.

Otroligt tillfredställande att denna dynga tvär-bombade "at the office".
Citera
2017-12-16, 19:10
  #138
Medlem
at3ists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby
Jag tycker filmen var riktigt bra (är helt okej med att DC är med allvarliga än Marvel, Thor Ragnarök var ju överdrivet larvig).

Men varför i hela friden har Zack Snyder blivit SJW? Muslimscenen i början, The Flash's nervositet med Cyborg, hur kan en fistbumb vara "racial"?
Har för mig att det var någon mer tramsig grej; DC har ju alltid varit mindre sugna på vänsterpolitisering än Marvel och Zack Snyder har alltid känts mer höger. Hoppas inte detta eskalerar.

Den sämsta recensionen någonsin?
Citera
2017-12-20, 16:55
  #139
Medlem
JayGatsbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av at3ist
Den sämsta recensionen någonsin?

Sen var Wonder Womans scen i början oerhört tramsig.

Reese Bolton är alltid häftig, men kristna fundamentalister som skulle spränga en domstolsbyggnad för att "go back to the dark ages"? Suck.
Citera
2017-12-25, 01:38
  #140
Medlem
Dc filmerna är ljusår från Marvel rullarna, det är inte så illa att jag stänger av dem men är alltid lika glad att jag inte betalade för att se dem.

Justice league 2017 får 6\10 av mig.
Citera
2018-01-05, 13:41
  #141
Medlem
Pappersvargens avatar
Ändrade de Flashs karaktär från en "cool" snubbe till en tönt? Jag hade höga förhoppningar på honom efter det lilla man fick se i BvS med långt hår och verkade vara ganska.....ja, ball. Sen kom första trailern och då har de gett honom pojkfrisyr och så är han en tönt.

Någon som vet om de hade skrivit hans karaktär som cool först och sedan ändrade till att bli en tönt?
Barry Allen i serierna är väl långt ifrån en tönt och comic relief? Det är väl West som är comic relief?
Citera
2018-01-05, 14:02
  #142
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pappersvargen
Ändrade de Flashs karaktär från en "cool" snubbe till en tönt? Jag hade höga förhoppningar på honom efter det lilla man fick se i BvS med långt hår och verkade vara ganska.....ja, ball. Sen kom första trailern och då har de gett honom pojkfrisyr och så är han en tönt.

Någon som vet om de hade skrivit hans karaktär som cool först och sedan ändrade till att bli en tönt?
Barry Allen i serierna är väl långt ifrån en tönt och comic relief? Det är väl West som är comic relief?
Hollywood tyckte att det var viktigare med gammaldags klassisk nepotism, att ge rollerna Flash och Wonder Woman, till judiska tonåringar, istället för att ge riktiga skådespelare, jobbet. Samtidigt dock är den här filmen en katastrof på så många sätt att detta knappast är det största problemet med filmen. Det är helt enkelt en högbudget B-film. Den kom inte ens över 700 miljoner dollar i box office, så det är ju positivt, för annars hade vi fått se åtminstone en till uppföljare, där Snyder våldtar Superman eller Justice League, men nu får han sparken som regissör. Samtidigt är Snyder inte heller det största problemet med DCEU, även Suicide Squad var en dålig film, har inte sett Wonder Woman, men kan inte tänka mig att den skulle vara särskilt bra (hon är inte en intressant karaktär till att börja med). Säga vad man vill om Marvel, men de lyckades göra en så ointressant karaktär som Dr. Strange, till en hyfsat bra film.
Citera
2018-03-25, 04:11
  #143
Avstängd
Något av det sämsta jag sett.

Fy fan vad dålig CGIn var, jag och mina vänner satt och gapskrattade åt skiten. Såg nästan ut som en cutscene i ett PS2 spel. Kan nog vara den sämsta CGIn i en storfilm någonsin.

Först trodde vi att vi hyrt fel film för att det såg så jävla risigt ut. Pinsamt. Pinsamt kass story med den fulaste och ostigaste skurken någonsin. 2/10 för wonderwomans röv.
Citera
2020-06-18, 18:47
  #144
Medlem
santacls avatar
https://www.youtube.com/watch?v=lPjF9sJcj4A

Zack Snyder’s Justice League | Sneak Peek | HBO Max

Only on HBO Max 2021.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback