Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-04-12, 04:42
  #1
Medlem
Hej allihopa!

För ca 3 månader sedan så träffade jag en tjej.
En otroligt fin, vacker, vänlig och omtänksam kvinna.
Hon är 22 år gammal och jag är 20.
Åldern har inte så mycket med saken att göra med tanke på att både jag och hon känner att vi är på samma nivå när det kommer till mognad, livssituation osv.

Med andra ord, båda jobbar, båda värnar om framtiden och har mål i livet.
Men vill att Ni ska få en bild av oss två.
Hon är svensk och jag är kurd.

Jag har träffat hennes familj och hon har träffat min.
Vi håller daglig kontakt via samtal och sms. Vi har interna skämt och vi båda gillar att umgås med varandra. Jag älskar att vara med henne.

Hon gör mig avslappnad och lycklig i en annars stressig vardag mellan jobb, studier och mitt tidigare liv som jag fortfarande får betala för. Om ni förstår vad jag menar.

Vi bor båda två hemma hos föräldrar och har båda planer och sparar kapital för att flytta ut.
Till egna lägenheter eller tillsammans. Det vet vi ju inte än.

Så. Nu till problemet..
För 2 nätter sedan så låg vi hennes säng. Hon somnade och jag var vaken. (Jobbar natt skiftet på Volvo så jag har vänt på dygnet.)

Bara för en rolig sak så fick hon registrera sin tumme på min Iphone och jag min tumme på hennes. Alltså fingerprint-funktionen för att kunna låsa upp telefonen.

Så när vi låg där så tog jag upp hennes telefon (min var urladdad) för att kolla vädret inför morgondagen.
När jag låste upp den så var Messenger appen redan uppe.
Så jag såg att hon skrivit med några killar.
Hennes vänner måste jag tillägga.

Ungefär såhär skrev dem:

Johan: Heej!
Tjej ; Hej!
Johan: Vad gör du?
Tjej ; Kom precis ut från duschen, ligger i sängen nu. Vad gör du?
Johan: Ååh, kommer och hoppar på dig då sötnos.
Tjej ; Hihi, kom...

Inte exakt men liknande.
Jag överdriver inte.

Så jag låg där.. Låste mobilen, tog på mig mina kläder och gick ut raka vägen till min bil.
Jag åkte hem.
Klockan var ca 04.00.

Efter bara ett par timmar så skrev hon, och ringde. Flera gånger.
Jag låg och sov så jag svarade inte.

Som sagt, jag har vänt dygnet. Så jag jobbar från 00.30-06.00. Har jag ingen skola så åker jag hem och vaknar runt 14-15.00.

Detta var i Fredags, natten mot Lördag.

Vi har träffats, pratat, legat och allting har varit som vanligt.
För när jag är med henne så glömmer jag av allting. Det är bara den stunden, den bubblan som vi två befinner oss i just då som existerar.

MEN när jag är ensam, med vänner, familj, kollegor eller klasskamrater så tär det på mig inombords.
Håller verkligen på att tappa det..

Jag är en person som tänker väldigt, väldigt mycket. Överanalyserar allting.
Det kan vara både på gott och ont.
I sådana här läggen så är det på ont.

Vill även tillägga att jag inte är avundsjuk av mig.
Jag har gått ut på stan med henne flera gånger och har sett att killar har försökt prata med henne när jag gått iväg för att gå på toaletten eller beställa från baren.

Sånt gör mig ingenting så länge hon inte känner att det är jobbigt för henne.

Så..
Vad tycker ni?
Vad skulle Ni gjort?

Och snälla respektera varandra i kommentarsfältet.
Och respektera mig med.

Skriv inte massa onödigt om att jag ska ge henne ett bra ligg eller liknande.
Det är helt ointressant.

Tack för svar.
__________________
Senast redigerad av kurden45 2016-04-12 kl. 04:48.
Citera
2016-04-12, 04:50
  #2
Medlem
Hon flirtar ju bara med några vänner. Man ska inte snoka i andras mobil. Varför laddade du inte din egen, herr nyfikensnok?
😳😳
Citera
2016-04-12, 04:55
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lantisgubbe
Hon flirtar ju bara med några vänner. Man ska inte snoka i andras mobil. Varför laddade du inte din egen, herr nyfikensnok?
😳😳

Hej.

Att vi går in på varandras mobiltelefoner är helt okej.
Varken jag eller hon bryr sig om det.
Att jag lånade hennes telefon för att kolla på något är inte något som inte är okej.

Vi har ju trots allt registrerat varandras tummar av en anledning just för sådana här saker.
Dessutom så var laddaren på nedervåningen så att använda hennes telefon var det bekvämaste valet.

Med all respekt, har du inget att skriva om just det jag frågat efter så behöver du inte skriva överhuvudtaget.
Tack.
Citera
2016-04-12, 05:24
  #4
Medlem
Antingen har hon en flirt på gång eller så skojar de bara. Den där korta konversationen är alldeles för litet underlag för att kunna säga något. Jag har skrivit betydligt värre och längre saker på skoj till kompisar av det motsatta könet.



Fråga henne eller släpp det. Det finns inte så mycket annat att göra. Ja, förutom att börja spionera då förstås.
Citera
2016-04-12, 05:32
  #5
Medlem
Klopeks avatar
Hur allvarligt det är svårt att veta. Den där "Johan" är han en gammal vän eller någon ny vän. Är han en gammal vän så kan de ha det som en kul sak att flirta utan att det behöver betyda något. Om det var allt, ett par meningar bara så behöver det inte betyda något utan kan ha varit ett skämt. En sak om man går över gränsen och fortsätter att skriva snusk och fördjupa sig. Skrapa på ytan behöver inte betyda något.

Har själv en tjejkompis (som förövrigt har pojkvän) där jag skulle kunna säga samma sak men skulle aldrig någonsin vilja ligga med henne eller något liknande och det vet hon om. Kan säga något liknande till varandra över sms och sedan bara skratta eller säga det över telefon och sedan skratta. Jag gör mest sådant för att retas och eftersom vi har samma humor så blir det riktigt kul, för hon vet även om att jag inte menar allvar.
Citera
2016-04-12, 05:38
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RulleRivare
Antingen har hon en flirt på gång eller så skojar de bara. Den där korta konversationen är alldeles för litet underlag för att kunna säga något. Jag har skrivit betydligt värre och längre saker på skoj till kompisar av det motsatta könet.



Fråga henne eller släpp det. Det finns inte så mycket annat att göra. Ja, förutom att börja spionera då förstås.


Hej!

Jag förstår vad du menar.
Jag har varit killen som varit med flera samtidigt. Men nu är det bara hon.

Men jag gillar verkligen den här tjejen. Därför jag tar åt mig av det jag såg.

Jag vet att du inte rekommenderar mig till att spionera, men vad är syftet att vara med någon om man måste ta till sådana åtgärder?

Jag vet hur tjejer är och jag har varit aktiv med tjejer sen jag var väldigt liten. Men det här med förhållande är i princip helt nytt för mig.

Så utan att låta som en mes, jag vet inte varför jag inte tar upp det med henne.

Jag gillar henne så mycket så att jag inte vill sätta henne på plats. Förstår du?
Vill inte sätta henne i den situationen där hon måste försvara sig. Mot mig.

Släppa kan jag inte göra.. Vet inte, kan bara inte.

Tack.
Citera
2016-04-12, 05:41
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klopek
Hur allvarligt det är svårt att veta. Den där "Johan" är han en gammal vän eller någon ny vän. Är han en gammal vän så kan de ha det som en kul sak att flirta utan att det behöver betyda något. Om det var allt, ett par meningar bara så behöver det inte betyda något utan kan ha varit ett skämt. En sak om man går över gränsen och fortsätter att skriva snusk och fördjupa sig. Skrapa på ytan behöver inte betyda något.

Har själv en tjejkompis (som förövrigt har pojkvän) där jag skulle kunna säga samma sak men skulle aldrig någonsin vilja ligga med henne eller något liknande och det vet hon om. Kan säga något liknande till varandra över sms och sedan bara skratta eller säga det över telefon och sedan skratta. Jag gör mest sådant för att retas och eftersom vi har samma humor så blir det riktigt kul, för hon vet även om att jag inte menar allvar.


Hej!

Det är en gammal vän. Så som jag förstått det.
Det är inte bara ett par meningar. Jag tog bara en del av en konversation.
De skriver i princip alltid på det sättet.

Men om din om din tjejkompis kille ser hur ni två skriver, hur tror du han skulle uppfattat det?
Inget illa menat alltså. Jag undrar bara hur du tänker.

Tack för svar.
Citera
2016-04-12, 06:01
  #8
Medlem
BERNFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurden45
Hej!

Jag förstår vad du menar.
Jag har varit killen som varit med flera samtidigt. Men nu är det bara hon.

Men jag gillar verkligen den här tjejen. Därför jag tar åt mig av det jag såg.

Jag vet att du inte rekommenderar mig till att spionera, men vad är syftet att vara med någon om man måste ta till sådana åtgärder?

Jag vet hur tjejer är och jag har varit aktiv med tjejer sen jag var väldigt liten. Men det här med förhållande är i princip helt nytt för mig.

Så utan att låta som en mes, jag vet inte varför jag inte tar upp det med henne.

Jag gillar henne så mycket så att jag inte vill sätta henne på plats. Förstår du?
Vill inte sätta henne i den situationen där hon måste försvara sig. Mot mig.

Släppa kan jag inte göra.. Vet inte, kan bara inte.

Tack.
Kan du inte släppa det så måste du ju ta upp det med henne. Så enkelt är det ju.
Ingen mening med att gå runt och må dåligt över något som kanske inte var menat som allvar.
Förstår att man inte vill verka som mesen som överreagerar. Vilket du säkert gör.
Men va fan, tycker hon om dig kommer hon bara förklara och antagligen var det inget allvarligt.
Hoppas det går bra för dig Kurden
Mvh
Bernf
Citera
2016-04-12, 06:46
  #9
Medlem
Om det är en annan vän så är det inga problem, tror knappast hon går från ord till handling, hon har aldrig ljugit innan eller? Vet känsland när man tänker för mycket och ser sånna saker, men blir det för jobbigt bara fråga vem han är och inte mer än det!


Citera
2016-04-12, 07:01
  #10
Medlem
prpps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurden45
Hej!

Det är en gammal vän. Så som jag förstått det.
Det är inte bara ett par meningar. Jag tog bara en del av en konversation.
De skriver i princip alltid på det sättet.

Men om din om din tjejkompis kille ser hur ni två skriver, hur tror du han skulle uppfattat det?
Inget illa menat alltså. Jag undrar bara hur du tänker.

Tack för svar.
Du säger att de alltid skriver på det här sättet. Det är ju knappast ok. Vill du veta vad jag skulle ha gjort? Jag hade gjort slut. Kan du lita på henne efter det här, de kanske håller på på samma sätt när de umgås? Ska du gå runt och oroa dig hela tiden?
Citera
2016-04-12, 08:10
  #11
Medlem
andreasmms avatar
Bara kom ihåg det här: män och kvinnor är aldrig vänner.

Så till vida den där killen inte är en bögkompis så kan du ge dig fan på att han har planer på att få sticka in kuken i henne. Thats a matter of fact.
Från hennes sida kan ju den där killen bara fungera som en bekräftelseboost medan hon ligger med babben (dvs dig) istället. Vad du bör göra är att försöka ta reda på mer om deras relation till varandra, se till att inte bli så fäst och kära ner dig i henne förrän du vet helt säkert att hon inte får stock från honom också. Kan du inte på nåt sätt få reda på vad relationen de har till varandra egentligen är, så lämnar du henne helt enkelt och talar om att hon är en slyna som snackar med andra fastän hon ligger med dig.

Problemet idag är att alltför många män är för beta för att våga tala om för tjejer att de inte uppskattar horbeteenden, vilket har lett till att vi har fått de mest horaktiga kvinnorna i historien och givit svenska kvinnor ett internationellt rykte som promiskuösa slynor. Du måste vara beredd att lämna henne även fast du blivit tagen av ungdomsförälskelsen, blivit kär över öronen, hamnat i en bubbla och inte kan tänka annat än på fittan. Ta dig samman fan.
__________________
Senast redigerad av andreasmm 2016-04-12 kl. 08:19.
Citera
2016-04-12, 08:34
  #12
Medlem
Att hon gett dig tillgång till hennes mobil visar på att hon känner att hon inte har något att dölja. Skulle hon ha det så finns det andra varningstecken typ som att hon smusslar med mobilen, drar sig undan med den, raderar och blir hysterisk om du får tag i den.

Jag anser inte att "Kom då hihi" är ett varningstecken på att hon har en fling med killen, för med vissa kompisar så blir det lätt en viss jargong utan att det betyder nånting och med vissa så blir det så när man skriver bara.

Har du träffat killen. Hur verkar han mot henne? Med många killkompisar så känner man som tjej att dom är attraherade av en fastän dom är respektfulla i sitt sätt att vara gentemot en, men när dom skriver kan det liksom slå igenom. Hur är hon i hans sällskap? Fnissig och fysisk eller?

Citat:
Ursprungligen postat av kurden45
Så utan att låta som en mes, jag vet inte varför jag inte tar upp det med henne.

Jag gillar henne så mycket så att jag inte vill sätta henne på plats. Förstår du?
Vill inte sätta henne i den situationen där hon måste försvara sig. Mot mig.
Tar du upp en sån här sak så erkänner du att du läste privata meddelanden utan att fråga om det var okej och att du därmed inte litar på henne. Bara det riskerar att bli en kil i er relation som skapar misstro och besvikelse oavsett om hon är "oskyldig". .

Eftersom du tvekar så tror jag att du innerst inne känner att du faktiskt litar på henne men att det har växt till någonting stort i ditt huvud och därför vill du inte riskera att göra en större sak av det än vad det är?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback