Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-05-24, 16:59
  #1261
Medlem
Pansarveckets avatar
För en feminist är en man som drabbas fullständigt oviktig!
Den jämställdheten.
Citera
2017-02-17, 11:13
  #1262
Medlem
FJLGs avatar
Allt är inte så svart eller vitt som dessa avskräden till feminister vill påstå.
Enligt dem är det män som tjatar sig till sex medan kvinnor alltid är passiva offer.
I verkligheten är det säkerligen 50/50 dvs. kvinnor tjatar sig till sex lika ofta som män.
Min första gång var så kallat tjatsex. Ja, det var jävligt irriterande att bli tjatad på. Men inte fan blev jag våldtagen. Tycker det är att förminska riktiga våldtäktsoffer! Och så förskräckligt kan det ju inte ha varit eftersom jag kom tillbaka många gånger efteråt för mer.
Givetvis är tjatsex inget att sträva efter. Men våldtäkt är det inte.

Sen när feminister pratar om samtycke är det dem menar inte: Båda partnerna ska försäkra sig om att den andra vill. De menar: Mannen ska försäkra sig om att kvinnan vill.
Citera
2017-02-17, 12:08
  #1263
Medlem
Säger men nej tio gånger bör man leva i celibat för resten av livet. Kastreras kanske.
Citera
2017-02-17, 16:31
  #1264
Medlem
Det är väl rätt symptomatiskt att den som både anser att ett okej inte skall räknas som samtycke och vill ha ytterligare en utvidgning av begreppet "våldtäkt" också är en framtida makthavare: Hon studerar "samhällsprogrammet med inriktning journalistik"

Vi kommer alltså att få se en hel del mer i samma stil från henne framöver.
Citera
2018-10-03, 23:56
  #1265
Medlem
Ett ja och sen en tanke om att sexet suger är inte våldtäkt
Citera
2018-10-04, 00:03
  #1266
Medlem
Är så kallat tjatsex olagligt enligt nya samtyckeslagen?
Citera
2018-10-04, 13:57
  #1267
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utmaningen
Är så kallat tjatsex olagligt enligt nya samtyckeslagen?
Inte om du är kulturprofil och den våldtagne först blir just det och sen kommer tillbaks för att bli lite våldtagen igen en månad senare. Julian Assange hade väl en liknande episod?

Ouch, jag kom på en sak!
Den är ju bara till för kvinnor, precis som sexköpslagen.
Citera
2018-10-04, 14:15
  #1268
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Inte om du är kulturprofil och den våldtagne först blir just det och sen kommer tillbaks för att bli lite våldtagen igen en månad senare. Julian Assange hade väl en liknande episod?

Ouch, jag kom på en sak!
Den är ju bara till för kvinnor, precis som sexköpslagen.

Det har ju dock inte mycket med samtyckeslagen att göra eftersom deras påstådda brott ska ha skett innan samtyckeslagen trädde i kraft.
Citera
2018-10-04, 15:15
  #1269
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utmaningen
Det har ju dock inte mycket med samtyckeslagen att göra eftersom deras påstådda brott ska ha skett innan samtyckeslagen trädde i kraft.
Sant, båda fallen har bidragit till lagens tillblivnad.
Liksom väldigt många andra falska dikotomier och narrativ som lanserats från högre ort för att påminna "makten" om vem som bestämmer.
Sen har makten bestämt sig för att belöna sig själv med "fallbacktjänster" som FNs vise-påvejobb för Åsa Regner, eller Wallströms duktiga tömning av biståndsbudjeten några år.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback