Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-04-11, 23:20
  #1
Medlem
http://www.metro.se/metro-debatt/tio...42Yb0gHFeb2gM/

Visserligen kan man lätt avfärda artikeln som ännu ett oseriöst debattinlägg av en naiv 18-åring, men det är skrämmande utveckling där man vill att ett ja inte längre är ett ja, utan ett ja kan betyda nej, om kvinnan i efterhand hävdade att hon inte menade ja. Kvinnor förväntar sig i vanlig ordning att män ska vara telepater som läser hennes tankar och förstå att fast hon särade på benen och sa ja så menade hon nej.

Så vitt jag vet är det redan idag olagligt att hota sig till sex. Ska det enligt feministerna bli förbjudet att förföra kvinnor som en gång avvisat mannen? Isåfall skulle inte särskilt många barn bli gjorda, då många kvinnor gärna "play hard to get" och njuter av att mannen är påstridig trots deras initiala avvisningar. Men lämpligt nog hörs aldrig denna sida av debatten utan kvinnor är bara offer. Mannens roll är att driva saker till sängkammaren. Kvinnor vill i dom flesta fall inte vara den som tar första steget.

Nej, tjatsex kan aldrig vara våldtäkt. Det är bara våldtäkt om man verbalt eller fysiskt hotar kvinnan.
Citera
2016-04-11, 23:31
  #2
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Alltså 10 nej. Efter flera nej borde man fatta att inte tjata mer.
Tyvärr tror många killar att de måste tjata sig till det, och att annars blir det inget.
Men just med skuld- och skamkänslor, och rädsla tycker jag det är bra att det tas upp.
Citera
2016-04-11, 23:32
  #3
Medlem
Cryotechers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av impasto
http://www.metro.se/metro-debatt/tio...42Yb0gHFeb2gM/

Visserligen kan man lätt avfärda artikeln som ännu ett oseriöst debattinlägg av en naiv 18-åring, men det är skrämmande utveckling där man vill att ett ja inte längre är ett ja, utan ett ja kan betyda nej, om kvinnan i efterhand hävdade att hon inte menade ja. Kvinnor förväntar sig i vanlig ordning att män ska vara telepater som läser hennes tankar och förstå att fast hon särade på benen och sa ja så menade hon nej.

Så vitt jag vet är det redan idag olagligt att hota sig till sex. Ska det enligt feministerna bli förbjudet att förföra kvinnor som en gång avvisat mannen? Isåfall skulle inte särskilt många barn bli gjorda, då många kvinnor gärna "play hard to get" och njuter av att mannen är påstridig trots deras initiala avvisningar. Men lämpligt nog hörs aldrig denna sida av debatten utan kvinnor är bara offer. Mannens roll är att driva saker till sängkammaren. Kvinnor vill i dom flesta fall inte vara den som tar första steget.

Nej, tjatsex kan aldrig vara våldtäkt. Det är bara våldtäkt om man verbalt eller fysiskt hotar kvinnan.

Du måste ju vara grovt lågbegåvad om du inte förstår vad texten handlar om och synnerhet citatet "Tio nej och ett okej är inte samtycke".
Det du skriver låter mest som hjärndött pladder och desperat generaliserande av någon som har svårt att få ligga..
Citera
2016-04-11, 23:32
  #4
Medlem
Luzurs avatar
Ja, vad ska man tro om fruntimmer längre, all penetrering är ju våldtäkt, sägs det av en del feminister, så varför inte ta det till det extrema på en gång och lagstifta om det.

Gör så att man måste fylla i en 4-5 blanketter bevittnat av en av staten utsedd kommissarie som måste skickas in 14 dagar innan man går till sängs för sex.
Citera
2016-04-11, 23:36
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milford.Cubicle
Alltså 10 nej. Efter flera nej borde man fatta att inte tjata mer.
Tyvärr tror många killar att de måste tjata sig till det, och att annars blir det inget.
Men just med skuld- och skamkänslor, och rädsla tycker jag det är bra att det tas upp.

Vad är definitionen av tjat? Räknas det som tjat om tjejen först inte är tänd på killen och inte vill, men sedan blir kåt och sugen och frivilligt särar efter mannens förförelse av kvinnan?

Citat:
Ursprungligen postat av Cryotecher
Du måste ju vara grovt lågbegåvad om du inte förstår vad texten handlar om och synnerhet citatet "Tio nej och ett okej är inte samtycke".
Det du skriver låter mest som hjärndött pladder och desperat generaliserande av någon som har svårt att få ligga..

Har fått ligga hyfsat kungligt i mina dar. Kvinnor gillar dominanta män som vet vad dom vill ha, dom tänder ej på snälla feministkillar som frågar om dom får lägga handen på deras lår och studsar upp ur sängen som en skållad råtta så fort tjejen visar minsta motstånd. Dock bör man visa att man ej bryr sig om det blir något knullande eller inte. Hela det här snacket om att det vore fult att vara påstridig stämmer inte alls överens med mina erfarenheter.
Citera
2016-04-11, 23:43
  #6
Avstängd
Jag tycker precis som alla andra att det är patetiskt att tjata sig till sex. Men här håller jag ändå inte med. Kvinnor får faktiskt skaffa lite balls och stå för vad dom känner.

Att ge efter för tjat är precis lika patetiskt som att tjata.
Citera
2016-04-11, 23:44
  #7
Medlem
men detta gäller ju allt i livet? när en kvinna tjatar på sin man att köpa henne den där handväskan för 10 gången är ju samma sak.

att tjata till sig sex är inte våldtäkt jävla dumma jävel.

det förringar alla kvinnor som blivit nedbrottade, som blivit misshandlade tills de ger upp, kvinnor som f¨ått en kniv mot strupen.

du kan inte säga nej? gå ifrån?
vilken jävla nolla. men, förvisso, hon är 18 år. Kvinnor och män tjatar och manipulerar till sig saker i livet. kriminalisera inte triviala beteende.

Jag menar, en 18åring ska berätta för män och kvinnor hur de ska leva sina liv herregud vilken nolla.
__________________
Senast redigerad av quezen 2016-04-11 kl. 23:54.
Citera
2016-04-11, 23:46
  #8
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av impasto
Vad är definitionen av tjat? Räknas det som tjat om tjejen först inte är tänd på killen och inte vill, men sedan blir kåt och sugen och frivilligt särar efter mannens förförelse av kvinnan?



Har fått ligga hyfsat kungligt i mina dar. Kvinnor gillar dominanta män som vet vad dom vill ha, dom tänder ej på snälla feministkillar som frågar om dom får lägga handen på deras lår och studsar upp ur sängen som en skållad råtta så fort tjejen visar minsta motstånd. Dock bör man visa att man ej bryr sig om det blir något knullande eller inte. Hela det här snacket om att det vore fult att vara påstridig stämmer inte alls överens med mina erfarenheter.
Finns ingen exakt definition. Men det märks väl om hon verkligen vill eller bara inte orkar tjafsa emot längre.
Citera
2016-04-11, 23:54
  #9
Medlem
snelhestens avatar
Hur ska kvinnor kunna ses som jämställda män när det finns ett ständigt intresse att falla tillbaka på offerskap och omyndighet? Som jag även påpekade tidigare så kan man inte både ha kakan och äta den. Utöver att förslaget accepterar en bild av kvinnor som tafatta våp så bidrar det även till att urholka våldtäktsbegreppet och är jävligt mansföraktande till sin natur. Fenomenet med att tjata till sig sex kan man tycka vad man vill om men att kriminalisera & våldtäktsförklara vad som i grund och botten inte är något mer än en irriterande person är ren skandal.

Om något år så är det väl våldtäkt att även kommentera/titta på en kvinnas kropp: "det behöver inte finnas något sex inblandat utan man kan känna sig psykiskt antastad".

Tro mig tanken ligger inte långt ifrån hos dessa typer. Ju mer de låts löpa desto mer urvattnat och fördummat blir deras förhållningssätt till olika frågor.
__________________
Senast redigerad av snelhesten 2016-04-11 kl. 23:57.
Citera
2016-04-11, 23:56
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snelhesten
Hur ska kvinnor kunna ses som jämställda män när det finns ett ständigt intresse att falla tillbaka på offerskap och omyndighet? Som jag även påpekade tidigare så kan man inte både ha kakan och äta den. Utöver att förslaget accepterar en bild av kvinnor som tafatta våp så bidrar det även till att urholka våldtäktsbegreppet och är jävligt mansföraktande till sin natur. Fenomenet med att tjata till sig sex kan man tycka vad man vill om men att kriminalisera & våldtäktsförklara vad som i grund och botten inte är något mer än en irriterande person är ren skandal.

Om något år så är det väl våldtäkt att även kommentera/titta på en kvinnas kropp: "för det behöver inte finnas något sex inblandat utan man kan känna sig psykiskt antastad".

Tro mig tanken ligger inte långt ifrån hos dessa typer. Ju mer de låts löpa desto mer urvattnade och fördummat blir deras förhållningssätt till olika frågor.

Ja, du har rätt i allt du säger.
men det förstås, när riktiga våldtäkter begås av x och y som är nyanlöända så letar extremvänstern desperat efter vita män som våldtar.

då blir ångersex och tjatsex kategoriserat som "våldtäkt" de måste ju ha något på vita män med.

det är helt sinnessjukt.

MEN detta är positivt med.

vad är det vänstern finner problematiskt med vita män? "tjatsex" är inte våldtäkter längre. De vet vilka som begår dessa på tåg,badhus och på färjor.
__________________
Senast redigerad av quezen 2016-04-12 kl. 00:00.
Citera
2016-04-12, 00:18
  #11
Medlem
Tio nej är tio nej. Ett okej är ett okej och därav samtycke som det gäller en förfrågan om sex.
Citera
2016-04-12, 00:30
  #12
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oLf
Tio nej är tio nej. Ett okej är ett okej och därav samtycke som det gäller en förfrågan om sex.
Om en tjej har sagt nej 9 gånger och avslutar sedan med ett okej ska det räknas som våldtäkt, med hänsyn till olika omständigheter. Om en tjej vill ha sex ska man inte behöva fråga 9 gånger. Efter första nekandet borde det vara klart att tjejen i fråga inte vill ha sex. Motvilligt "okej" är alltså inte ett okej.

Det är som när en ett gnällande barn tjatar på sin mamma/pappa om att köpa leksaken som hen såg i butiken men fick inte av sina föräldrar, men efter ihärdigt gråtande och gnällande köpte förändrande motvilligt leksaken för att få slut på tjatande och gråtandet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback