Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-04-11, 18:57
  #1
Medlem
Tjena,

Nu är det så att jag köp en billig laptop från polaren för han köpte ny, och eftersom han är så skeptisk till ny operativsystem så har han kvar Windows 8.

Jag hade direkt från början bara att jag skulle formatera datorn och in med windows 10, men eftersom han har 8 och inte 8.1 så finns det ju uppgrafering i store.

om man installerar detta kommer datorn formateras eller kommer den bara lägga på uppdateringen utan att något ändras, för om det är så känns det onödigt att uppdatera datorn genom store.
Citera
2016-04-11, 19:00
  #2
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Du finner mycket information här -> http://windows.microsoft.com/sv-se/w...te-windows-8-1
Citera
2016-04-11, 19:03
  #3
Avstängd
Bara uppgradering ingen formatering!
Citera
2016-04-11, 19:07
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HelylleHansen
Bara uppgradering ingen formatering!


Tackar, då blir det windows från dreamspark som ligger kvar en gymnasiet
Citera
2016-04-15, 03:31
  #5
Medlem
Bocken.Bruses avatar
Uppdatering av ett OS i detta fallet från 8 till 8.1 uppgraderar bara operativsystemet dvs ingen "formatering" eller liknande sker. Detsamma gäller om du uppdaterar från 7 till 7 Servicepack 1. Enbart operativsystemet uppdateras.

Skulle personligen INTE uppdatera till Win 10 utan hellre behålla Win 8.1 alt Win 7 Sp 1.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback