• 10 277 online
  • 1 138 663 medlemmar
  • 58 984 547 inlägg
2017-09-28, 17:13
Medlem
Skulle byta leverantör direkt. Finns bättre alternativ till Telia.
Citera
2017-09-29, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Seua
Skulle byta leverantör direkt. Finns bättre alternativ till Telia.
De som har Telia har ju bara det som val, typ ingen väljer Telia om det finns ett val. Nu inkluderar jag ju inte att byta till det mycket dyrare och sämre ADSL.

Men ja, att Telia valde att lämna ut utgifter istället för att betala 200k i vite säger ju något om hur mycket de värderar sina kunder.
Citera
2017-09-29, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FreshToDeath
Ursäkta har inte hängt med i tråden senaste halvåret sen spridningskollen och allt det där gick under.

Har folk alltså börjat få brev nu? Då är det väl inte bara telia heller som jag förstått?

mvh
Nån i en parallell tråd har fått brev i augusti från Njord Advokatfirma.
Han/hon var Teliakund
Citera
2017-09-29, 15:35
Medlem
pf10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sakae
De som har Telia har ju bara det som val, typ ingen väljer Telia om det finns ett val. Nu inkluderar jag ju inte att byta till det mycket dyrare och sämre ADSL.

Men ja, att Telia valde att lämna ut utgifter istället för att betala 200k i vite säger ju något om hur mycket de värderar sina kunder.
Det går naturligtvis inte att vägra lämna ut uppgifter och istället betala ett vite. Vägrar man får man ett nytt föreläggande med ett ännu högre vite.

Har man möjlighet att byta leverantör (vilket långt ifrån alla har då man ofta är bunden av fastighetsägarens val) tycker jag absolut man ska göra detta till någon som datalagrar så kort tid som möjligt, men man ska samtidigt ha klart för sig att ingen leverantör är 100% fredade från att drabbas av såna här domstolsbeslut.
Citera
2017-09-30, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pf10
Det går naturligtvis inte att vägra lämna ut uppgifter och istället betala ett vite. Vägrar man får man ett nytt föreläggande med ett ännu högre vite.

Har man möjlighet att byta leverantör (vilket långt ifrån alla har då man ofta är bunden av fastighetsägarens val) tycker jag absolut man ska göra detta till någon som datalagrar så kort tid som möjligt, men man ska samtidigt ha klart för sig att ingen leverantör är 100% fredade från att drabbas av såna här domstolsbeslut.
Ja, precis så är det ju. Även Telenor och Bredbandsbolaget har ju lämnat ut uppgifter.
De enda som gör vad dom kan för att vara "på tvären" är ju Bahnhof. Detta är ju något dom ska ha cred för.
Citera
2017-10-01, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueSwede
Nån i en parallell tråd har fått brev i augusti från Njord Advokatfirma.
Han/hon var Teliakund

Ok tack för svar, jag hajjar. Dom fortsätter alltså, jävla klåpare. hehe
Citera
2017-10-02, 15:52
Medlem
Citat:
Ok tack för svar, jag hajjar. Dom fortsätter alltså, jävla klåpare. hehe
Jag är inte helt säker på att dom är klåpare. Det räcker nog att 10% av dom får brev betalar, så är det nog ett bra businesscase.
Citera
2017-10-03, 09:15
Medlem
Citat:
Jag är inte helt säker på att dom är klåpare. Det räcker nog att 10% av dom får brev betalar, så är det nog ett bra businesscase.

ja, det är sant faktiskt. Men flera andra isp lämnade ut ip nummer också va? vilka va det isf?

mvh
Citera
2017-10-03, 09:52
Medlem
Citat:
ja, det är sant faktiskt. Men flera andra isp lämnade ut ip nummer också va? vilka va det isf?

mvh
Vad jag vet, så har Telia, Bredbandsbolaget och Telenor lämnat ut namn och adresser.
Det är nog säkert fler.
Citera
2017-10-03, 10:36
Medlem
Citat:
Vad jag vet, så har Telia, Bredbandsbolaget och Telenor lämnat ut namn och adresser.
Det är nog säkert fler.

så pass. ska bli väldigt intressant att se hur detta slutar.
Citera
2017-10-06, 14:24
Medlem
Det ska visst ha trillat in kravbrev nu? Ramberg Advokatfirma ska stå som avsändare, någon som har fått?
Senast redigerad av Qappollo 2017-10-06 kl. 15:11.
Citera
2017-10-07, 03:08
Medlem
Vet inte om man får länka andra trådar men finns en tråd om en vars kompis fått ett brev. När kommer media nappa på detta?
Citera