Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-14, 11:31
  #373
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SaltedCaramel
Vill ha!!!!

Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
minfil.org är flitigt använd här.

Stor tacksamhet utlovas.
Ok ska testa nu då.
Citera
2017-07-14, 11:32
  #374
Medlem
Dom


https://minfil.org/v2K3V5b2ba/G_vle_...2017-07-14.pdf
Citera
2017-07-14, 13:04
  #375
Medlem
Hela den här historien är jävligt tragisk men jag kan ändå inte tycka synd om karln. Han är den som skapade hela den här situationen med att skapa ett fejkat facebook-konto och lägga ut bilder på honom och kvinnan. Han var själv från Mellanöstern och väl medveten om vilka regler som gäller när det kommer till heder och att träffa en gift kvinna. Hur som helst hoppas jag att Sverige utvisar dessa mördare för de ska inte sitta i svenskt fängelse på skattebetalarnas bekostnad.
Citera
2017-07-14, 13:24
  #376
Medlem
RogerRogers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aryan80
Hela den här historien är jävligt tragisk men jag kan ändå inte tycka synd om karln. Han är den som skapade hela den här situationen med att skapa ett fejkat facebook-konto och lägga ut bilder på honom och kvinnan. Han var själv från Mellanöstern och väl medveten om vilka regler som gäller när det kommer till heder och att träffa en gift kvinna. Hur som helst hoppas jag att Sverige utvisar dessa mördare för de ska inte sitta i svenskt fängelse på skattebetalarnas bekostnad.

Vad jag förstår så blir det ingen utvisning..?
Sorglig och obehaglig historia med trasiga människor i en för oss främmande kulturell kontext. Mitt ibland oss och samtidigt långt borta. Heta känslor och dåliga beslut staplade på varandra. Väldigt bra att så många dömdes, hörde tidigare en kriminolog som pratade om likheterna mellan denna typ av händelser och de som sker inom organiserad brottslighet. Detta är ju långt från ett vanligt svartsjukedåd.
Citera
2017-07-14, 13:37
  #377
Medlem
BernardLoutres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aryan80
Hela den här historien är jävligt tragisk men jag kan ändå inte tycka synd om karln. Han är den som skapade hela den här situationen med att skapa ett fejkat facebook-konto och lägga ut bilder på honom och kvinnan. Han var själv från Mellanöstern och väl medveten om vilka regler som gäller när det kommer till heder och att träffa en gift kvinna. Hur som helst hoppas jag att Sverige utvisar dessa mördare för de ska inte sitta i svenskt fängelse på skattebetalarnas bekostnad.

Det har redan kostat oss en djävla massa pengar:


Citat:
Ersättning
1. Thomas Bodström tillerkänns ersättning av allmänna medel med 1 757 970 kr. Av
beloppet avser 1 218 536 kr arbete, 162 360 kr tidsspillan, 25 480 kr utlägg och 351 594
kr mervärdesskatt.
2. Kristina Boethius tillerkänns ersättning av allmänna medel med 1 353 406 kr. Av
beloppet avser 923 296 kr arbete, 128 227,50 kr tidsspillan, 31 201 kr utlägg och 270
681 kr mervärdesskatt.
3. För ersättning till målsägandebiträdet, se domslut avseende Zahraa Abdul Razaq
Djabbar.
4. Kostnaden för försvaret och målsägandebiträdet ska stanna på staten.

Och det finns fler som får några miljoner.
Citera
2017-07-14, 13:41
  #378
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aryan80
Hela den här historien är jävligt tragisk men jag kan ändå inte tycka synd om karln. Han är den som skapade hela den här situationen med att skapa ett fejkat facebook-konto och lägga ut bilder på honom och kvinnan. Han var själv från Mellanöstern och väl medveten om vilka regler som gäller när det kommer till heder och att träffa en gift kvinna. Hur som helst hoppas jag att Sverige utvisar dessa mördare för de ska inte sitta i svenskt fängelse på skattebetalarnas bekostnad.

När man läser om vad BO gjort så är det väl lätt att tycka illa om honom, kanske inte till den graden att han förtjänar döden; doc så blir jag nyfiken på varför han gjorde detta, känns som en hämnd för något kvinnan har gjort men det lär man väl aldrig få veta.

Lite förvånande att det inte ses som förmildrande i någon grad; är ju inte ledsen över att nästan hela "mördarflocken" fick livstid.
Citera
2017-07-14, 13:46
  #379
Medlem
http://www.st.nu/blaljus/brott/kidna...aringens-kropp

Två personer har uppgett att de dansade på 23-åringens kropp vid mordet.
I domen skriver rätten att det inte är en osannolik uppgift med tanke på mordoffrets revbensskador.
Citera
2017-07-14, 14:22
  #380
Medlem
Vobblers avatar
Klart som fan att Bodström är där och cashar in.
Citera
2017-07-14, 14:31
  #381
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aryan80
Hela den här historien är jävligt tragisk men jag kan ändå inte tycka synd om karln. Han är den som skapade hela den här situationen med att skapa ett fejkat facebook-konto och lägga ut bilder på honom och kvinnan. Han var själv från Mellanöstern och väl medveten om vilka regler som gäller när det kommer till heder, och att träffa en gift kvinna. Hur som helst hoppas jag att Sverige utvisar dessa mördare för de ska inte sitta i svenskt fängelse på skattebetalarnas bekostnad.
Håller med dig att han.borde vetat konsekvenserna (vilket han egentligen var medveten om då han flera gånfer uttryckte rädsla att hon skulle göra fälla på honom) dessutom svarade han att han aldrig skulle kunna lägga ut en bild på hans mamma utan slöja då han förstod innebörden. MEN, oftast i spnna situationer så blir ju kvinnan mördad. Hon är familjens heder, hon är gift och har begått utomäktenskapliga brott, och det är hon som skall mördas för att hon smutsat ner familjenes heder. S0 brukar det vara.
Citat:
Ursprungligen postat av RogerRoger
Vad jag förstår så blir det ingen utvisning..?
Sorglig och obehaglig historia med trasiga människor i en för oss främmande kulturell kontext. Mitt ibland oss och samtidigt långt borta. Heta känslor, och dåliga beslut staplade på varandra. Väldigt bra att så många dömdes, hörde tidigare en kriminolog som pratade om likheterna mellan denna typ av händelser och de som sker inom organiserad brottslighet. Detta är ju långt från ett vanligt svartsjukedåd.
Angående utvisningen blev jag väldigt chockad. Mustafa som fick 14 år skall utvisas ur riket. Däremot skulle en av bröderna samt exmaken hello få stanna kvar. Varför vet jag inte. Bör stå i domen inte kommit så långt än. Kan väll vara för att deras barn är kvar ii sverige och behöver deras far? Å andra sidan, vid de här laget när dom muckar år barnen säkerligen mellan 25-35år
Citera
2017-07-14, 14:35
  #382
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pmatt
När man läser om vad BO gjort så är det väl lätt att tycka illa om honom, kanske inte till den graden att han förtjänar döden; doc så blir jag nyfiken på varför han gjorde detta, känns som en hämnd för något kvinnan har gjort men det lär man väl aldrig få veta.

Lite förvånande att det inte ses som förmildrande i någon grad; är ju inte ledsen över att nästan hela "mördarflocken" fick livstid.
Antar att du inte läst FUP?
hon lovade gröna skogar gifterm0l och allt. Samtidigt velade hon fram och tillbaka mellan honom och exet. Han försökte få kontakt med henne en långre tid, utan svar.. Enda sättet som skulle få henne att reagera, o ch ta kontakt med honom var om bilderna kom ut. Och ja, så blev det också. . . Bilderna kom ut och hon tog kontakt med honom.
Citera
2017-07-14, 16:34
  #383
Medlem
Märkligt med fem livstidsstraff ändå. Tror inte att det håller med tanke på hur många domar det finns där gärningsmännen skyllt på varandra och alla går fria.
Citera
2017-07-14, 16:37
  #384
Medlem
Kafka_Gods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mdealer
Märkligt med fem livstidsstraff ändå. Tror inte att det håller med tanke på hur många domar det finns där gärningsmännen skyllt på varandra och alla går fria.

Hur många domar finns det där gärningsmännen skyllt på varandra och alla går fria? Kan du ge några bra liknande exempel?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback