Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-04-11, 14:57
  #1
Medlem
Vänder mig till flashback och ser vad ni tror - jag har varit förkyld sen december. Det kommer och går, jag är frisk förutom lite snuvig tre till fyra dar sen blir jag blir jag rejält förkyld i ungefär samma tidsintervall sen börjar det om igen.

Det som är bestående är problem med anding/luftrör - jag kan inte anstränga mig alls. Jag sprang till bussen igår, en sträcka på 200 meter. Får svårt att andas och ont i halsen, på ett sätt som folk tror att jag är på väg att dö. Jag rosslar och det piper när jag andas, det tar ungefär 30-40 minuter innan jag är tillbaka på kartan. När jag sover så rasslar det och piper när jag sover, dock har jag inte så svårt att andas när jag är i en friskperiod just vid läggdags.

Jag har ingen feber, ingen slembildning och känner mig inte trött. Jag har vart ett gäng gånger på vårdcentralen där jag tagit EKG, blodprov för infektion och hals samt allmänna värden och röntgat både lungor och hjärta och läkaren hittar inga fel förutom lite svullna lymfkörtlar, och han har typ gett upp nu och rekommenderar att jag söker mig till sjukhuset, vilket jag ska på onsdag.

Jag har för övrigt sysslat med extremsport hela mitt liv, vunnit SM och varit heltidsproffs inom mitt gebit - min kondition är det vanligtvis inget fel på vilket gör det här jäkligt frustrerande.


Under tiden.. Vad tror flashbackexperterna?
__________________
Senast redigerad av Jayboy 2016-04-11 kl. 15:30.
Citera
2016-04-11, 15:18
  #2
Medlem
note-its avatar
Sluta röka ska du se att det ordnar sig. Och gå och lägg dig i tid om kvällarna.
Citera
2016-04-11, 15:19
  #3
Medlem
Ansträngningsastma?
Citera
2016-04-11, 15:20
  #4
Medlem
Har inte rökt en cigarett i mitt liv. Samt lägger mig lagomt i tid - aldrig haft sovproblem.
Citera
2016-04-11, 15:22
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrbrownsugar
Ansträngningsastma?

Har funderat på detta med. Men förklarar inte att jag är konstant förkyld? Och är det inte ovanligt att få det vid min ålder? (37)
Citera
2016-04-11, 15:32
  #6
Medlem
note-its avatar
Du har nog "hitte-på" sjukan eftersom du varit och tagit prover. Samt att du inte har någon feber.
Citera
2016-04-11, 15:36
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av note-it
Du har nog "hitte-på" sjukan eftersom du varit och tagit prover. Samt att du inte har någon feber.

Det är garanterat inget hitta på. För det första har jag haft en utvecklad förkylning nästan konstant i 4 månader - sen jag har en flickvän som tror jag dör varje natt av att jag rosslar och piper i min andning.

Jag är ingen hypokondriker som du verkar tror - jag har vart kärnfrisk större delen av mitt liv (förutom efter en vända när jag kom hem från volontärsarbete i Afghanistan, då var jag jävligt sjuk i ett par dar)

Mina symptom är väldigt fysiska, springer jag i nån minut så kan jag inte andas och får rejält ont i halsen.
Citera
2016-04-11, 15:46
  #8
Medlem
Läkare missar skit hela tiden, bara öppna första bästa tidning för skräckhistorier. Antagligen har du nån allvarlig skit. Inte många är sjuka i månader utan att det är något allvarligt.

Gå dit och kräv att tomtarna ska hitta felet.
Citera
2016-04-11, 15:50
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ehms
Läkare missar skit hela tiden, bara öppna första bästa tidning för skräckhistorier. Antagligen har du nån allvarlig skit. Inte många är sjuka i månader utan att det är något allvarligt.

Gå dit och kräv att tomtarna ska hitta felet.

Mjo jag ska dit på onsdag är det tänkt.
Citera
2016-04-11, 16:01
  #10
Medlem
Maxipower1s avatar
Twar

http://www.twar.se/
Citera
2016-04-11, 16:12
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maxipower1
Twar

http://www.twar.se/

Tack, Twar är det jag hittat som verkar närmast. Kommer ta med mig det till läkarna och försöka få dom kolla för det. Har inte en hel del av symptomen dock samt att bara lymfkörtlarna i halsen är svullna.. Men Twar ska kollas up, förhoppningsvis.
Citera
2016-04-11, 16:46
  #12
Medlem
Det här låter läskigt likt mina egna symptom. Jag insjuknade förra månaden och har dragits med influensa-liknande symptom i 4 veckor nu. Men ingenting hittas på varken EKG eller blodprover.

TS, har du också muskelvärk överallt? Jag har det i armar, handleder, ben, revben, bröstben och rygg. Tycker det är värst. Sedan känner jag mig svullen i halsen med slem, ständig hosta och ont i pannan.
Är också väldigt trött och har ingen energi till något.

Min andning var lika dålig som din för ett tag sedan. Tycker det har lugnat ner sig lite med luftrören men gick själv helt täppt i tre veckor och kunde knappt andas. Fick kortison utskrivet av läkaren för att ens kunna sova.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback