Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-05-26, 14:55
  #217
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
I det här fallet ger jag Jureskog rätt. Det är jävligt dålig stil att gnälla ut i media istället för att bara be kocken om en ny burgare. Det är tabu att försvara sig med moraliska argument, även när man har rätt, av någon anledning som jag inte förstår. Jag stör mig på svenskar som ska använda jante-argumentet så fort någon klankar ner på någon annan, men i det här faller så är det nog jantelagen som spökar. Jureskog gjorde helt rätt som sade ifrån.

Jag tycker det är självklart att man ska klaga direkt till donken om man får en kass burgare men jag ser fortfarande det komiska i att jureskog blir sur över att någon slänger upp en bild på burgaren på hans facebook. Varför ? ? Jo Jureskog slår sig för bröstet och säger att han är jävligt noga med kvalite och att han bryr sig. Anledningen till att jag kritiserar Jureskog är just denna dubbelmoral , han snackar om kvalite och råvaror och samtidigt kör ett samarbete med donken. Är du inte beredd att behöva försvara att donken ibland skickar ut undermåliga burgare med ditt namn på , ge då fan i att sälja ditt namn till donken .

Jantelagen har inget med mina åsikter att göra. Jag tycker fortfarande att jureskog är en förbannat bra kock men han skulle gett fan i att smutsa ner sitt namn genom att samarbeta med donken och sedan bli som ett tjurigt barn när han får kritik för det. Jag tycker även att det är skamligt att en kock som Mannerström har sålt sitt namn till Dafgårds, skäpmat som man sätter ett känt namn på för att få det att framstå som kvalité. Har testat Jureskogs burgare på donken , de är bättre än andra burgare på donken. Fortfarande donken dock dvs inget jag äter om jag inte har brist på tid ...

Killen lade upp en bild på jureskogs facebook , aftonbladet snokade upp detta och gjorde en story av det dvs var ju inte killen i fråga som kontakta aftonblaskan.
Citera
2016-05-26, 18:49
  #218
Medlem
skriverlites avatar
Det roligaste i den här tråden tycker jag är alla som lyfter fram att Jureskog "minsann är en av världens bästa kockar och en riktigt mästare på kött och minsann har en köttkrog som fått utmärkelser i mängd [...]" och så vidare i oändlighet.

Det är inte kompetensbrist som sänker skeppet "Världens bästa burgare". Det som sänker skeppet är när Jureskog agerar jättebäbis och vrålar "DISS ISS SVIIIDEN!" "JÄ BÄJBI! HAJJ FAJV!". Han steppar runt som en idiot och skriker "JÄSS JÄSS JÄSS! LÄTTS ROCKÄNROLL!" med ansiktet fullt av hamburgerdressing. Pinsamt.
Citera
2016-05-27, 10:15
  #219
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freder
Det var alltså på mcdonalds det hände.

Och?
Citera
2016-05-27, 10:32
  #220
Medlem
Freders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Och?

Att klaga på att hamburgaren inte är snygg och att smaken inte motsvarade sina förväntningar är inte normalt på mcdonalds. Att man ska "prata med kocken" är helt absurt, mcdonalds har inga kockar, de har anställda som vänder frysta köttfärsplattor och sätter ihop hamburgare. Visst, du kan definiera det som kockar om du vill, men jag tycker inte de är kockar.
Citera
2016-05-27, 10:35
  #221
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freder
Att klaga på att hamburgaren inte är snygg och att smaken inte motsvarade sina förväntningar är inte normalt på mcdonalds. Att man ska "prata med kocken" är helt absurt, mcdonalds har inga kockar, de har anställda som vänder frysta köttfärsplattor och sätter ihop hamburgare. Visst, du kan definiera det som kockar om du vill, men jag tycker inte de är kockar.

Att returnera en vara som inte är värd det man har betalat är helt normalt. Att gråta ut i slaskpressen för att man fick en dålig burgare är inte normalt.

Det är dock ingen som tänker tvinga dig att klaga nästa gång du är inne på McDonalds, så jag förstår inte varför du blir irriterad av detta.
Citera
2016-05-27, 10:38
  #222
Medlem
NickLidstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Att returnera en vara som inte är värd det man har betalat är helt normalt. Att gråta ut i slaskpressen för att man fick en dålig burgare är inte normalt.

Det är dock ingen som tänker tvinga dig att klaga nästa gång du är inne på McDonalds, så jag förstår inte varför du blir irriterad av detta.

Han skrev väl ett meddelande till Jureskog på facebook som pressen snappade upp efter att Jureskog rage quittat?

Är det någon som gjort fel är det väl tidningen du ska klaga på som tar upp så banala saker.
Citera
2016-05-27, 10:45
  #223
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NickLidstrom
Han skrev väl ett meddelande till Jureskog på facebook som pressen snappade upp efter att Jureskog rage quittat?

Är det någon som gjort fel är det väl tidningen du ska klaga på som tar upp så banala saker.

Aha, då har jag missförstått alltihop.
Citera
2016-05-27, 10:52
  #224
Medlem
NickLidstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Aha, då har jag missförstått alltihop.
Japp denna gången i alla fall, det är ju dock inte ovanligt att dylikt förekommer
Citera
2016-05-27, 10:55
  #225
Medlem
Freders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Aha, då har jag missförstått alltihop.

Okej. Hade det varit som du trodde så är det såklart löjligt att gråta ut i tidningarna över en dålig hamburgare. Som du nu ser så är det en fråga om en dålig recension och ett mycket skört ego som inte tålde detta, så han själv gick ut i media och klagade på den dålig recensionen som tydligen var "näthat".
Citera
2016-05-27, 14:50
  #226
Medlem
Nochillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skriverlite
Det är inte kompetensbrist som sänker skeppet "Världens bästa burgare". Det som sänker skeppet är när Jureskog agerar jättebäbis och vrålar "DISS ISS SVIIIDEN!" "JÄ BÄJBI! HAJJ FAJV!". Han steppar runt som en idiot och skriker "JÄSS JÄSS JÄSS! LÄTTS ROCKÄNROLL!" med ansiktet fullt av hamburgerdressing. Pinsamt.

Vi vet inte om Jureskog tidigare har varit i USA; om inte så kan han vara präglad av alla TV-serier och filmer där karaktärerna överspelar. Jag tycker tex personligen att Leif Mannerström kunde vara muntrare som betydelsefull TV-kock.
Citera
2016-05-27, 18:52
  #227
Medlem
Jureskog är en värdelös kock som har vunnit några priser på grund av att de andra inte har fått fram de smakerna som han har gjort. Matlagning handlar om andra saker än smaker, det är bara mycket känsliga gommar som kan hitta dessa små partiklar av kryddblandningar i maten. Hans flottiga Hamburgare är en skam för kockyrket och utöver det så är han en jävla pajas.
Citera
2017-03-29, 14:36
  #228
Medlem
jag-har-oxo-en-kuks avatar
Jahapp, snart är Johan igång igen. Premiär 4 april 21:00. Kommer Johan hålla på med fler pinsamheter denna säsong?

Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback