Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-04-11, 08:09
  #13
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Albindagner
Jag körde både dllhost.exe och dllhst3.exe filen i massa program som virustotal och sånt och har kört 3 andra virusprogram som Avg PRO, cyber search and destroy och det du sa. Fick bara utslag på metadefender då något konstigt virusprogram sa att det var en trojan. Antagligen då en väldigt bra kryptat virus. Jag ska göra det du säger och köra i felsäkert läge. Just nu har jag dragit ut routern och modemet och stängt av alla datorer. Undrar bara om det kan sprida sig till mer än datorer typ iPads eller något sånt? För det är där jag har typ all viktig information och sånt


Kör det jag har nämnt, till att börja med, de är bland de bästa på att detektera sådant där skräp.

Du kanske rent av är del av ett bootnät nu.
Citera
2016-04-11, 09:23
  #14
Medlem
1FFs avatar
Botnät ska det vara i ovan inlägg.
Citera
2016-04-11, 17:02
  #15
Medlem
Kan inte sånt skit lägga sig på biosen?
Citera
2016-04-11, 20:22
  #16
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Albindagner
Kan inte sånt skit lägga sig på biosen?


Nej.

Hur gick skanningen?
Citera
2016-04-12, 17:10
  #17
Medlem
har inte kört den ska göra det nu snart men jag har fått massa loggar på min netgear logs LAN access from remote typ och från olika länders ip. det betyder att jag har hamnat i botnät eller?
Citera
2016-04-12, 18:19
  #18
Medlem
Inget nä jag körde virusprogrammen
Citera
2016-04-12, 19:24
  #19
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Albindagner
Inget nä jag körde virusprogrammen

Om du är så pass haj på datorer att du sysslar med RAT`s och kryptering så vet du nog vad som är det bästa du kan göra för att hantera din situation.
Citera
2016-04-13, 11:18
  #20
Medlem
Haha nä är inte alls bra skulle bara fucka med kompisarnas datorer
Citera
2016-04-13, 11:50
  #21
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Albindagner
Haha nä är inte alls bra skulle bara fucka med kompisarnas datorer


Vad jag menade var att det är full hantering enligt inlägg #11 som gäller eller ominstallering.

Den utifrån kommande kommunikationen slutar nog när du blir av med "skräpet". Den kan även hanteras med en bra brandvägg under normala omständigheter.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback