Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-06-03, 18:12
  #13
Medlem
c0930s avatar
Fick aldrig spelat något sådant där rollspel till amigan, typ Dungeon Master eller Eye of the Beholder. De var säkert skitcoola på sin tid, men förmodligen astråkiga nu.
Citera
2018-06-03, 18:38
  #14
Medlem
Svampspors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av c0930
Fick aldrig spelat något sådant där rollspel till amigan, typ Dungeon Master eller Eye of the Beholder. De var säkert skitcoola på sin tid, men förmodligen astråkiga nu.

De går fortfarande att spela med viss behållning, speciellt om man uppskattar/uppskattat klassiska bordsrollspel av typen Dungeons and Dragons; då upplägget exempelvis inte har totalförändrats de senaste tjugo åren.

Själv har jag aldrig spelat Final Fantasy eller någon annat JRPG i någon form och känner inget egentligt sug efter det heller. Det är något med det japanska/anime som ger spelen en tramsig och oseriös touch så att jag inte kan ta det på allvar. Jag klarar inte av att spela karaktärer med abnorma ögon och pastellfärgat hår som skriker ut sina attacker i falsettröster.
Citera
2018-06-03, 18:46
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kinky_M
Doom 1
Hade mac och första doom kom aldrig till den.
Första PC köpte jag först i mitten av 90-talet. Innan dess han jag avverka ett antal äpplen.
Har aldrig haft någon spelkonsol.

Half-Life kanske jag spelat hela 4 ggr.
CS 0ggr gäller alla versioner
Wow 15 minuter
alla konsolspel 0ggr

Vad tusan. Själv började jag spela Doom 1 vid julen 1994. Senast spelade jag igenom det i år. Du har Brutal Doom som precis kommit ut i en ny version som verkligen är häftigt. Speciellt om du har en skärm på 144hz. =)

CS är tragiskt att du missat. Men du har säkert spelat spel jag missat!
Citera
2018-06-03, 19:50
  #16
Medlem
kinky_Ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Vad tusan. Själv började jag spela Doom 1 vid julen 1994. Senast spelade jag igenom det i år. Du har Brutal Doom som precis kommit ut i en ny version som verkligen är häftigt. Speciellt om du har en skärm på 144hz. =)

CS är tragiskt att du missat. Men du har säkert spelat spel jag missat!

Skulle troligen suga totalt på Brutal Doom. Alla nya FPS spel är för personer som blivit härdade av otal timmar CS sedan barnsben. Jag har ingen sådan erfarenhet och blir direkt krossad i t. ex. overwatch. Det blir nog inga FPS för mig i framtiden heller. Min nyaste skärm har 165 Hz och g-sync.
Citera
2018-06-03, 21:24
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kinky_M
Skulle troligen suga totalt på Brutal Doom. Alla nya FPS spel är för personer som blivit härdade av otal timmar CS sedan barnsben. Jag har ingen sådan erfarenhet och blir direkt krossad i t. ex. overwatch. Det blir nog inga FPS för mig i framtiden heller. Min nyaste skärm har 165 Hz och g-sync.

Tror inte du skulle suga i det. Fienden är rätt IQ befriade. Simpelt att köra och inte svårt alls. Bara om man drar upp svårighetsgraden rejält då!
Brutal Doom är Doom med massor av moddningar för att göra spelet mer brutalt.
Riktigt underhållande modd tycker jag iaf. Modden ligger etta på någon stor sida med mods för samtliga spel så det talar för att det är kvalite.
Citera
2018-06-04, 05:14
  #18
Medlem
KognitivDissonanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kinky_M
Skulle troligen suga totalt på Brutal Doom. Alla nya FPS spel är för personer som blivit härdade av otal timmar CS sedan barnsben. Jag har ingen sådan erfarenhet och blir direkt krossad i t. ex. overwatch. Det blir nog inga FPS för mig i framtiden heller. Min nyaste skärm har 165 Hz och g-sync.
Gamla CS inklusive eran är i så fall det du missat på riktigtm med mägder av spelare du möter, inte som idag bara lite småspelare i hörnen.

Har man varit med CS-tiden 2002-2005 på riktigt är det svårt att se dagens CSG som något positivt.
Citera
2018-06-04, 05:30
  #19
Medlem
snusaren92s avatar
Man lär aldrig glömma poppen från 8-bit men för mig är donkey kong country 1-2 till snes absolut bästa.
Sen super mario world.
Resident evil 1-2-3 sen blev det ju 3D person så då vart det bara skit av allt.
Sen Zelda ocerina of time det är väl dom bästa retro spelen.
Cs 1.5 är kanske ett retro nu ??
Citera
2018-06-11, 01:23
  #20
Medlem
Klassiska/kända spel som jag aldrig spelat är monkey island, duck tales och sonic 3. Borde ta tag och spela dom, men det har inte blivit av. Får ta mig i kragen.

Särskilt då jag älskade de två första Sonic spelen till Megadrive.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback