Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2017-03-20, 19:37
  #73
Medlem
Sen tror jag Rugani kommer styra backlinjen om 5-6 år!

Ben Woodburn kommer också bli vass.

Carles Alena tror jag kommer bli en bra mittfältare.
Citera
2017-03-21, 11:38
  #74
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av surferdudedude
Arsenals Mustafi kmr vara världens bästa back inom 3-4 år!

Citera
2017-03-23, 01:59
  #75
Medlem
Pogba kommer att vinna Ballon'Dor om 3-4 år.
Citera
2017-03-23, 15:47
  #76
Medlem
paras0nics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeyloSine
Pogba kommer att vinna Ballon'Dor om 3-4 år.

Frisyr D'Or menar du väl?
Citera
2017-03-23, 17:38
  #77
Medlem
Tror mycket på Timo Werner, ingen spektakulär spelare kanske men kvick och vass avslutare.
Citera
2017-03-23, 19:44
  #78
Medlem
Någon 10-åring som just nu står bredvid sidlinjen och tjurar för att han (herrfotboll) eller hon (damfotboll) inte får vara med...
Citera
2017-03-25, 08:19
  #79
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av randomzz

Skratta på du, precis som när folk skrattade åt De Gea när han kom till England, idag är han kanske världens bästa målvakt. Bra spelare och spelare med kvalité kommer alltid till sin rätt efter ett tag, vissa behöver bara lite mer tid för att anpassa sig. Duktiga fotbollsspelare förvandlas inte till krattor på ett dygn bara för att de byter land, ge dom en säsong så får vi se! Pogba har alltid varit en av mina favoritspelare. Trotts att jag är en gunner så kollade jag nästan på alla Juves matcher, pga att jag ville se Pogba, han är klass rakt av!
Citera
2017-03-25, 09:46
  #80
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Dembele, Mbape och Pulisic kommer vara enormt bra och är redan ruggigt bra.

Halva Monaco och halva Dortmund typ.
Citera
2017-03-26, 18:05
  #81
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Dembele, Mbape och Pulisic kommer vara enormt bra och är redan ruggigt bra.

Halva Monaco och halva Dortmund typ.
¨
De 3 plus Donnarumma. Trots sina ringa ålder har de etablerat sig bland världseliten, fortsätter utvecklingskurvan likadant i 1-2 år så kan man kalla dom världsspelare eller kanske världsstjärnor.

Andra spelare med hög potential: Gabriel Jesus, Renato Sanchez, Kimmich, Coman och Martial.

Spelare som är över 22 borde inte nämnas egentligen. Vid den åldern har de flesta världsstjärnor redan etablerat sig. Messi och Ronaldo kommer dominera minst 5 år till, finns ingen spelare utom Neymar som har en suck och utmana. De är på en annan nivå.
Citera
2017-09-12, 23:48
  #82
Medlem
Roibots avatar
Hej! Tänkte utmana mig själv genom att välja ut 100 spelare som jag förutspår kommer att "dominera" 20-talets fotboll. Frågan är då hur man definierar ordet dominera? I det här fallet har jag valt ut följande kriterium: Vinna ligan minst en gång i England, Spanien, Italien, Tyskland eller Frankrike mellan säsongerna 2019/2020 och 2028/2029. Givetvis kommer det sammanlagda antal spelare under en 10-årsperiod snarare närma sig 1000 än 100, men det sistnämnda känns som en rimlig siffra för en sån här lista.

Utöver själva huvudkriteriet borde det finnas en del bonuspoäng också, vilket i vissa fall kan uppmuntra till att göra lite riskablare val. T.ex. ifall spelaren man valt i nuläget tillhör en klubb utanför de fem stora ligorna. Ett annat bonus kan vara att spelaren man valt ut är född 1987 eller tidigare, samt född 1997 eller efter. Man vet aldrig vilka äldre spelare som kommer att vara på topp som 35+. På samma sätt går det ju aldrig att fullt ut förutspå vilka unga talanger som lyckas blomma ut på allvar.

Eftersom att vinna CL/VM är en stor bedrift så borde det också räknas som bonus. Struntar i de nationella turneringarna då nivåerna är så pass ojämna kontinenterna emellan.

Utöver bonusarna så tycker jag att det borde straffa sig att satsa på alltför många på förhand säkra kort. Därför tänker jag mig att om jag väljer en spelare som idag redan har vunnit ligan (t.ex. Kroos) så får jag minuspoäng ifall han aldrig vinner ligan under 20-talet. Det här gäller alltså bara de spelare som redan har vunnit en topp 5-liga.

Så för att summera det hela:


Min lista nedan (efternamn i alfabetisk ordning). Obs att lagen inom parentes är nuvarande klubbadresser, och ingen gissning över vilka de kommer att vinna med i framtiden.

__________________
Senast redigerad av Roibot 2017-09-12 kl. 23:50.
Citera
2017-09-19, 14:48
  #83
Medlem
Finns oerhört många intressanta talanger just nu, både etablerade och som knackar på dörren i storlagen. Utöver självklara namn som Dembele, Gabriel Jesus, Rashford och Mbappé tror jag mycket på Tielemans i Monaco, Diawara i Napoli och Pulisic i Dortmund.
Citera
2017-09-19, 15:09
  #84
Medlem
Korders avatar
Gelson Martins känns som en spelare som är på vippen att få sitt stora internationella genombrott redan nu. Spelar antagligen för en storklubb om ett år.
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback