Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-04-08, 20:57
  #1
Medlem
AnonymKostyms avatar
..."mannan i hatten", som eftersökts ett bra tag nu, är gripen. Han är tydligen "svensk". Så nu har åtminstone 2 "svenskar" deltagit i terrordåden i bryssel som dödat och lemlästat folk.

Sverige tar sin roll som terrorbas på allvar, med sin extremt naiva syn på invandring från islamiska länder.

Hur kommer alla nya terrorister från Sverige påverka svensk invandringspolitik?

Kommer SD, med rätta, lägga skulden på de politiker som gett dessa massmördare PUT/medborgarskap?

Går utvecklingen till terrorbas att stoppa?

Några diskussionsämnen...


Det verkar som att det bara är "mediauppgifter" än så länge att just denna terrorist fått svenskt medborgarskap. Källa:

Citat:
VRT named the second man as Osama Kraiem and said he was believed to be the same person as Naim al-Hamed, who was seen on a wanted poster released by French police. Broadcasters said he had also been caught on CCTV buying holdalls at a downtown mall that were later used in the Brussels bombings.

Some media said he was a Swedish citizen based in Belgium.

http://www.reuters.com/article/us-fr...-idUSKCN0X51QK

Men en av de andra terroristerna är sen tidigare bekräftad att vara skriven i Sverige och ha PUT.
__________________
Senast redigerad av AnonymKostym 2016-04-08 kl. 21:10.
Citera
2016-04-08, 21:07
  #2
Medlem
kottedelakottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnonymKostym
..."mannan i hatten", som eftersökts ett bra tag nu, är gripen. Han är tydligen "svensk". Så nu har åtminstone 2 "svenskar" deltagit i terrordåden i bryssel som dödat och lemlästat folk.

Sverige tar sin roll som terrorbas på allvar, med sin extremt naiva syn på invandring från islamiska länder.

Hur kommer alla nya terrorister från Sverige påverka svensk invandringspolitik?

Kommer SD, med rätta, lägga skulden på de politiker som gett dessa massmördare PUT/medborgarskap?

Går utvecklingen till terrorbas att stoppa?

Några diskussionsämnen...

Källa?
Citera
2016-04-08, 21:12
  #3
Medlem
AnonymKostyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kottedelakotte
Källa?

se uppdatering. Inte bekräftat än, bara "mediauppgifter" skriver reuters. Man kunde vill lista dessa kan man tycka isf...
Citera
2016-04-08, 21:12
  #4
Medlem
midvintermorkers avatar
Aftonbladet benämnde honom inte som terrorist till en början. De menar att han är en "IS-krigare". En krigare.. som om han var hjälten i filmen 300 eller liknande.

Man får väl anta att den sorgliga "svensken" (spyr när jag tar ordet i min mun) ligger med både Karin Magnusson och Maria Bjaring.

Nu väntar vi bara på att Mona Muslim ska göra ett uttalande om att "han förtjänar en andra chans"
__________________
Senast redigerad av midvintermorker 2016-04-08 kl. 21:16.
Citera
2016-04-08, 22:01
  #5
Medlem
AnonymKostyms avatar
Ok, kunde inte uppdatera mitt inlägg tydligen. Men svensken är Osama Kraym från Rosengård, som också var delaktig i attentaten. Så fortfarande en till svensk terrorist i listan.
Citera
2016-04-08, 22:13
  #6
Medlem
Europes avatar
Artikel från Expressen. Det är dock Mohammed Abrini som i den utpekas som "mannen i hatten", och som har gripits med Osama Krayem, som också har kopplingar till dåden (bl.a. genom att ha köpt väskorna).

Jaha, även varit med i Unga Muslimer...ännu en IS-jihadist med koppling till det sjuklöverallierade Muslimska brödraskapets verksamhet här i Sverige, där landsförrädarna t.o.m. har gett brödraskapets Mehmet Kaplan (en annan IS-glorifierare) en ministerpost i den nuvarande regeringen.

Edit: Sorry, missade att länka artikeln:

http://www.expressen.se/nyheter/terr...or-parisdaden/
__________________
Senast redigerad av Europe 2016-04-08 kl. 22:16. Anledning: Edit
Citera
2016-04-08, 22:24
  #7
Medlem
svarttaxins avatar
Man undrar ju hur en del av svenskarna helt plötsligt blivit islamistiska extremister

Jag menar, man ser ju på namnet att det är SVENSKAR.

En fråga är ju dock varför medierna alltid bara måste skriva att det är "svenske terroristen" etc? Är dom stolta över att dom där kretinerna har uppehållstillstånd i Sverige?
Citera
2016-04-08, 22:25
  #8
Medlem
Europes avatar
Unga Muslimer i Malmö står under "Studieförbundet Ibn Rushd" som i sin tur är ökänd för sina kopplingar till islamister och terrorister. Här är en 5,5 år gammal pamflett från regimlojala i SvD där en lokal SD-kandidat angrips för dennes förslag att man kanske borde sluta finansiera islamisternas och terroristernas verksamhet med offentliga medel:

Citat:
I somras uttalade sig en SD-kandidat i Sörmland om att Ibn Rushd har kopplingar till terrorism. Det handlar om svepande anklagelser om ”radikala islamister” och terrorister. Även om påhoppet saknar grund så är det allvarligt sett ur ett europeiskt perspektiv där partier med islamfientlig agenda influerat politiken, till exempel i Belgien och Danmark.

http://www.svd.se/sd-angriper-studieforbund
__________________
Senast redigerad av Europe 2016-04-08 kl. 22:31.
Citera
2016-04-08, 22:59
  #9
Medlem
I samma ögonblick som den "svenske" medborgaren identifieras som terrorist upphör aset i min värld att just vara svensk. Det är en oxymoron, en svensk kan inte vara en terrorist lika lite som fiskar kan cykla.

Personligen kan jag inte ens kalla slöddret för s****k.

Varför tog vi bort dödsstraffet för förräderi? Alldeles för förhastat tycker undertecknad.

Så nej, TS. Mannen i hatten är inte s****k. Han är ett blivande kadaver i en liksäck, färdig att begravas ytligt på närmaste soptipp, till fromma för fiskmåsar och kråkor att kalasa på.
Citera
2016-04-08, 23:07
  #10
Medlem
Mona Sahlin får nåt att bita i när han återvänder till Sverige. Det är väl hon som håller i återanpassningen av IS-svenskar.
Citera
2016-04-08, 23:15
  #11
Medlem
Meeeeezt90s avatar
Varför blev jag inte förvånad över att han är "svensk"..
Ser gärna att EU ställer ruggigt hårda krav på Sverige att hantera dessa IS-nissar, mår så dåligt när "svenskar" är med i attacker utan att vi ens gör något åt dem. Sverige blir nersmutsat som land.
Citera
2016-04-08, 23:18
  #12
Medlem
Alltså, jag stör mig som fan att Expressen och övriga nyhetskanaler skriver "Svensken" överallt, det måste tydligen präntas in i skallen på oss att denne Somalier var svensk. Det var han inte. Det finns inga svenskar inom IS, det finns inga svenskar inom Al-Quaida. Möjligtvis finns det några förvirrade själar därute som stöder Islam(alltså stöder terror och sharia lagar) men de går nog att räkna på en hand. Bara för att personen ifråga lyckats lura svenska staten att ge dem ett svenskt pass gör dem inte till svenskar.

"Somalier med svenskt pass gripen" Där har ni rubriken.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback