Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2016-04-10, 01:49
  #61
Medlem
Mark Levengood är definivit en a-kändis , karln har ju varit aktuell sen tidigt 90-tal. Hans bolag omsätter 300.000 i månaden,
men säg att B-kändisar i bästa fall omsätter/fakturerar 1 m per år.. sen kostnader och skatter på det.
Citera
2016-04-10, 10:06
  #62
Medlem
submariners avatar
Hej,

Stort gap mella A -kändisar som Reinfeldt och Levengood som inte behöver förnedra sig eller delta i diverse jippo och de sk. B/C -kändisarna som visserligen kan få betalt (eller iaf. olika former av kompensation) i "rätt" forum men som parallellt måste se till att inte bli bortglömda eller mer oversäntliga än de redan är - Hemma hos, bloggar, diverse uttalanden i Aftonhoran. Bagge, Wahlgren, Book för att nämna några...
Citera
2016-04-10, 11:01
  #63
Medlem
idiamindadas avatar
Man kan inte heller klandra folk för att de försöker försörja sig, ta t ex Anna Book. Hon är glad och go och kan tralla lite. Det finns liksom inga alternativ för henne att försörja sin familj.

Dogge är den ärligaste sellouten, han säger rakt upp och ner att han behöver pengarna. Sen är han inte helt talanglös i övrigt heller.
Citera
2016-04-10, 11:16
  #64
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idiamindada
Man kan inte heller klandra folk för att de försöker försörja sig, ta t ex Anna Book. Hon är glad och go och kan tralla lite. Det finns liksom inga alternativ för henne att försörja sin familj.

Dogge är den ärligaste sellouten, han säger rakt upp och ner att han behöver pengarna. Sen är han inte helt talanglös i övrigt heller.

Men det är väl inte "sellout", det finns väl många skådisar som gör stereotyper i filmer som antas gå bra för att kunna göra smalare saker. Reklamen Dogge gjorde var ju så knasig att den var lite rolig, på cykel iförd hjälm och allt. Det är så på tvärs med en tatuerad rappare som man föreställer sig det. Fast ändå en bra förebild om man vill göra cykelhjälm mer använt bland en del ungar. Dogge är ju inte dryg på så sätt.
Citera
2016-04-10, 16:05
  #65
Medlem
Sqrbankens avatar
Mark Levengood ser jag som en A-kändis, svensk då. Kanske för att jag själv verkligen gillar honom Sen om kriteriet för att en kändis ska kunna kallas A kräver att man är internationellt känd så är väll Zlatan i stort sett vår enda levande A-kändis?

Ang. Anna Book så bor jag nästan granne med henne och brukar se henne i lokala butiken. Verkar genuint trevlig, snäll och glad. Gillar verkligen att snacka med kassörerna

Till Topic. Har för mig Edward Blom skrivit på Twitter/FB/Iinstagram eller vad det kan ha varit att han inte fick nått gage för att vara med i nått års TV4-uppesittarkväll utan det fick han "ge" för att få ngt annat betalt uppdrag tillbaka. Visa framfötterna. Men detta kan vara helt draget ur röven från min sida men uppfattat det som så. Jag tror, utan att ha ngn som helst inblick, att det är sparsamma summor en B-kändis får. Tror många ligger högt i tråden i sina förslag på arvoden.

Många B-kändisars räddning måste vara alla dessa "kändisar-som-hänger-med-varann"-program som ploppar upp som svampar. Stjärnorna på slottet, Parneviks, Reality på godset, Pluras..., arga snickaren vip etc. Vet 10 på rak arm men kan inte namnet på alla.

Eller så gör man som Schyffert och skaffar sig enorma doser PK-Kapital att göra avkastning på. Eftersom han inte kan skämta om bögar längre får han hur mkt gig som helst genom att vara väldigt god. Sen att det blir pinsamt när han skriver seriösa texter, då han har noll koll, svider dock inte det minsta i plånkan hans
Citera
2016-04-11, 16:37
  #66
Medlem
idiamindadas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Men det är väl inte "sellout", det finns väl många skådisar som gör stereotyper i filmer som antas gå bra för att kunna göra smalare saker. Reklamen Dogge gjorde var ju så knasig att den var lite rolig, på cykel iförd hjälm och allt. Det är så på tvärs med en tatuerad rappare som man föreställer sig det. Fast ändå en bra förebild om man vill göra cykelhjälm mer använt bland en del ungar. Dogge är ju inte dryg på så sätt.
Jag ger dig rätt i detta. Jag uttryckte mig klumpigt.
Citera
2020-01-20, 06:41
  #67
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Han erbjuder åtminstone ingen dansar och pengarna tillbaka garanti Men rör sig nog om åtminstone 30000. Det man bör betänka med sådana här gage är dock att det inte blir som vanlig lön då det gäller företag mellan. Peter Siepen har ett företag och det blir en affär med Stena Line. Det är högre skatt och de som anlitar kan också lättare redovisa än om det skulle bli löneskatt, arbetsgivaravgift osv. Så om han nu tar säg 30000 kr så blir inte det som att han tjänade 30000 för då ingår allt som egen utrustning, ta sig dit osv plus då att det inte blir den vanliga skatten för han heller.

Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Kom igen, inte en chans



Det här låter rimligare.

477 100 kr tjänade Peter Siepen 2017.
https://www.dagensmedia.se/medier/de...ofiler-6886830
Hur många uppdrag kan det vara per år? Av hans instagram att döma verkar det vara typ 1-2 per vecka.
Citera
2020-01-21, 21:27
  #68
Medlem
Coffeemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Depplemulen
Hade en diskussion med sonen om vad kändisar typ Anna Book får för att vara med i t.ex Arga snickaren och när hon gråter ut i Hänt extra?Lönar det sig?

Fler tittar om ett känt namn florerar. Fler tittare mer reklampengar. Det är inte mer komplicerat än så.

Utan reklampengar existerar inga gratiskanaler. Utan gratiskanaler existerar nästan inga betalkanaler. Endast de väldigt nischade som inte behöver push därifrån.

Vem betalar månadsavgift för endast någon av TV4:s alla analkanaler? Dom fungerar endast i ett större paket.
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback