Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-04-06, 19:37
  #1
Medlem
Betongetts avatar
Ingen som ska till Balaton Sound i år? Har nämnligen bokat med några kompisar och det verka bli riktigt bra i år med många stora artister. Vi ska bo i Siofok, ligger cirka 1 mil ifrån. Har för mig det går bussar ganska frekvent. Någon som har varit där och vet på ett ungefär vad allt kostar där nere?

Lineup:
http://sziget.hu/balatonsound_english/programs
Citera
2016-06-29, 01:51
  #2
Medlem
Tobies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Betongett
Ingen som ska till Balaton Sound i år? Har nämnligen bokat med några kompisar och det verka bli riktigt bra i år med många stora artister. Vi ska bo i Siofok, ligger cirka 1 mil ifrån. Har för mig det går bussar ganska frekvent. Någon som har varit där och vet på ett ungefär vad allt kostar där nere?

Lineup:
http://sziget.hu/balatonsound_english/programs

Tjenare! Jag och en kompis skall dit i år. Line-upen är tyvärr en besvikelse mot tidigare år och spelschemat ganska kasst uppsatt, men det är en jäkligt skön festival, bra uppstyrd och bra område. Sedan orkar man inte hur många artister som helst. för att ge ett hum om prisbilden kan jag utgå från priserna 2014:

Öl på festivalen 15kr, Drink 30kr, Vin 10-15kr, Mat 20-40kr (klassisk festivalmat; langos pizza pasta m.m) Taxi ca 150kr med avstånden ni har. Finns även rätt mycket aktiviteter där på dagarna, utegym, bungeejump och båtturer såg jag. Har inga priser men kan inte tänka mig att det svider för mycket i plånkan. Ett tips är annars att komma dit tidigt på dagarna och börja festen, finns gott om lättklädda damer att spana på, bada/rekreation i sjön. Båtar man kan ha en härlig dagsfylla på....

Räkna med minst en röding om dagen om man inte ska snåla och kröka utanför området..
Citera
2016-06-30, 21:28
  #3
Avstängd
Festivalbuss från busstationen i Siofok rekommenderas. Kostar en spottstyver jämfört med taxiresorna där dom alltid ska lura skjortan av en.
Citera
2016-07-05, 00:27
  #4
Medlem
Betongetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobie
Tjenare! Jag och en kompis skall dit i år. Line-upen är tyvärr en besvikelse mot tidigare år och spelschemat ganska kasst uppsatt, men det är en jäkligt skön festival, bra uppstyrd och bra område. Sedan orkar man inte hur många artister som helst. för att ge ett hum om prisbilden kan jag utgå från priserna 2014:

Öl på festivalen 15kr, Drink 30kr, Vin 10-15kr, Mat 20-40kr (klassisk festivalmat; langos pizza pasta m.m) Taxi ca 150kr med avstånden ni har. Finns även rätt mycket aktiviteter där på dagarna, utegym, bungeejump och båtturer såg jag. Har inga priser men kan inte tänka mig att det svider för mycket i plånkan. Ett tips är annars att komma dit tidigt på dagarna och börja festen, finns gott om lättklädda damer att spana på, bada/rekreation i sjön. Båtar man kan ha en härlig dagsfylla på....

Räkna med minst en röding om dagen om man inte ska snåla och kröka utanför området..
Härligt! Visste att de är billigt i Ungern men såhär billigt trodde jag inte. Inte långt kvar nu!
Citera
2016-07-05, 00:28
  #5
Medlem
Betongetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ColinZeal
Festivalbuss från busstationen i Siofok rekommenderas. Kostar en spottstyver jämfört med taxiresorna där dom alltid ska lura skjortan av en.
Blir nog att ta bussen om de är de bästa alternativet.
Citera
2017-01-13, 15:22
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betongett
Ingen som ska till Balaton Sound i år? Har nämnligen bokat med några kompisar och det verka bli riktigt bra i år med många stora artister. Vi ska bo i Siofok, ligger cirka 1 mil ifrån. Har för mig det går bussar ganska frekvent. Någon som har varit där och vet på ett ungefär vad allt kostar där nere?

Lineup:
http://sziget.hu/balatonsound_english/programs



Festivaler 2017 vid Balaton.

BalatonSound 5-9 juli.
B.my.lake 23-26 aug . Samma ställe.
OZORA festival (!) juli31- aug 6 . 4 mil söder från Siófok .
VOLT festival Sopron 27jun- 1 jul. Vid gränsen till Österrike .
Osv.
Citera
2017-05-13, 21:40
  #7
Medlem
lyktstolpes avatar
Hur är denna festivalen nu? Var där 2014 mötte på lite svenskar, men mest holländare annars.

Några som ska dit nu 2017?
Citera
2017-05-22, 19:06
  #8
Medlem
Betongetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lyktstolpe
Hur är denna festivalen nu? Var där 2014 mötte på lite svenskar, men mest holländare annars.

Några som ska dit nu 2017?

Tyckte festivalen var riktigt bra, billigt med öl och sprit inne på området. Vi möte en del svenskar men vi hade med oss svenska flaggan så det var väll därför. Rekommenderar starkt att åka dit, blir dock inget detta året pga jobb...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback