Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-04-06, 18:30
  #1
Medlem
Vi är ett par som närmar oss 30 som har tänkt spendera 10-14 dagar i Italien i sommar. Då min kille redan har varit i Rom tänkte vi skippa det men vill gärna åka runt lite. Vi gillar sol, bad, vacker natur, promenera, cykla eller åka båt för att upptäcka. Tåg mellan olika platser också förstås. Vi gillar vin och god mat också men är inte primärt där för att åka till vingårdar och dylikt.
Hur många orter/städer hinner man med på denna tid? Nån som har nåt tips om vart vi ska åka? Är lite nyfiken på södra italien. Undrar även om någon har erfarenhet av att ta båt från italien över till kroatien eller grekland? Priser? tid? Var det lyckat?
Alla tips uppskattas!
Citera
2016-04-06, 18:34
  #2
Medlem
Sorrento som bas för amalfikusten, kapri och pompeji/vesuvio tycker jag att ni ska fundera på.

Vet att det går färja mellan Venedig och Kroatien.

Kalabrien-Sicilien kan också vara något.

Sem har ni ju Sardinien-Korsika.
Citera
2016-04-06, 19:21
  #3
Medlem
psflaxs avatar
Gillar ni mat och vin så missa inte Toscana.
Citera
2016-04-06, 21:32
  #4
Medlem
SingMeToSleeps avatar
Döna upp några dagar till Portofino. God mat, vacker natur och många goa italienska jetsetargubbar i tanga. Det upplever du inte i kalla Sverige.
Citera
2016-04-06, 21:58
  #5
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sannaaaa3
Är lite nyfiken på södra italien.
Jag kan varmt rekommendera Kalabrien som är ett resmål dit få svenskar reser:
(FB) Resa till Kalabrien

Passa på att se Sicilien också. Ni hinner lätt med båda på 14 dagar.
Citera
2016-04-12, 04:01
  #6
Medlem
galet att försöka se hela .. 4-7 dygn i Rom minst -resten vid kusten med hyrbil nära Toscana .. mer -åk dit igen
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2706543

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback