Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-04-06, 16:31
  #1
Medlem
Hej, det är så att en Windows 7 installation har kraschat bortom all räddning men jag har möjlighet att återställa själva filerna från hårddisken. Jag vet att det är möjligt att återställa mycket av Windowsprofilem till en ny dator genom att kopiera User-katalogen, och talar då om bilder, dokument, favoriter etc

Frågan är dock om det går att återställa sparade lösenord från Chrome/Mozilla på något sätt som ju sparats ner i app settings, finns det t.ex. någon programvara som kan extrahera dessa?
Citera
2016-04-06, 17:01
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DataMetodik
Hej, det är så att en Windows 7 installation har kraschat bortom all räddning men jag har möjlighet att återställa själva filerna från hårddisken. Jag vet att det är möjligt att återställa mycket av Windowsprofilem till en ny dator genom att kopiera User-katalogen, och talar då om bilder, dokument, favoriter etc

Frågan är dock om det går att återställa sparade lösenord från Chrome/Mozilla på något sätt som ju sparats ner i app settings, finns det t.ex. någon programvara som kan extrahera dessa?

Ja.

Det ligger under typ:
Kod:
 C:\Users\DataMetodik\AppData\... Mozilla/Chrome

Spara dessa kataloger för att sedan kopiera in valda filer EFTER du installerat resp. program på en fungerande Windows.

Vänta inte alltför länge - Deras uppdateringar kan göra det svårare och svårare att lyckas till 100%
Ifrån programmen kan du sedan göra en mer lagringsbeständig "export".
Citera
2016-04-07, 10:51
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iconicatab
Ja.

Det ligger under typ:
Kod:
 C:\Users\DataMetodik\AppData\... Mozilla/Chrome

Spara dessa kataloger för att sedan kopiera in valda filer EFTER du installerat resp. program på en fungerande Windows.

Vänta inte alltför länge - Deras uppdateringar kan göra det svårare och svårare att lyckas till 100%
Ifrån programmen kan du sedan göra en mer lagringsbeständig "export".

Tack för tipset, nu är personen som behöver sina lösenord på resande fot och jag har ingen dator att klämma in dem på då jag ju inte vill förstöra mina egna settings.

Fann program som skulle göra jobbet här men visade sig vara helt odugliga att installera:

http://securityxploded.com/chromepas...yptor_Download
Citera
2016-04-07, 11:05
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DataMetodik
Tack för tipset, nu är personen som behöver sina lösenord på resande fot och jag har ingen dator att klämma in dem på då jag ju inte vill förstöra mina egna settings.

Fann program som skulle göra jobbet här men visade sig vara helt odugliga att installera:

http://securityxploded.com/chromepas...yptor_Download

Kom på att jag naturligtvis kunde skapa en annan profil på samma dator, och kopierade över hela Chrome-katalogen under Appdata till nya profilen men lösenord att exportera verkar inte dyka upp.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback