Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-04-05, 09:35
  #1
Medlem
Itons avatar
Hej,

jag sitter ganska mycket vid datorn i mitt jobb, skrivandes e-mail.

Är det någon som kan tipsa om en bra röstassistent, ett program via vilket jag kan diktera dessa mail?
Jag måste kunna installera det som ickeadministratör samt på en Windows XP-dator.

Jag har försökt leta men har tyvärr inte hittat något bra.

Tack så hemskt mycket på förhand
Citera
2016-04-05, 09:41
  #2
Medlem
Itons avatar
Har hittat Microsoft Speech Recognition som kommer förinstallerad på Windows men den verkar inget vidare - inte alls lika säker som Siri eller Google. Dessutom verkar den bara ha engelska (vilket jag iofs behöver framförallt) men det vore trevligt att ha svenska också.
Citera
2016-04-05, 09:51
  #3
Medlem
Itons avatar
Fortsatte söka och om det hjälper ngn postar jag upp svaret här.

Har fortfarande inte hittat ett renodlat program men jag insåg att man kan göra ett tillägg till Google Chrome med ett dikteringsprogram som finns på många språk.

Bättre än inget
Citera
2016-04-06, 00:09
  #4
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iton
Fortsatte söka och om det hjälper ngn postar jag upp svaret här.

Har fortfarande inte hittat ett renodlat program men jag insåg att man kan göra ett tillägg till Google Chrome med ett dikteringsprogram som finns på många språk.

Bättre än inget

Du menar Google docs?
Vad heter dikteringstillägget?
Citera
2016-04-06, 08:01
  #5
Medlem
Itons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Du menar Google docs?
Vad heter dikteringstillägget?

Speechnots

Men efteråt upptäckte jag att programmet från Microsoft faktiskt fungerar riktigt bra och även utanför Chrome så det är långt bättre. Dock måste man kalibrera den först, dvs läsa upp ett antal meningar så att den förstår din accent. Du gör det genom att högerklicka, välja Configuration, Improve voice recognition. Nu fungerar den långt, långt bättre än tidigare.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback