Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-05-12, 22:11
  #13
Medlem
sephines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lapapp
Då låter det som att de har koll på läget. Bra att du fokuserar på att bli frisk. Lycka till!

Tackar!

Några dagar efter det att jag kommit hem ringde en läkare från infektionsavdelningen. Hon sade att hon skickat ett meddelande till min vårdcentral. I det meddelandet stod det att min VC skulle fixa en remiss för MR thorax i mitt case.

Blev uppringd av ansvarige på VC och fick tid en vecka senare. Den ansvarige läkaren på VC höll i meddelandet från infektionskliniken och någon hade skrivit akut för hand med stora bokstäver på den lappen (konstig mening men, men).

Läkaren på VC verkade vara lite bekymrad. Det stod ju att jag hade någon form av inväxt i aortabågen och något om nekros samt att brässen var förstorad. Nu har remissen för MR studsat runt hos en del röntgenmottagningar som är överbelastade så det akuta kom liksom av sig.

Blir fortfarande rejält medtagen av t.o.m. enklare ansträngningar. Vissa dagar är värre än andra för då värker benen och känns som cement plus att jag har känningar i bröstet. Kanske hänger det ihop eller så är det en del av min tidigare problematik som de inte kunnat sätta fingret på.

Vita blodkroppar är lite förhöjda, får lite småfeber då och då och känner mig rejält less för man sitter ju bara som åskådare till livet som pågår. Bättre dagar försöker jag göra så mycket som möjligt men efter en par timmar är man sopschlut även om jag tagit det skapligt lugnt med vad det än har varit i görningen.

Fortsättning kommer så småningom
Citera
2016-05-12, 22:12
  #14
Medlem
sephines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iknowafewthings
Du har nått maxgränsen för meddelanden så det går inte att skicka innan du har raderat några.

Aha, ok. Det har jag helt glömt bort att ha koll på. Tack för att du upplyste mig.
Citera
2016-05-22, 02:13
  #15
Medlem
sephines avatar
Egentligen är den förstorade brässen och mjukdelen (som innehåller blodkärl) som skapar tryck emot aortabågen bara saker som är logiska om man backar bandet till åren 2009-10.


Har lidit av fruktansvärda symtom och så mycket värre värk och smärtor än läkarna kunnat ta till sig.
M.t.p. all information de fått av mig vid läkarmöten så hade de gott och väl kunnat dra bättre slutsatser i stället för att göra kognitiva tankevurpor när de ögnar genom föregående läkares slutsats/-er och tillika väldigt spretande diagnosförsök.

Det här med den förstorade brässen och mjukdelen som innehåller blodkärl och ligger an och troligtvis periodvis påverkar flödet i aortan är bara en ny pusselbit som kanske till slut får dem att finna den rätta diagnosen. De måste bara börja ta in det patienten (jag i detta fall) har att förmedla.

Lungväggarna som kommit med som bifynd på CT Thorax både 2014 och nu har alektaser på flera ställen. En del nya har tillkommit sedan 2014. Visst man kan vifta bort dem likt det att det inte är vanligt att människor har alektaser utan att det finns någon patologi bakom. Å andra sidan kanske man skulle kunna räkna in alektaserna i hela sammanhanget.

Tänker inte skriva en wall of text ang. mina år sedan 2009 men om någon undrar över något så kan jag försöka svara på bästa lekmannavis.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback