Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-04-04, 20:58
  #1
Medlem
AcidGherkins avatar
Hej!

Det är såhär att min Andersson BHS 3.0 köpt på NetOnNet trillade baklänges och jag är nu rädd för att det inre kan ha tagit skada och ljudet ska ha försämrats....
Bör jag vara orolig?

Det var stengolv den trillade baklänges på och fick några fula märken baktill och på On/Off-knappen...
Citera
2016-04-04, 21:01
  #2
Medlem
AcidGherkins avatar
Snubblade på den med foten
Citera
2016-04-04, 21:04
  #3
Medlem
Swe1227s avatar
Vad skulle egentligen ha gått sönder? Du ser väl högtalarelementet och om det ser helt ut?
Citera
2016-04-04, 21:05
  #4
Medlem
Testa att spela upp lite musik så lär du märka om den tog skada eller inte.
Citera
2016-04-05, 03:10
  #5
Medlem
Bonnatorps avatar
Det skulle väl isåfall vara om du haft maximal otur och talspolen blivit repad på något vänster så att den magiskt brinner av inom okänd framtid, men känns som att lådan skulle spricka innan något sådant händer.

Annars kan väl hända att du fått minimala sprickor i någon lödning vid delningsfiltret som tar sig i uttryck vid extremt hög volym under lång tid, men så länge ljudet låter som vanligt bör inget ha hänt.
Citera
2016-04-05, 10:23
  #6
Medlem
Med de måtten https://www.netonnet.se/art/ljudbild...0/198703.9472/ så kan det inte ha blivit nån större fart på den när den ramlade...och med ett xmax på hela 0,3 mm på "subwoofern" så lär du spela sönder den ändå. Det är falsk marknadsföring att kalla det subwoofer för de anger inte frekvensområdet. Kan den spela frekvenser under 60 hz vid F3 (googla F3)? För det är de frekvenser en SUBbas ska kunna återge. Alla frekvenser över det kallas BAS. Sub betyder UNDERRRRR alltså är SUBbas frekvenser UNDER basen som ligger på frekvenser från 60 till 200 hz. Sen tar mellanregister över osv.
Citera
2016-05-02, 14:29
  #7
Medlem
Läthers avatar
Hade fest hemma och en person välte ena högtalaren in i väggen. Ljudet verkar det inte vara fel på, som tur är. Men det yttre lagret försvann i ena bakre hörnet. Någon som har tips på något vitt som kan appliceras på skadan och stelnar. Högtalaren ser ut såhär http://system-audio.com/wp-content/u...v=f003c44deab6
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback