Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-04-04, 15:06
  #1
Medlem
Zwoop77s avatar
När jag jobbar med Photoshop använder jag ENDAST dessa filtillägg; PSD, JPG, PNG, TIF och GIF. Finns det något sätt att rensa bort övriga filtillägg från SPARA SOM-listan? Det är bara irriterande att se övriga bildtillägg. Jag vill bara kunna välja det tillägg jag behöver!

Jag menar vem behöver DICO, IFF, JPEG 2000, PCX, PIXAR, TARGA och övriga mysko-tillägg?
__________________
Senast redigerad av Zwoop77 2016-04-04 kl. 15:41.
Citera
2016-04-06, 22:59
  #2
Medlem
X_surfers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zwoop77
När jag jobbar med Photoshop använder jag ENDAST dessa filtillägg; PSD, JPG, PNG, TIF och GIF. Finns det något sätt att rensa bort övriga filtillägg från SPARA SOM-listan? Det är bara irriterande att se övriga bildtillägg. Jag vill bara kunna välja det tillägg jag behöver!

Jag menar vem behöver DICO, IFF, JPEG 2000, PCX, PIXAR, TARGA och övriga mysko-tillägg?

Inte såvitt jag vet, däremot kan du ju använda "Save for web" dom gångerna du bara vill spara i jpg, gif och png.
Citera
2016-04-07, 14:31
  #3
Medlem
Hoppilandkalles avatar
Det är bekräftat av Adobe att det inte är möjligt att ta bort alla filformat du specificerat i listan men du kan i alla fall tweeka så du bara ser vissa.

Citat:
You just have to right-click on the photoshop icon, go into "show package contents" and then :
contenst / required / plugins / file formats and remove the ones you can like jpeg2000, pcx and pixar.
https://feedback.photoshop.com/photo...are_at_the_top
Citera
2016-04-11, 21:10
  #4
Medlem
Zwoop77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hoppilandkalle
Det är bekräftat av Adobe att det inte är möjligt att ta bort alla filformat du specificerat i listan men du kan i alla fall tweeka så du bara ser vissa.


Försök nu att ta det här på rätt sätt.... men jag kör pc och inte Mac....
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback